English Version
English

رعایت حرمت کنگره۶۰، در واقع احترام به خودمان است

رعایت حرمت کنگره۶۰، در واقع احترام به خودمان است

جلسه نهم از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره‌۶۰ نمایندگی هاتف با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری،مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است»؟ با استادی همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر زهرا، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر افسانه در روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۵:۰۰ برگزار شد.

 خلاصه سخنان استاد:
خداوند را بسیار شاکرم که یک‌بار دیگر در کنگره حضور دارم. بسیار سپاس‌گزارم از ایجنت محترم، نگهبان و دبیر ایشان که به من فرصت خدمت دادند. همان‌طور که می‌دانیم دستور جلسه امروز مربوط به حرمت کنگره و احترام گذاشتن است. ‌احترام گذاشتن و حرمت نگه‌داشتن، یکی از بهترین کلیدهایی است که قفل قدرت و شخصیت را در انسان محکم‌تر می‌کند.

وقتی که ما بچه بودیم، در خانواده‌ به ما احترام گذاشتن و حرمت نگه‌داشتن را یاد دادند و به ما آموختند که اصلا حرمت نگه‌داشتن و احترام گذاشتن چه هست. یکی از مهم‌ترین و اولین چیزهایی که ما باید به‌ آن‌ احترام بگذاریم و از حرمت کنگره می‌آموزیم احترام به خودمان، ذهن و روان‌مان است، چرا؟ چون اگر ما اول به خودمان و ذهنمان احترام بگذاریم که هر فکر و باور یا حرف غلطی روی ما تأثیر نگذارد قطعاً می‌توانیم این احترام را در خانواده‌ و رابطه‌هایمان حفظ کنیم و همین‌طور احترام دیگران را هم به بهترین شکل نگه‌داریم.

معمولاً روز اولی که ما به کنگره می‌آییم در لژیون تازه واردین به ما می‌گویند که در اولین قدم سی‌دی وظایف رهجو را گوش کنیم. این سی‌دی حرمت‌ها را به ما گوشزد می‌کند و این‌که وظایف هرکس در این‌جا چیست؟ آن آموزشی که در کودکی به من یاد داده است که چگونه احترام و شخصیت خودم را حفظ کنم، به من خیلی کمک می‌کند که وقتی وارد مکانی می‌شوم بفهمم که هر مکانی برای خودش یک سری حرمت‌ها و قوانینی دارد که من باید آن‌ها را حفظ کنم واگرنه نمی‌توانم آن‌جا دوام بیاورم.

جناب مهندس فرمودند: «ما نباید در کنگره با همدیگر رابطه مالی، کاری و خانوادگی داشته باشیم». این مطلب طی سالیانی که ما به کنگره آمده‌ایم در هر جلسه دوبار خوانده می‌شود تا به ما گوشزد و یادآوری کنند که عدم رعایت آن می‌تواند به ما آسیب برساند. اگر ما حرمت و احترام‌ها را نگه نداریم و رابطه کاری و مالی خود را نسبت به جایی که هستیم چه در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی یا کاری یا حتی در کنگره ۶۰ آن را نسنجیم، آن رابطه برای ما نتیجه خوبی نخواهد داشت و به سرانجام خوبی نخواهد رسید و قطعاً برای ما تخریب ایجاد می‌کند.

در حرمتی که خوانده می‌شود، اولین نکته‌ای که به آن اشاره می‌شود دروغگویی است و این‌که دروغ گفتن، مادر تمام ضدارزش‌ها است. از همان کودکی به ما می‌گویند که اگر دروغ کوچکی بگوییم، دروغ‌های بزرگتر همراه آن خواهند آمد. ما باید بدانیم با آن دروغ‌های کوچکی که می‌گوییم در آینده برای خودمان یک خانه‌ای از ضدارزش‌ها می‌سازیم و هر دروغ کوچک مانند آجری است که در ساختمان این خانه به کار می‌رود.

بعد از آن به سرزنش کردن اشاره می‌کند، سرزنش کردن ناشی از آن است که ما خودمان را بالاتر از دیگران می‌دانیم. اگر کسی اشتباهی مرتکب می‌شود باید بدانیم که ما نیز از آن اشتباه مصون نیستیم و ممکن است ما هم دچار خطا و اشتباه شویم. در کتاب ۶۰ درجه جناب مهندس اشاره می‌کنند که در مقابل اشتباه دیگران، نه تنها نباید آن‌ها را سرزنش کنیم؛ بلکه گاهی باید حتی از اشتباهات هم چشم‌پوشی کنیم، چون گذشتن از آن اشتباهات باعث می‌شود که آن شخص به خودش بیاید.

حرمت کنگره خیلی از ارزش‌ها را به ما یادآوری می‌کند. ارزش‌هایی که اگر ما بتوانیم آن‌ها را حفظ کنیم و با آن‌ها پیش برویم قطعاً مسیری که جلوی راهمان است با شرایط بهتر برای ما باز می‌شود و خودمان می‌توانیم راحت‌تر در آن مسیر به چیزی که می‌خواهیم برسیم.

ان‌شاءالله در مسیرمان طوری رفتار کنیم که آن احترام و شخصیتی که تک‌تک ما لایق آن هستیم به ما برسد و بتوانیم احترام و حرمت‌ها را خیلی خیلی بهتر حفظ کنیم. خیلی ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

حضور نفرات برتر آزمون شماره ۶ در جایگاه و تشویق آن‌ها 

مرزبان کشیک: همسفر مریم و مسافر حجت
تایپ: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون هشتم)
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر مریم
ویراستار: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر مهین (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی هاتف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .