English Version
English

تداوم ساختار کنگره با رعایت قوانین و حرمت‌ها میسر شده است

تداوم ساختار کنگره با رعایت قوانین و حرمت‌ها میسر شده است

جمعیت احیای انسانی (کنگره ۶۰) در ۳۱ شهریورماه ۱۳۷۸ توسط مهندس حسین دژاکام، پایه‌گذاری و تأسیس گردید.

بنیان کنگره ۶۰ از همان ابتدا می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد و مواد مخدر و مصرف‌کنندگان مواد مخدر، امری سهل و آسان نیست و مشکلات خاص خود را دارد. ایشان در بدو شروع فعالیت، علاوه بر تنظیم قوانین اصلی و داخلی کنگره ۶۰ که در ۱۴ بند، در کلیه جلسات کنگره ۶۰ قرائت می‌شود، منشوری تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ را تنظیم و تدوین نمودند.

در این نوشتار که تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ از آن یاد می‌شود، مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که ممکن است اعضای کنگره ۶۰ از ناحیه آن‌ها آسیب ببینند، مدنظر قرار گرفته و در تمامی جلسات و کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰، دو بار در ابتدا و انتهای جلسه، قرائت می‌شود.

کنگره ۶۰ یک مرکز راهنمایی درمان اعتیاد است و بایستی شرایط مطلوب و امنیت لازم، جهت برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی را داشته باشد تا مصرف‌کنندگان مواد مخدر که بعضی از آن‌ها کلکسیونی از قانون‌شکنی را در کارنامه گذشته خود داشته‌اند، بتوانند در کنار هم و در آرامش کامل به امر درمان اعتیاد بپردازند.

از زاویه‌ای دیگر، مرکزی که هزاران مصرف‌کننده مواد مخدر (درمان شده و یا تحت درمان) را بتواند پوشش دهد و در خود جای دهد و به درمان و رهایی برساند، بالطبع بایستی قوانینی بسیار محکم، روشن و قابل‌اجرا داشته باشد تا بتواند در این حوزه فعالیت نماید.

از زمان تشکیل کنگره ۶۰ در شهریور ۱۳۷۸ تا به امروز، درگیری، دعوا و یا حرکتی که منجر به برهم‌خوردن نظم کنگره شود و یا منجر به عدم برگزاری حتی یک کلاس در ساعت مقرر خود شود، مشاهده نشده است.

در این مدت، کسی از اعضای کنگره ۶۰ اخراج نشده؛ هر کس از کنگره ۶۰ خارج‌شده، خودش رفته و کسی او را اخراج نکرده است.

با نگاهی به حجم فعالیت‌هایی که در کنگره ۶۰ انجام‌شده و می‌شود، کلاس‌ها و جلساتی که برگزار می‌شود و حجم شرکت‌کنندگان که از نگاه جامعه، بعضاً و به‌نوعی هنجارشکن محسوب می‌شوند، کار ساده‌ای نیست که آن را اتفاقی بدانیم و یا به‌راحتی از آن عبور کنیم.

کنگره ۶۰ چه‌کاری انجام داده که توانسته است هزاران مصرف‌کننده انواع مواد مخدر که بعضی از آن‌ها برای به‌هم‌ریختن یک محله کافی بودند را تبدیل به انسان‌هایی کند که سال‌ها در کنار یکدیگر به‌عنوان دوست یا همکار حضور دارند و تنش، اصطکاک، درگیری و بی‌احترامی یا بی‌نظمی در بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود؟ ممکن است در بخش‌های مختلف اجتماعی چنین مواردی روی دهد که می‌دهد؛ اما چه شده که در کنگره ۶۰ چنین مسائلی وجود ندارد. در پاسخ باید بگوییم: ابتدابه‌ساکن، آموزش‌های کنگره ۶۰. در اینجا متد DST و داروی اپیوم یا اپیوم تینکچر و بحث درمان قطعی و تعادل جسمی، روانی و جهان‌بینی نیز مطرح می‌شود و بالاخره از همه مهم‌تر، حرمت کنگره ۶۰.

اعضای کنگره ۶۰، پس از درمان و رهایی از اعتیاد، ازنقطه‌نظر جسم، روان و جهان‌بینی از سالم‌ترین و متعادل‌ترین انسان‌های جامعه هستند. این ادعا به حرف و سخن نیست، در آزمایش‌ها و تست‌های گوناگون علمی و پزشکی معتبر که بعضاً اعضای کنگره انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که از درجه سلامتی و تعادل جسمی بسیار بالایی برخوردار هستند. دلیل آن، به‌کارگیری متد DST و داروی شگفت‌انگیز و شفابخش Opium  یا OT و در ادامه، ورزش منظم است که برای اعضای کنگره اجباری است.

مسئله بعدی، آموزش‌های جهان‌بینی کنگره است. آموزش‌های جهان‌بینی کنگره ۶۰، گسترده‌ترین علوم جهان‌بینی و انسان‌شناسی را که برگرفته از کلام‌الله شریف، قرآن است را با بیانی ساده و قابل‌فهم و قابل‌استفاده در امر درمان اعتیاد و در ادامه برای برخورداری از یک زندگی سالم را به اعضای خود ارائه می‌نماید.

منابع: صحبت‌های آقای مهندس دژاکام در کارگاه آموزشی چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳. صحبت‌های آقای خدامی در مورد دستور جلسه در سایت کنگره ۶۰
نویسنده: همسفر الهه رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون دهم)
رابط خبری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون دهم)
ویراستاری: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر آذر رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .