English Version
English

از رهایی تا رستگاری

از رهایی تا رستگاری

ششمین جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی صادق قم به نگهبانی همسفر افتخار و دبیری همسفر راضیه و استادی  همسفر زهرا  با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است؟» در روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان‌ استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که روزی من قرار داد امروز در این مکان امن کنار شما دوستان باشم، آموزش بگیرم و خدمت کنم از نگهبان جلسه و از دبیر سپاسگزارم و از ایجنت و مرزبانان ممنون هستم که به من هم این فرصت را دادند که حضور داشته باشم و خدمت کنم و این جایگاه را تجربه کنم و از راهنما خوبم خانم لیلا کمال تشکر را دارم که اگر من امروز در کنگره حضور دارم و از تعادل و آرامش نسبی برخوردار هستم از آموزش‌های ایشان است و برای ایشان سلامتی، شادکامی و هر آنچه نیکوست را از خداوند بزرگ خواستارم.
در مورد دستور جلسه که به حرمت کنگره ۶۰ و ممنوعیت روابط کاری، مالی و خانوادگی می‌پردازد، در ابتدای ورود به کنگره و در سال اول حضورم، این دستور جلسه برایم علامت سوال بود. چرا باید چنین چیزی ممنوع باشد؟ اما به زودی متوجه شدم که آن چیزی که من به عنوان رهجو درک نمی‌کنم، جناب آقای مهندس دژاکام به روشنی دیده و برای آن تدبیر می‌کنند.
من رهجو، زمانی که وارد کنگره می‌شوم، حال متعادلی ندارم. بسیاری از بایدها و نبایدها را که در بیرون از کنگره شاید آموزش ندیده‌ام و نمی‌دانم، در اینجا به من آموزش داده می‌شود. حرمت کنگره ۶۰ را رعایت می‌کنم، از الفاظ ناشایست پرهیز می‌کنم، دروغ نمی‌گویم، تجسس نمی‌کنم، از پوشش نامناسب استفاده نمی‌کنم، حرف دیگران را قطع نمی‌کنم و به بسیاری از موارد دیگر احترام می‌گذارم.
در این میان، متوجه می‌شوم که رعایت قوانین در کنگره ۶۰ یکی از مهم‌ترین اصول است و این اصل برای من تبدیل به یک الگو می‌شود. این الگو مرا در بیرون از کنگره، در خانواده، بین اطرافیان و در جامعه به انسانی امن تبدیل می‌کند. امن بودن، اعتبار برای من به ارمغان می‌آورد و بازتاب آن به خودم و زندگی‌ام برمی‌گردد.

در قسمت دوم دستور جلسه به این موضوع پرداخته می‌شود که چرا روابط کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است. من رهجو به کنگره می‌آیم، سفر می‌کنم و بعد از سفر اول وارد سفر دوم می‌شوم تا در ادامه بتوانم راهنما و خدمتگزار باشم و مفید واقع شوم. هدف از این تلاش‌ها این است که بتوانم به انسان‌های دردمند و نیازمند که روزی مانند من بودند، کمک کنم و زنجیره عشق و کمک به دیگران را ادامه‌دار نگه دارم.
خانم لیلا، راهنمای گرانقدرم، همیشه می‌فرمایند؛ وقتی در کنگره با یک نفر بیش از حد احساس صمیمیت کردید، باید پس از آن احساس خطر کنید؛ زیرا قانون این سیستم این است که وقتی حرمت را زیر پا بگذارید و از قوانین پیروی نکنید، به بیرون پرتاب خواهید شد و دیگر نمی‌توانید در کنگره حضور داشته باشید.
شاید خودتان متوجه نشوید که چرا این اتفاق افتاده است. شاید در زمان سفر و انجام وظایف خود، حواستان نبوده که از حرمت‌ها عبور کرده‌اید و آنها را رعایت نکرده‌اید و این موضوع باعث شده تا از کنگره خارج شوید.
زیرا در بیرون از کنگره، هر نوع رابطه‌ای که باشد، چه بخواهید و چه نخواهید، با مشکل مواجه می‌شود. و این مشکلات باعث می‌شود که دیگر نتوانید در جلسات شرکت کنید، نظم خود را از دست بدهید و این بی‌نظمی یکی از عواملی است که باعث می‌شود رهجو از کنگره رانده شود.
به نظر من، مهم‌ترین دستور جلسه، همین دستور جلسه حرمت است. زیرا این دستور جلسه باعث می‌شود که در کنگره ماندگار شوم، خدمت کنم، آموزش ببینم و به حال خوشی که مد نظر دارم برسم و در نهایت بتوانم به همنوعان نیازمند کمک کنم تا به رهایی و رستگاری دست یابند.

تقدیر همسفر زهره از راهنما همسفر مریم با نوشتن چهل سی‌دی و ورود به سفر دوم جهانبینی  در روز دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ در «نمایندگی صادق قم»

و در ادامه اعلام نفرات برتر آزمون شماره (۶) تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۴ «نمایندگی صادق قم»

نفر اول: همسفر آرزو

نفر دوم: همسفر ندا

نفر سوم: همسفرنازنین

تایپ: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
عکس: همسفر اکرم (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .