English Version
English

احترام به حرمت؛ یعنی در امان بودن

احترام به حرمت؛ یعنی در امان بودن

سیزدهمین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گوجان به استادی راهنمای تازه‌واردین، همسفر شهناز، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر الهام با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور‌جلسه این هفته «حرمت کنگره ۶۰‌؛چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» می‌باشد. یکی از مهمترین و شاید رکن و اساس کنگره ۶۰ تلقی می‌گردد که در حقیقت این قوانین وحرمت‌ها هستند که تا الان کنگره ۶۰ را استوار نگه داشته است و بدون در نظر گرفتن حرمت‌ها، قاعدتاً هرج‌ و مرج و‌ ناهنجاری بوجود می‌آمد که در نهایت برای سیستم جایی برای رشد و توسعه باقی نمی‌ماند و‌ هیچ تظمینی برای حفظ و بقایی آن وجود نداشت و هدف؛ به قول معروف قانون‌ بد بهتر از بی‌قانونی است.

حرمت از حریم و اندازه می‌آید و حد و مرز من همسفر را مشخص می‌کند. حرمت؛ یعنی حافظ خودمان و سیستم باشیم. قوانین کنگره حرمت‌هایی است برای تک‌تک اعضا که بدانیم باهم چگونه برخورد داشته باشیم و خط قرمزهایی است که از آن عبور نکنیم. رعایت حرمت و قوانین، من همسفر را به مسیر اصلی هدایت و راهنمایی می‌کند و به من همسفر شخصیت وهویت می‌دهد. در واقع احترام به قوانین و حرمت‌ها؛ یعنی در امان بودن. حرمت در کنگره دوبار خوانده می‌شود.

بار اول؛ ابتدایی جلسه و بار دوم؛ انتهای جلسه تکرار می‌شود و این به‌خاطر این می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است و تک تک بند‌های آن را باید رعایت کنیم. بند اول؛ واژه امن و مقدس ذکر شده است، مقدس است؛ چون مسافری که در تاریکی و ضدارزشی بود به بن‌بست یا مرز طلاق و خودکشی رفته با ورود به کنگره درمان و احیا شده و زندگی تازه‌ای را شروع می‌کند و با امنیت کامل آموزش می‌بیند. بند دوم؛ به دروغ گفتن اشاره دارد. آقای مهندس می‌فرمود: «ریشه و مادر تمام ضد‌ارزش‌ها دروغ است.»

در بندبند این حرمت‌ها آقای مهندس نکاتی را برای من همسفر و مسافرم ذکر کرده تا از آسیب‌ها در امان باشیم. من اجازه ندارم، کسی را سرزنش کنم؛ چون این کار ویران‌کننده است. باید از وسایل شخصی خودم مراقبت کنم تا باعث ناامنی و مسومیت کنگره نشوم و رابطه کاری‌، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می‌باشد، چرا ممنوع می‌باشد؟ چون اگر رعایت نشود نه تنها برای من همسفر سازنده و مفید نیست؛ بلکه باعث تخریب و فاصله گرفتن من از کنگره و هدفم که درمان است می‌شود و مشکلاتم هر روز بیشتر می‌شوند.

پس حرمت‌ها مثل یک هاله و سپر هستند که از ما حفظ و نگهداری می‌کند. پس نباید خودم باعث حال خرابی خودم شوم. همانطور که آقای مهندس می‌فرمود: «اگر تمام مکان‌ها‌ را به تباهی کشیدید این یک مکان را برای رسیدن به آرامش درمان و تعادل به هر قیمتی که شده نگه داریم و طوری تلاش کنید که لایق بودن در این مکان و جایگاه را داشته باشید.»

مرزبانان کشیک: مسافر عباس و همسفر مرضیه
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
تایپ: راهنمای تازه‌واردین، همسفر شهناز
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .