English Version
English

آغاز تاریکی و خروج از صراط مستقیم «نقض فرمان» است

آغاز تاریکی و خروج از صراط مستقیم «نقض فرمان» است

در کنگره 60 می‌آموزیم که واژه‌ها بار معنایی قوی‌ای دارند و تک‌تک کلمات و عبارات، با تفکر انتخاب شده‌اند و بیانگر مفاهیم عمیقی هستند. با این تفاسیر و برای درک بهتر چرایی نوشتاری با عنوان «حرمت کنگره 60» که در همهٔ کارگاه‌های آموزشی 2 بار در ابتدا و انتهای جلسه توسط خود مسافران یا همسفران قرائت می‌شود، به لغت‌نامه مراجعه می‌کنیم.

در توضیح کلمه «حرمت» در لغت‌نامه دهخدا نوشته شده: حرام شدن، ناشایستگی، آبرو، منزلت، عظمت، بزرگی و ... . در فرهنگ معین علاوه بر آبرو و عزت نوشته شده: آنچه که محترم داشتن و نگه‌داشتن آن واجب باشد و در فرهنگ عمید نیز به این صورت تشریح شده: احترام و فروتنی در برابر اوامر و نواهی الهی.

پس در مجموع می‌توان گفت حرمت، رعایت‌کردن حریم و حدود مادی و معنوی هر چیز و شامل جنبه‌های خیر و شر است، به این معنی که موارد آن یا عزیز و محترم است یا عدم رعایت آن‌ها موجب زحمت و دردسر می‌شود. حال حتی با نگاهی اجمالی به نوشتار حرمت کنگره 60 کاملاً متوجه می‌شویم که عدم رعایت هرکدام از بندهای آن موجب دردسر برای خود و اطرافیانمان شده و ما را از مسیر درست درمان که هدف اصلی ما در کنگره است دور می‌کند.

مقدمه جهان‌بینی کاربردی کنگره به ما یادآوری می‌کند که حتی بازی‌های کودکانه هم قوانینی دارند و ندانستن یا اجرانکردن آنها باعث دلخوری، دعوا و قهر شده و ما را از هدف و مسیر اصلی بازی که لذت، شادی، خنده، آموزش و سرگرمی است دور می‌کند؛ حال چگونه ممکن است در یک سیستم آموزشی درمانیِ هدفمند، پایدار و پیش‌رونده حریم و قانونی وجود نداشته باشد؟

جناب مهندس بارها تأکید می‌کنند که بالاترین علم، علم زندگی است و بالاترین هنر، هنر زندگی پس قدرت مطلق که آفریننده این زندگی است هم در مقاطع مختلف و توسط پیامبران متعدد، قوانین این بازی بزرگ و مهم که همه هستی و نیستی را در برمی‌گیرد بیان کرده و فرمان کتابت آنها را می‌دهد چرا که «قلم، یکی از تکامل‌یافته‌ترین تجلیگاه‌های نور و صوت و حس (مثلث آفرینش) است.»

استاد امین هم به‌دفعات به‌ویژه در سی‌دی‌ «معلم» می‌گویند: آغاز تاریکی و خروج از صراط مستقیم «نقض فرمان» است یعنی سرپیچی از بایدها و نبایدها یا همان حرمت‌هایی که خداوند در قالب کتب آسمانی مشخص کرده است. راه مستقیم ما در کنگره 60 نیز رسیدن به درمان جسم، روان و جهان‌بینی ماست و حرمت کنگره، فرامین مکتوب جهت بودن در این راه مستقیم است.

نقض فرمان در کنگره یعنی سرپیچی از هریک از 10 بند نوشته شده در حرمت کنگره که با مثال‌های عینی به اثبات رسیده عدم رعایت هرکدام از آنها به‌خصوص تداخل منافع مادی، موجب خروج فرد از این راه روشن رهایی شده و بازگشت از بیراهه به مسیر اصلی نیز کاری بسیار سخت و یا حتی غیرممکن است.

اما نتایج فرمان‌برداری یا اجرای دقیق موارد حرمت چیست؟ محیطی امن و آرام و بستری بسیار مناسب برای انتقال آموزه‌هایی که بارهاوبارها جواب خود را پس داده‌اند و انسان‌های بی‌شماری که از عمق تاریکی و نابودی به بود و روشنایی رسیده‌اند. همین رهایی از بند شیطان و تصفیه و پالایش آلودگی‌هایی که جسم و روان و نگرش ما را نسبت به خود و جهان اطرافمان پاکیزه و روشن می‌کند، این مکان را به مکانی مقدس و محلی آرام برای قرار دله‌ای بی‌قرار تبدیل کرده است.


نویسنده، ویراستار و تصویرگر: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
رابط خبری: همسفر محدثه رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .