English Version
English

حرمت کنگره نقش پیشگیری کننده دارد

حرمت کنگره نقش پیشگیری کننده دارد

چهاردهمین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی زنجان به نگهبانی همسفر فاطمه، ‌دبیری همسفر نفیسه و استادی راهنما همسفر فاطمه با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه مورخ 4 تیر‌ماه ۱۴۰3 رأس ساعت ۱6 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحال هستم که توفیق حضور در کنگره را دارم. درمورد دستور جلسه؛ حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟ هر سازمان و  اداره‌ای برای خودش یک سری قوانین دارد که اعضا باید آن را رعایت کنند. همین‌طور که ما در خانه‌هایمان هم یک سری چهارچوب‌ و قوانین را داریم که به فرزندانمان هم از کودکی یاد می‌دهیم که آنها را رعایت کنند. کنگره ۶۰، هم از این قاعده مستثنی نیست و یک سری چهارچوب و قوانینی دارد که اعضای کنگره باید آن را رعایت کنند. ریشه حرمت از حریم است؛ یعنی مسائلی که باید به آن‌ها احترام بگذاریم آقای مهندس فرموده‌اند: که حرمت‌ها حتی از قوانین هم اهمیت بیشتری دارند و خیلی به ما کمک کرده‌اند. در متن نوشتار حرمت می‌خوانیم کنگره مکان مقدس و امنی است که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید و کنگره ازاین‌جهت مکان مقدس است که انسان‌ها را احیا می‌کند و انسان‌های دردمندی که هیچ راه نجاتی نداشته‌اند را نجات می‌دهد؛ چون امید همسفرانی است که آخرین تلاش خود را می‌کردند تا زندگی‌شان را نجات بدهند.

در یک‌کلام اگر بخواهم کنگره را توصیف کنم؛ همان کلمه بهشت را به کار می‌برم که کنگره بهشت است که در کنگره یاد گرفتم بهشت یک جایگاه است و اگر حال من خوب باشد انگار که در بهشت قرار دارم و من که توفیق حضور در چنین بهشتی را دارم آیا وظیفه من نیست که تمامی حرمت‌ها و قوانین را با جان‌ودل بپذیرم؟

در ادامه امن بودن کنگره به‌خاطر وجود همین حرمت‌هاست؛ چون آقای مهندس با آگاهی و تدبیر بالایی که دارند کنگره را طوری طراحی کرده‌اند که خودش مسیر خودش را طی می‌کند؛ البته با کمک و نظارت دیده‌بانان عزیز، مرزبان‌ها، ایجنت‌ها، راهنمایان عزیز و سایر عزیزانی که زحمت می‌کشند، من چون در سیستم کنگره حضور دارم شاید متوجه نظم و نظام کنگره نباشم؛ اما وقتی از دور و از بیرون به سیستم کنگره نگاه می‌کنم، این نظم و نظام کنگره باعث حیرت من می‌شود؛ چون که ما خودمان همه با افراد مصرف‌کننده زندگی کرده‌ایم و اعتیاد را کامل شناختیم با وجود این‌همه افراد سفر اولی و تازه‌وارد در کنگره که ممکن است حال خوبی هم نداشته باشند و همچنین از تعادل  لازم برخوردار نباشند و بیرون از کنگره شخصیت و رفتار متفاوت‌تری داشته باشند؛ ولی بااین‌حال ما در کنار هم در کنگره با آرامش حضور داریم و این واقعاً خیلی قابل‌تحسین است که البته همه اینها به‌خاطر این است که افراد حرمت‌ها را رعایت می‌کنند.

حرمت نقش پیشگیری‌کننده دارد و چون هر جلسه دو بار خوانده می‌شود یک‌بار اول جلسه و یک‌بار هم در آخر جلسه، به‌نوعی ملکه ذهن افراد می‌شود و اگر کسی خودش هم نخواهد، همه متن حرمت را حفظ می‌شود. آقای مهندس ما را خیلی دوست دارند و همیشه بهترین چیزها را برای ما می‌خواهند و بهترین آموزش‌ها را به ما می‌دهند پس اگر این حرمت‌ها را رعایت کنیم در وهله اول به نفع خودمان است.
متنی که در حرمت آمده است همه به نفع خود من است و اگر به آنها عمل نکنم باعث حال خرابی و تخریب در من خواهد شد و باعث می‌شود که من به حاشیه کشیده شوم و از آموزش‌ها به‌دور باشم؛ چون سیستم کنگره هوشمند است و حتی اگر کسی متوجه کار ضدارزشی من نباشد در درون خود من این تخریب ایجاد می‌شود پس من با رعایت این حرمت‌ها به خودم کمک می‌کنم.

در قسمت دوم دستور جلسه پرسیده شده است که چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟ همه ما بهترین دوستان را در کنگره داریم و برای همه این سؤال پیش می‌آید که چرا ما نباید با دوستان کنگره‌ای در بیرون از کنگره ارتباط داشته باشیم؟ چون به نفع خود ماست و اگر این دوستی و رابطه در بیرون هم باشد، باعث ایجاد تخریب در من یا مسافرم می‌شود.
من خوشبختانه چنین تجربه‌ای در کنگره نداشتم و نکته آخر اینکه به گفته جناب آقای مهندس حرمت‌ها کار ما را خیلی راحت کرده‌اند و اگر شخصی از من پولی را قرض بخواهد و  همچنین رابطه کاری و مالی هم در بیرون از کنگره بین ما برقرار باشد، خیلی راحت به آنها می‌گویم که نمی‌توانم حرمت کنگره را زیر پا بگذارم، پس در  اینجا من اصول قرض‌دادن را هم به‌خوبی یاد گرفتم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما ممنونم.

همسفر نعیمه از لژیون هشتم به راهنمایی همسفر رویا با نوشتن چهل سی‌دی وارد سفر دوم جهان‌بینی شدند،

جلسه هماهنگی راهنمایان نمایندگی امروز رأس ساعت 15 برگزار گردید؛

و در ادامه اعلام اسامی نفرات برتر آزمون «نمایندگی زنجان»؛
نفر اول: همسفر فرشته با کسب نمرۀ 19، راهنما همسفر اعظم (لژیون ششم)   
نفرات دوم: همسفر فاطمه با کسب نمره 5/18، راهنما همسفر مینا (لژیون هفتم)
نفر سوم: همسفر ناهید با کسب نمرۀ 18، راهنما همسفر اعظم (لژیون ششم) و همسفر ناهید با کسب نمره 18، راهنما همسفر زهرا ( لژیون پنجم)

تایپ: همسفر نفیسه، راهنما همسفر اعظم (لژیون ششم)
ویرایش: همسفر ناهید، راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
عکس: همسفر مهسا (مرزبان خبری)
تنظیم و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .