English Version
English

اگر حرمت کنگره 60 نبود کنگره برای ما کنگره 60 نخواهد بود

اگر حرمت کنگره 60  نبود کنگره برای ما کنگره 60 نخواهد بود

جلسه‌ ششم از دوره‌ پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی یحیی زارع؛ با استادی راهنما همسفر اعظم و نگهبانی همسفر احترام و دبیری همسفر ثریا با دستورجلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه‌ چهارم  تیر ‌ماه  ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر، خداوند را بسیار شاکر هستم که بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستورجلسه این هفته «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟» می‌باشد.

در هر جامعه‌ای انسان‌ها برای زندگی کردن در کنار یکدیگر، نیاز دارند تا یک قوانینی بین آن‌ها وضع گردد و این امر برای برقراری آسایش و آرامش اعضاء آن جامعه الزامی است. در کنگره ۶۰ ما هم به ‌صورت گروهی در کنار یکدیگر هستیم و کارمان درمان اعتیاد است.

نوشتار حرمت، از نظر اهمیت، تنها نوشتار کنگره ۶۰، می‌باشد که تعیین و هر گونه تغییر در مفاد آن در انحصار بنیان کنگره ۶۰ می‌باشد و نیز تنها نوشتاری می‌باشد که در تمامی کارگاه‌های آموزشی کنگره، دو بار قرائت می‌شود.

اگر بخواهیم در مورد حرمت کنگره ۶۰ توضیح بدهیم و یا  تعریف نماییم، بهترین بیان و تعریف از این نوشتار، همان است که در ابتدای نوشتار آمده است؛ کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید.

اولین برداشت از این کلمات این است که هر شخصی با ورود به کنگره، لازم است این حرمت‌ها را رعایت بکند و نیز از کلمه باید استفاده شده است؛ یعنی؛ معنی آن را بدانید و چه ندانید، در هر حال ملزم به رعایت آن می‌باشید و تمامی مسئولین  کنگره ۶۰ بر آن‌ها واجب است که این مسئله را کنترل نمایند.

حرمت، کلمه ای است که بیان کننده حریم و مرز است؛ مرزهایی که نبایستی از آن‌ها عبور کرد. به سخن دیگر، عبور از آن‌ها یعنی خارج شدن از دایره امن؛ دایره امنی که تک تک ما اعضای کنگره، برای حضور و درمان اعتیاد خود در کنگره به آن نیاز داریم.

مسافر و همسفر می‌خواهند در کمال آرامش و فراغت، در کنار هم، اعتیاد را درمان کنند و پس‌ از آن در سفر دوم به ادامه آموزش و خدمت خود بپردازند، می‌خواهند با خیال راحت و بدون اضطراب به کنگره بیایند و با کسی خرده‌ حساب نداشته باشند.

کنگره ۶۰، این حریم و مرزها و خطوط قرمز را برای ما در نظر گرفته و مشخص نموده است که اگر می‌خواهیم با خیال راحت راهمان را ادامه دهیم، بایستی آن‌ها را رعایت کنیم، در غیر این صورت، دیگر کنگره ۶۰ برای ما کنگره ۶۰ نخواهد بود.

دروغ گفتن: اولین قدم در حرمت می‌گوید؛ دروغگویی درست نیست زیرا مادر تمام فسادها و بیماری‌ها دروغگویی است. ما در کنگره ۶۰ یاد می‌گیریم که راستی و درستی، تضمین‌کننده سلامتی و پیشرفت ماست، دلیلی ندارد که یک سفر اولی به راهنمایش دروغ بگوید.

علیه شخصی سرزنش کردن: به تعبیر نگهبان کنگره ۶۰، غیبت کردن و سرزنش کردن، یک سم مهلک است و در هرکجا شایع شود آنجا را ویران خواهد کرد. پس اگر می‌خواهیم در مورد ما غیبت و سرزنش نشود، برای حال خودمان هم که شده، غیبت دیگران را نمی‌کنیم.

حرف یکدیگر را قطع نمودن: این مسئله در کنگره ۶۰ بسیار عالی اجرا می‌شود و کسی حرف کسی را در هنگام صحبت قطع نمی‌کند و چقدر زیباست که انسان می‌بیند افرادی که روزگاری مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند، در ادبیات و گفتمان خود، چه نکات ظریفی را رعایت می‌کنند که حتی بعضی افراد با تحصیلات بالا ممکن است رعایت نکنند.

بحث سیاسی نمودن: این مسئله نیز در کنگره ۶۰ رعایت می‌شود و اعضای کنگره به‌طور کامل، از بحث‌های سیاسی اجتناب می‌کنند.

الفاظ ناشایست بیان کردن: مسئله الفاظ ناشایست در ادبیات و فرهنگ اعتیاد، چیز دور از انتظاری نیست. اما در کنگره ۶۰ به دلیل وارد شدن این موضوع به حرمت و از سوی دیگر آموزش‌ها و فراگیری آداب معاشرت، این موضوع به کمترین سطح ممکن رسیده و اعضای کنگره می‌دانند که اهمیت واژه‌ها و بار آن‌ها چه نقش مهمی در روحیه و در حال خوش ما دارد و حال خوش چیزی نیست که بتوان به‌ راحتی آن را از دست داد.

بدون اطلاع و هماهنگی، هرگونه پولی را پرداخت و دریافت کردن؛ و یا هرگونه وجهی را تحت عنوان قرض یا وام به هر شخص حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن: در کنگره ۶۰ برقراری هر گونه رابطه کاری ممنوع است، زیرا با آمدن  مشکلات و دردسرهای شغلی، باعث می‌شود رابطه شما را با کسی که با او رابطه کاری دارید تحت تأثیر قرار می‌دهد. آمدن خرده حساب ها از یک سو و بیرون رفتن و دیدار شما با یکدیگر، از سوی دیگر؛ ارمغان این رابطه است و در ادامه موجب فاصله گرفتن از کنگره را برای این افراد فراهم می‌نماید.

از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن: مسئله پوشش و لباس منحصر به خانم‌ها نیست. و آقایان هم بایستی از لباس و پوشش مناسب استفاده کنند. استفاده از تی‌شرت بدون یقه با آستین‌های خیلی کوتاه، برای آقایان ممنوع است.

بدون مجوز راهنما، تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه بدون مجوز راهنما، تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن: افرادی که برای درمان به کنگره ۶۰ مراجعه می‌نمایند و در ابتدای سفر اول هستند، بدون اجازه راهنمای خود، حتی نمی‌توانند تلفن دیگر اعضای لژیون یا کنگره را داشته باشند.

اعضای کنگره، بیرون از کنگره، ارتباطی با یکدیگر ندارند، هیچ‌گونه رفت‌وآمد خانوادگی نیز ندارند؛ حتی اعضای قدیمی کنگره، آدرس محل سکونت یا کار یکدیگر را دقیقاً ندارند و رفت‌ و آمدی نیز ندارند.

در کنگره برقراری رابطه فامیلی و خانوادگی ممنوع است، برقراری رابطه خانوادگی و دوستی ما را نه تنها عمیق نمی‌کند، بلکه پایه‌‌های دوستی ما را با اعضای کنگره لرزان می کند و در ادامه از بین می‌برد.

تمامی دوستی و ارتباط ما اعضای کنگره؛ محدود به مکان، فضا و زمان کنگره است و در بیرون از کنگره ارتباطی با یکدیگر نداریم.

در بخش پایانی نوشتار حرمت کنگره ۶۰ به مراقبت از لوازم شخصی مثل کیف یا موبایل اشاره شده است، اگر ما مراقب لوازم شخصی خود نباشیم و وسایل‌مان گم شود، آن موقع همه نسبت به هم بدبین می‌شویم.

ضرب المثلی که می گوید؛ «در خانه‌ات را ببند همسایه‌ات را دزد نکن» خیلی به این موضوع ربط دارد که از وسایل خانه‌ات  خوب مواظبت کن که در صورت گم شدن به همسایه‌ات تهمت دزدی نزنید.

مسئله  بعدی ارتباطات مالی، یکی از مفاد مهم حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد؛ اعضای کنگره ۶۰ به‌ خوبی دریافته‌اند که حساب‌ و کتاب مالی با اعضای کنگره داشتن، یعنی از دست دادن آرامش و حال خوش، و اینکه دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به کنگره بیاییم؛ زیرا  طبیعی است که تعهد مالی در زمان خود انجام نشود و این می‌تواند روابط ما را با طرف مقابل خدشه‌دار نماید و درنهایت باعث شود که فرد یا افرادی که وارد این داستان شده‌اند، دیگر نتوانند به‌ راحتی در کنگره حضور داشته باشند.

بنابراین  محدودیت‌ها و حرمت‌ها، همه و همه برای این است که ما اعضای کنگره بتوانیم در کمال آرامش، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر برای سال های طولانی، مسیر خود را ادامه دهیم، آموزش بگیریم و خدمت کنیم.

اعلام رهایی:

همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر فهیمه با نوشتن سی سی‌دی سفر دوم جهان‌بینی خود را تکمیل کردند‌.

از طرف گروه خانواده نمایندگی یحیی زارع، خدمت این عزیز و راهنمایشان تبریک عرض می‌کنیم و بهترین‌ها را برایشان آرزومندیم.

مرزبان کشیک: همسفر اعظم و مسافر محمد

تایپ: همسفر فاطمه رهجوی همسفر اعظم لژیون پنجم

ویرایش: همسفر مریم مسئول سایت

عکس و ارسال: همسفر اعظم مرزبان خبری

همسفران نمایندگی یحیی زارع میبد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .