English Version
English

شروع حرکت در بیکران و آغازی تازه برای جان بخشیدن

شروع حرکت در بیکران و آغازی تازه برای جان بخشیدن

جلسه حضوری همسفران لژیون پنجم با استادی همسفر اعظم و دبیری همسفر فرشته در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ با دستورجلسه «سی‌دی لنگر کشتی را بکشید» برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر، ویژگی‌های انسان یک مثبت بودن‌ انسان؛ دو منفی بودن انسان و سه خرترین موجود عالم بودن (شدیداً تحت تأثیر کلام ‌قرار می ‌‌گیریم) انسان هرچه جاهل‌تر و نادان‌تر باشد ساده لوح‌تر هست.

لنگر کشتی را بکشید: تمثیل از خود انسان است، انسان یک موقع هست که در شرایط ایده آل و عالی هست و سیستم پایدار و متعادل دارد که اداره کردن یک سیستم پایدار کار چندان مهمی نیست یک موقع در شرایط بحرانی است و سیستم ناپایدار و نامتعادل است.

مدیریت به دو بخش تقسیم می‌شود: یک؛ مدیریت بر سیستم پایدار دو؛ مدیریت بر سیستم ناپایدار

انسان مثل یک پرنده‌ای هست که بر کشتی سوار شده و این‌ها را از روزنه کشتی یا روزنه آن سیستم می‌بیند گاهی  افکار و اندیشه خودش می‌گوید؛ آیا می‌توانم این بدن یا کشتی را به پرواز درآورم از نظر صور ظاهری انسان با اکتشافات و اختراعات کالبد جسمی‌اش را به پرواز در می‌آورد.

چیزی که ما را متحول می‌کند افکار  اندیشه ماست که در درون ما وجود دارد. چه چیزی می‌تواند ما را متحول کند یا تخریب کند؛ حرف، صوت، کلام، اندیشه،... اگر خواسته و هدف و فکر و تصویر ذهنی در ما باشد ما می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم حال اگر خواسته مثبت باشد یا منفی فرقی نمی‌کند.

ویژگی خوب پدر آقای مهندس یک نداشتن کینه و نفرت دو بی‌نیازی و سه در زمان حال زندگی کردن، برای اینکه از قدرت و انرژی درون خود استفاده می‌کرد.

گفتیم کشتی در اینجا جسم انسان است در این سی‌دی می‌گوید؛ باید برای خلاصی از طوفان نوعی دیگر بشویم، تغییر کنیم؛ تغییر در رفتار، کردار و اندیشه داشته باشیم این تغییرات باید بنیادی باشد یعنی در درون انسان تغییرات انجام شود.

برای حل مشکل اولین حرکت این هست که لنگر کشتی را بکشیم و حرکت کنیم اینجا تمثیل این که باید حرکت کرد،شروع حرکت در بیکران و آغازی تازه برای جان بخشیدن می‌شود.

اینجا به فرمان رسیدن منظور به فرمان عقل رسیدن است خدا که خودش ما را خلق کرده و فرمانروای مطلق است به انسان اختیار داده که تفکر و اندیشه کند تا به فرمان برسد. خداوند برای خلق انسان این‌قدر بی‌نقص عمل کرده و هرچه گفته انجام رسانده است پس ما هم جزئی از وجود خدا هستیم باید به همان اندازه تفکر کنیم و عمل دقیق انجام دهیم.

سلام دوستان مژگان هستم یک همسفر

در این سی دی می خواهد به ما بگوید که کشتی خود انسان است ما باید لنگر کشتی را بکشیم تا کشتی حرکت کند یعنی انسان باید از جایگاهی که قرار دارد حرکت کند.

با تفکر صحیح و مثبت و با کمک نیروهای الهی درون خود را تغییر ایجاد کند. وقتی انسان دچار مشکلی می‌شود دو راه پیش رو دارد یا حرکت کند و خود را از بحران بیرون بکشد یا رکود و سکون را انتخاب کند و در مشکل باقی بماند که انسان دانا و آگاه حرکت می‌کند و یا تغییر جایگاه خود را از بحران خارج می‌کند و خداوند نیز او را یاری خواهد کرد و انسان مثل پرنده‌ای است که سوار بر کشتی شده است و این پرنده دنیا را از روزنه کشتی می‌بیند که گاهی در حال حرکت و گاهی در حال سکون است.

سلام دوستان فرشته هستم یک همسفر

انسان موجود ساده‌لوحی است با تمام خصوصیات و ویژگی‌های انسان می‌توان با چند کلمه حرف در او نفرت یا صلح ایجاد کرد.

در مبحث لنگر کشتی را بکشید مراد از کشتی خود انسان است که باید حرکت کند و جایگاه خود را تغییر دهد همان‌طور که در وادی هشتم آمده است.

اما اینجا موضوع بحث مدیریت است آن‌هم مدیریت در بحران؛ مدیریت در بحران یعنی مدیریت بر یک سیستم ناپایدار، در کنگره افرادی که می‌آیند دچار مشکل و بحران‌هایی هستند که باید آن را مدیریت کنند، راهنماها باید بحران‌ها را مدیریت کنند در حقیقت تمام نوشتارهای کنگره برای مدیریت بحران و خروج از آن است.

 در تمثیل کشتی زمانی که انسان در بحران قرار می‌گیرد نیک می‌داند که باید حرکت کند باید جایگاه خود را تغییر دهد اما طوفان‌ها راه او را سد می‌کنند و به او اجازه نمی‌دهند حرکت کند، اینجا دو راه دارد یکی ناامیدی و افکار منفی و دومی امید و افکار مثبت و گفتن اینکه من می‌توانم. 

انسان هرگاه آماده تغییر باشد استاد را خواهد یافت نیازی به جستجو ندارد. گذرگاه زندگی مانند سدی است که نمی‌گذارد حرکت کنیم اما می‌توان آن را مانند مثلثی ترسیم نمود و هر کار غیرممکنی را انجام داد، مثلاً همین بیماری اعتیاد که سال‌ها درمانش غیرممکن بود اما در کنگره درمان آن پیدا شد.

جنگ بدون خونریزی معنایی ندارد مگر می‌شود در راه ارزش‌ها حرکت کرد و سختی ندید، مگر می‌شود درون آب رفت ولی خیس نشد، اگر قرار باشد خداوند تمام مشکلات ما را حل کند پس علت خلق انسان چیست؟ البته خداوند یاری‌رسان ماست خدا در هیچ جایی از کائنات و زندگی انسان بیکار نیست حتی در بهشت و حیات‌های بعدی.

انسان دارای مسئولیت و وظیفه هست؛ در بهشت اگر فقط تفریح کنیم عاقبت کسل و خسته خواهیم شد پس انجام‌ وظیفه در تمام بعدهای حیات وجود دارد. ما چون ذره‌ای از وجود خداوند هستیم باید به دستورات او عمل کنیم تا هم او از ما راضی باشد و هم خودمان. البته خیلی تفاوت دارد که انسان از خودش راضی باشد نه از خودراضی باشد.

سلام دوستان مرضیه هستم یک همسفر

در مبحث لنگر کشتی را بکشید؛ مقصود از کشتی، خود انسان است چنانچه انسان به مشکلی برخورد کند دو راه پیش رو دارد؛ یا حرکت کند و خود را از بحران بیرون بکشد یا رکود و سکون را انتخاب کند و در مشکل باقی بماند که انسان دانا و آگاه حرکت می‌کند و با تغییر جایگاه خود را از بحران خارج می‌کند که در این راه خداوند نیز او را یاری خواهد کرد و در راه ارزش‌ها و کارهای مثبت همیشه موفق خواهد شد.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر

در مبحث لنگر کشتی را بکشید مراد از کشتی خود انسان است که باید حرکت کند و جایگاه خود را تغییر دهد. در هستی یک انسان زمانی  می‌تواند زندگی کند؛ که مدیریت بحران را یاد بگیرد، یاد بگیرد در زمانی که باید در لحظه تصمیم بگیرد یک تصمیم درست بگیرد.

 درمثال کشتی زمانی که انسان در بحران قرار می‌گیرد می‌داند که باید حرکت کند باید جایگاه خود را تغییر دهد اما طوفان‌ها راه او را سد می‌کنند و به او اجازه نمی‌دهند حرکت کند، اینجا دو راه دارد یکی ناامیدی و افکار منفی و دومی امید و افکار مثبت و گفتن اینکه من می‌توانم. ما باید در کارهایمان مدیریت داشته باشیم و اگر به مشکلی برخورد کردیم جا نزنیم نگوییم ما نمی‌توانیم و با تفکر درراه مستقیم که مهندس گفتند قدم برداریم وبا وجود مشکلات زیاد با تفکر و عمل درست راه را برای خودمان هموار کنیم.

تایپ: اعضای لژیون پنجم

ویرایش: همسفر مژگان رابط خبری لژیون پنجم

ارسال: همسفر اعظم مرزبان خبری

همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .