English Version
English

با رعایت حرمت به آرامش و آسایش می‌رسیم

با رعایت حرمت به آرامش و آسایش می‌رسیم

اولین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی همسفر آتنا نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر هانیه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰ چرا رابطه کاری مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در تاریخ ۴/۴ ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان آتنا هستم یک همسفر از نگهبان جلسه خانم مریم تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه آموزش بگیرم و خدمت کنم. حرمت از حریم می‌آید و حریم به معنای حد و اندازه نگه‌داشتن است و هر چیزی یک حریمی دارد یک خانواده جاده جنگل حریمی دارد وقتی یک مجموعه و یک جمع یک جامعه شکل می‌گیرد برای حفظ بقای آن جامعه یک سری قوانین وضع می‌شود این قوانین بایدها و نبایدهایی است که از سمت طرفین باید رعایت شود تا آن مجموعه به هدف خودش برسد.

در جلسات کنگره ۶۰ تمام نوشتارها یک‌بار خوانده می‌شود ولی حرمت به دلیل اهمیتی که دارد دو بار قرائت می‌گردد. درحرمت گفته می‌شود کنگره مکان امن و مقدس است چرا این را می‌گوییم؟ چون هدف کنگره رهایی مسافران از دام اعتیاد و احیای یک انسان و نفس آن‌هاست. دروغ گفتن ممنوع است چون راستی و درستی تضمین‌کننده سلامت و پیشرفت ما در کنگره است چون اگر من یک دروغ بگویم مجبورم صدها دروغ دیگر برای پوشاندن دروغ اول آماده کنم.

علیه شخصی سرزنش کردن من یاد می‌گیرم که پشت سر هیچ‌کسی حرفی نزنم و کسی را سرزنش نکنم چون تخریب این کار به خود من برمی‌گردد. حرف یکدیگر را قطع کردن، باید صبر کنم حرف طرف مقابل من تمام شود بعد شروع به صحبت کنم با این کار احترام به خودم و طرف مقابل می‌گذارم. الفاظ ناشایست بیان کردن من باید درست صحبت کردن را یاد بگیرم چون بابیان الفاظ درست نشان می‌دهم که دیگران با من چه رفتاری داشته باشند.

بحث سیاسی نمودن، هیچ بحث سیاسی در کنگره نداریم و تنها نقطه مشترک بین تمام اعضا فقط درمان است. بدون اطلاع پولی را دریافت و پرداخت کردن، این‌یکی از مهم‌ترین بندهای حرمت کنگره هست چون زمانی که ما با دیگران ارتباط مالی برقرار می‌کنیم به آرامش نمی‌رسیم و کنگره هم هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. همه همسفران و مسافران باید بالباس مرتب و تمیز و ساده وارد کنگره شوند چون با طرز لباس پوشیدن شخصیت خودمان را نشان می‌دهیم.

ما اجازه نداریم که با همدیگر ارتباط تلفنی داشته باشیم چون در طول هفته دو یا سه بار همدیگر را می‌بینیم و این از موارد ضد ارزشی تلقی می‌شود. باید مراقب لوازم شخصی خودمان باشیم چون اگر نتوانیم از وسایل خودمان مراقبت کنیم نمی‌توانیم به کسی گله و شکایت کنیم چون مقصر اصلی خودمان هستیم.

تمام نکاتی که در حرمت گفته می‌شود برای این است که من با مسافرم بتوانیم در یک مکان امن سفر خودمان را به‌خوبی طی کنیم و به رهایی برسیم زمانی که این حرمت‌ها را رعایت کنیم می‌توانیم از کنار هم بودن لذت ببریم. با رعایت این قوانین حرمت جزئی از جهان‌بینی من خواهد شد و یک زندگی پر از آرامش و آسایش را برای من به ارمغان خواهد آورد.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

معرفی راهنما همسفر اعظم به‌عنوان ایجنت جدید همسفران بیهقی و تقدیر ایشان از ایجنت دوره قبل راهنما همسفر لیلا.

🌸عرض تبریک به خانم اعظم و تشکر فراوان از خانم لیلا که به شایستگی در این جایگاه خدمت کردند.🌸

*برگزاری جلسه ماهانه راهنمایان شعبه*

دراین جلسه همچنین همسفران مریم و هانیه با دادن پاکت از نگهبان و دبیر دوره قبل تشکر کردند. 


تایپ و ویرایش: همسفر مریم (لژیون دوم)
عکس: دستیار مرزبان خبری: همسفر اشرف (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .