English Version
English

رعایت حرمت‌ها، ما را به مرکز گردباد سبز کنگره نزدیک می‌کند

رعایت حرمت‌ها، ما را به مرکز گردباد سبز کنگره نزدیک می‌کند

جلسه دوم از دوره چهارم لژیون سردار همسفران نمایندگی هاتف با استادی همسفر ملیحه (دنور) نگهبانی همسفر صدیقه (دنور) و دبیری راهنمای تازه واردین همسفر عزت(سردار) با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است»؟ در روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۴۰: ۱۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

حرمت کنگره ۶۰ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در ابتدا و انتهای جلسه خوانده می‌شود و هر یک از اعضا موظف هستند به حرمت قوانین وضع شده احترام بگذارند و هر شخصی بایستی برای خودش ارزش قائل شود و از حریم و چهارچوب کنگره خارج نشود. با احترام گذاشتن به حرمت‌ها در یک حاشیه امنیتی قرار می‌گیریم و می‌توانیم با آرامش و امنیت در کنار هم قرار بگیریم و از آموزش‌های کنگره بهره‌مند شویم و به هدف اصلی خودمان که درمان، آرامش، دانایی و آگاهی می‌باشد برسیم. قوانینی که در کنگره  است کاملاً با حرمت فرق می‌کند، قوانین در مورد عملکرد ساختارها یک سری توضیحات را می‌دهد که شاید انجام دادن یا ندادن آنها باعث اتفاق مهم و غیر قابل جبران نشود؛ ولی حرمت‌ها متفاوت است، اگر در متن حرمت دقت کنیم همه اعمال سالمی هستند که اگر با تمام وجود آن‌ها را باور داشته باشیم و به انجام آن‌ها پایبند باشیم، ما را به مرکز این گردباد سبز و خوش آهنگ هدایت می‌کند.

در سی‌دی (عشق و ایمان ۳)  آقای مهندس فرمودند: «از روزی که کنگره ۶۰ شروع شد حرمت‌ها را نوشتم و در کلام‌الله هم داریم دروغ نگوییم، گمان بد نبریم، در امور دیگران تجسس نکنیم، غیبت نکنیم همچنین گفتند: «من کاری که نسبت به شماها در آموزش‌ها انجام دادم این است که، آدرس خودتان را به خودتان دادم همان‌طور که استادان من آدرس خودم را به من دادند». حالا یک مسافری که با مصرف مواد خودش را گم کرده است و یا یک همسفر که با زندگی در کنار مصرف‌کننده و ضدارزش‌ها و ناامیدی‌ها آدرس خودش را گم کرده است، وقتی وارد کنگره می‌شویم اولین تلنگری که به ما زده می‌شود همین فرامین حرمت است.

ما تمام فرامین حرمت را کاملاً از قبل ورود به کنگره می‌شناختیم و آشنا بودیم ولی من خودم شخصا هیچ‌گاه نه اجرا می‌کردم و نه ایمان به این فرامین داشتم. به نظر من اجرای این فرامین و حرمت‌ها بایستی در هر جا و مکانی و هر رابطه‌ای چه دوستانه، چه کاری، خانوادگی و کنگره برقرار باشد، تا هم خودم و هم دیگران در صلح و آرامش باشیم و دچار افکار منفی نشویم و بتوانیم آن‌چه که باید از هستی و کنگره آموزش بگیریم را بیاموزیم و از همه مهم‌تر بیدار شدن نیروهای خفته درونمان می‌باشد. آقای مهندس در جهت بیداری نیروهای خفته فرمودند: «اعمال ضد ارزشی، دروغ گفتن، غیبت کردن، تجسس کردن، مصرف مواد مخدر، این‌ها همه باعث افکار بیهوده و منفی در انسان می‌شوند و انسان را سر کار می‌گذارند و از بیدار شدن نیروهای خفته که در درون همه انسان‌ها هست جلوگیری می‌کنند».

چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است؟ آقای مهندس همیشه می‌فرمایند: «رابطه در کنگره بایستی سلاما، سلاما باشد». این‌ها همه برای آرامش، آسایش، درک و آگاهی خودمان است. وقتی من شروع به یک رابطه خانوادگی با اعضای کنگره می‌کنم اولین اتفاق این است که با صحبت کردن در کنگره وارد حواشی می‌شویم و همین حاشیه‌هاست که ایمان ما به کنگره را از ما می‌گیرد و آرام آرام از کنگره دور می‌شویم. نمونه‌اش برای مسافر خودم اتفاق افتاد، که سال ۹۵ برگشت کردند.

 زمانی که من پولی را به یکی از اعضای کنگره قرض می‌دهم ممکن است شخص در صورت عدم توانایی پرداخت بدهی دیگر به کنگره نیاید و یا در صورتی هم که مبلغ بدهی را پرداخت کند در ادامه نیاز اول او را فراهم کرده‌ام و در ادامه دوباره نیازها و خواسته‌های دیگری داشته باشد، که همین امر موجب دلزدگی و دور شدن من از کنگره شود.

رابطه این دستور جلسه با لژیون سردار‌: این موضوع برای هر کس می تواند یک نقطه تفکر را داشته باشد و برای من این نقطه تفکر را داشت. شخصی وارد کنگره می شود و در سفر اول برای این‌که هدف درمان دارد خوب سفر می‌کند، فرمانبردار است، قوانین و حرمت‌ها را رعایت می‌کند، وارد حاشیه نمی شود ولی به محض این‌که وارد سفر دوم می‌شود این طرز فکر برایش ایجاد می‌شود که چون سفر دوم هستم یا عضو لژیون سردار هستم مشکلی نیست رابطه خانوادگی داشته باشم یا برای پرداخت بدهی‌ام به لژیون سردار این مبلغ را قرض بگیرم و همین طرز فکر است که باعث ضربه خوردن شخص می‌شود. همین‌جا است که انسان ضربه می‌خورد چون تا وقتی آدمی حواسش به خودش و کارهایش باشد اتفاق خاصی نمی‌افتد؛ ولی یک لحظه غفلت، یک لحظه حواس پرتی، یک لحظه نافرمانی، یک قدم را فراتر گذاشتن از حرمت‌ها، موجب می‌شود که انسان از عرش به فرش برسد و این نعمت بزرگ حضور در کنگره و نعمت بزرگ‌تر حضور در لژیون سردار و حتی نعمت خدمت از او گرفته شود.

همین جا از خداوند می‌خواهم که حضور من در لژیون سردار و سفر دومی بودن خدایی نکرده مجوزی برای زیر پا گذاشتن حرمت و قوانین کنگره در من نشود و من از این نعمت بی انتها بی نصیب نشوم.

 

مشارکت ایجنت گروه خانواده همسفر آمنه (عضو لژیون سردار)

خدمت همسفر صدیقه‌، همسفر عزت، همسفر لیلا و همسفر مریم خدمت‌های جدیدشان را تبریک می‌گویم و به عزیزان دوره قبل راهنما همسفر رعنا، همسفر صدیقه و دو دبیر‌ دوره قبل خداقوت عرض می‌کنم و خدمت استاد همسفر ملیحه تبریک عرض می‌کنم. بسیار بسیار از صحبت‌های شما لذت بردم با وجود این‌که این دستور جلسه جدیداً آمده که لژیون سردار باید از دستور جلسات کارگاهی در لژیون استفاده کند؛ ولی بازهم خیلی عالی صحبت کردید ممنونم از شما واقعاً آموزش گرفتم.

در کنگره یک سری حرمت‌هایی جناب مهندس نوشته‌اند که هر جلسه دوبار خوانده می‌شود و این نشان دهنده اهمیت حرمت‌ها است یعنی من دقیقا در این چند سال که در کنگره بودم دقت کردم هر راهنما، مرزبان و رهجویی که به کنگره می‌آید و خیلی حواسش به این حرمت‌ها و قوانین هست همیشه موفق و خدمت‌های بعدی هم در انتظارش است.

کسی که منظم است، سر وقت می‌آید، به خوبی هم خدمت می‌کند. البته یک‌سری قانون‌ها وجود دارد که نوشته شده بعضی قانون‌ها هم نوشته نشده که ما باید خودمان را ملزم بدانیم که این‌ها را رعایت کنیم. یعنی جایی ننوشته که مثلاً رعایت وقت، منظم بودن جزء حرمت‌ها است ولی من دیگر خودم می‌دانم اگر یک خدمتی را گرفتم دیگر باید آن نظم و مسئولیت‌پذیری را داشته باشم.

  امروز هم که آمدم شعبه واقعاً لذت بردم، نگهبان، دبیر، خزانه دار، همه زودتر از بقیه آمده بودند، همه چیز آماده بود، خداقوت عرض می‌کنم خدمتتان. ولی ربط حرمت‌ها به لژیون سردار به این شکل است که ما باید ببینیم که از این قسمت که می‌گوید رابطه مالی برقرار نکنید، این خیلی مهم است، اگر به قول استاد جلسه مثلاً من بیایم به یک نفر پول قرض بدهم، حتی اگر او پول من را برگرداند باز ایجاد توهم می‌شود که مثلاً هرجا کمک خواستم،  باز دوباره بروم سراغ ایشان و همین‌ها آدم را از کنگره دل‌زده می‌کند، هم این‌که حواشی درست می‌کند و ممکن است  یک نفر را برای همیشه از کنگره طرد کند.
 

مشارکت همسفر فهیمه (عضو لژیون سردار)

در مورد دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ من خودم تجربه‌ای ندارم چون سعی کردم با آموزش‌هایی که می‌گیرم حرمت و قوانین کنگره را خیلی مراعات کنم؛ ولی مسافرم طوری که تعریف می‌کردند، اوایل سفرشان بود که یک رابطه‌ای داشتند با یک نفر که خودشان پیام کنگره را به ایشان داده بودند، در این بین یک رابطه مالی بین آن‌ها برقرار شده بود و چون طرف مقابل نتوانسته بود پول را پرداخت کند، باعث شد که دیگر نتوانستند به کنگره بیایند و به خاطر همین است که اگر ما به حرمت‌ها و قوانین احترام بگذاریم و اجرا کنیم باعث می‌شود که ما عذاب وجدان نداشته باشیم که بگوییم تقصیر من بوده که طرف مقابل نتوانسته به شعبه بیاید شاید دلیلش این نباشد ولی حداقل ما اگر خودمان قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنیم این عذاب وجدان را نخواهیم داشت.

مشارکت همسفر فاطمه (عضو لژیون سردار)

سی‌دی موسی ۲ قسمت دومش را گوش می‌کردم در آخر سی‌دی استاد امین خیلی زیبا صحبت کردند و یک چیزهایی برای من شکافته شد، این‌که سفر دوم به مراتب هم سهل و هم سخت است. سهل به خاطر آن بندهای تاریکی که ما از آن‌ها جدا شدیم سخت به‌خاطر این‌که وارد فاز دوم می‌شویم و از تاریکی‌ها رها شدیم ولی به دنبال خواسته‌های خودمان می‌رویم.

در صورتی‌که استاد امین فرمودند: «بایستی از یک سری خواسته‌های خودمان بگذریم و به خواسته‌های کنگره بپردازیم». آن چیزی‌که من برداشت کردم اگر بخواهم حرمت کنگره را رعایت نکنم و از فرامین پیروی نکنم گمراه می‌شوم و حتماً سقوط خواهم کرد و به نظرم اگر آن فرامین در قسمت فاز دوم سفر رعایت شوند قطعاً به حال خوش بیشتری دست پیدا می‌کنیم.

تایپ : همسفر فرشته، همسفر الهام و همسفر رضوان (عضو لژیون سردار)
رابط‌خبری: همسفر رضوان (عضو لژیون سردار)
ویراستار: همسفر الهام و همسفر سمیه (عضو لژیون سردار)
عکس: مرزبان‌خبری، همسفر مریم (عضو لژیون سردار)
ارسال: همسفر مهناز (دنور)
همسفران نمایندگی هاتف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .