English Version
English

بایدها و نبایدها

بایدها و نبایدها

دهمین جلسه از دور یازدهم کارگاه‌های خصوصی ویژه همسفران نمایندگی اردستان با استادی همسفر سمیه، نگهبانی همسفر منصوره و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ " روز دوشنبه در تاریخ (۴ تیر‌ماه ۱۴۰۳) برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
در مورد حرمت کنگره ۶۰، حرمت از حریم می‌آید و هر مکانی حریمی دارد. آقای مهندس که متفکر و دانشمند زمان ما هستند، یک سری باید‌ها و نباید‌‌ها را برای ما قرار دادند و درواقع، طبق تجربیات و صحبت‌ها می‌بینیم که در کنگره اگر بخواهیم، کوچک‌ترین تخطی از این موارد داشته باشیم و به تجربه ثابت‌شده که آسیب می‌بینیم و درواقع همان صراط مستقیم هست و انسان می‌تواند از میوه‌های این باغ استفاده کند. در نوشتار حرمت کنگره اولین چیزی که می‌خوانیم این است که کنگره مکان امن و مقدسی هست که هر شخص باید حرمت آن را حفظ کند. مسافر من رهاشده و راهنما بود، بعد که من وارد کنگره شدم و مدتی که گذشت؛ واقعاً فهمیدم که چرا به کنگره مکان مقدس می‌گویند و طبق تصورات خودم مکان مقدس، همان مسجد بود و در جلسات اولیه که وارد کارگاه شدم، کمی برایم عجیب بود، بعد از مدتی واقعاً فهمیدم قداست آن برای چیست و به تجربه دیدم که شاید، فراتر از چیزی که من در مورد مقدس در ذهنم بوده، اینجا هست. سی‌دی موسی از استاد امین را چند روز پیش گوش می‌کردم؛ زمانی که حضرت موسی وارد سرزمین طوبی می‌شود و خداوند به ایشان می‌فرماید که کفش‌های خودت را دربیاور، اینجا سرزمین مقدس است؛ وقتی وارد کنگره می‌شوم، می‌بینم؛ واقعاً فراتر از آن چیزی هست که کنگره به من بخشیده و زمانی که یک‌قدم برای کنگره برداشتم، هزاران برابر آن آمده است؛ پس باید خیلی احترام این مکان را نگه‌دارم که واقعاً مکان مقدس و امنی هست. چرا؟ زیرا امنیتی که من در این مکان‌دارم، در مکانی دیگر حس نمی‌کنم.

درواقع آقای مهندس از ما می‌خواهد، حرمت‌ها را اول به خاطر خودمان حفظ کنیم. در نوشتار کنگره آمده: دروغ نگویید، سرزنش نکنید و ... من از خودم شروع می‌کنم؛ وقتی وارد فضای کنگره می‌شویم و مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که چرا آموزش‌هایی که ما می‌گیریم و وقتی‌که غیبتی یا سرزنشی می‌شود، آن فضا برای ما کمی سنگین است و تمامی این موارد از کنگره نشئت‌گرفته است. در مورد روابط مالی، چند وقت پیش یک نفر برای مسافرم از تجربه خودش تعریف کرده بود که یک فردی دو سال پیش، مصرف هروئین داشت؛ مقداری پول قرض می‌خواست و من دیدم که او خیلی نیاز دارد و اگر این مبلغ را به او ندهم؛ واقعاً این حریم همان در شیطان است؛ می‌آید و در می‌زند و به‌هرحال از راه خوب وارد می‌شود و می‌گوید: کمک‌ کن و ممکن است با قرض دادن این پول، او جذب کنگره شود و با این وسوسه‌ها پول را به فرد دادم؛ حالا این پول را یا خرج مصرفش می‌کرد، یا هر کار دیگر. وقتی این پول را به او دادم، قید پول را زدم و با خود گفتم، انگار درراه خیر خرج کردم و از باطن کار خبر نداشتم. او دو سال به کنگره نیامد، بعد از دو سال باحال خراب آمد و گفت؛ چون بابت این پول بدهکار بودم، خجالت می‌کشیدم و باعث شد، دو سال از کنگره فاصله بگیرم و می‌بینیم، چقدر ما می‌توانیم آسیب‌زننده باشیم. در ظاهر، عمل سالم است و اینکه ما می‌خواستیم کمک کنیم‌؛ ولی می‌بینیم که عاقبت چه اتفاقی می‌افتد.

باید سلسله مراتبی که در کنگره هست، رعایت شود؛ چون جزو حرمت کنگره است. ممکن است از روی منیت بگوییم؛ نه این اتفاق برای من نمی‌افتد و من از خودم مطمئن هستم، واقعاً باید‌ها و نباید‌ها را باید رعایت کرد. تمام افراد کنگره باهدف عشق و محبت کنار هم جمع شدیم؛ وقتی اصول و چهارچوب را رعایت کنیم، هزاران برابر ازنظر مالی و ازلحاظ دیگر در بیرون از کنگره برای ما ایجاد می‌شود. نقطه سقوط فرد، از همان لحظه که اعمال به‌ظاهر نیک را انجام می‌دهد، شروع می‌شود، زمانی که بخواهد از اعمال کنگره تخطی کند و به حرمت‌ها احترام نگذارد. مورد دیگر اینکه چه موقع صحبت کنیم، چه موقع صحبت نکنیم؛ حتی نشستن روی صندلی و در هر جلسه باید قوانین را رعایت کنیم و واقعاً برای ما وقتی‌که بیرون از کنگره حضور داریم، یک درس باشد و این اصول را رعایت کنیم. در پایان امیدوارم که حرکت‌ها را رعایت کنیم و اینکه در درجه اول من باید از خودم شروع کنم و باید به این توجه کنم که چرا دو بار، حرمت‌ها خوانده می‌شود؛ آیا من توانسته‌ام بند‌بند این قوانین را رعایت کنم. همه ما مثل یک زنجیره باید قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنیم و به هدف نهایی که رهایی یک فرد مصرف‌کننده است، برسیم و این حس و حال همیشه بین ما باشد و اگر این حالت نباشد؛ مطمئناً در درجه اول آسیب آن به خود ما می‌‌رسد.

ضمن عرض خدا قوت خدمت ایجنت قبلی، همسفر حکمت، از خدمات و تلاش‌های ارزشمند ایشان در شعبه اردستان بسیار سپاسگزاریم و همچنین عرض تبریک خدمت همسفر زهره به‌عنوان ایجنت جدید همسفران شعبه اردستان؛ امیدواریم دوره خدمتی پرباری را پیش رو داشته باشند.

مرزبان کشیک: همسفر آسیه و مسافر مجتبی
تایپ و ویرایش: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون یکم)
عکس: همسفر مهتاج رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون دوم)
ارسال: راهنما همسفر الهام‌، خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی اردستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .