English Version
English

گفتگو با دیده بان محترم مسافر سلامی در نمایندگی شفا

گفتگو با دیده بان محترم مسافر سلامی در نمایندگی شفا


جناب آقای سلامی عزیز،
آقا خوش آمد می گویم به شما، خیلی خوشحالیم از اینکه در شعبه شفا حضور دارید 
لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی بفرمایید.
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر آنتی ایکس مصرفی اپیوم، مدت سفر اول ۱۳ماه، راهنمای درمان آقای مهندس، رشته ورزشی راگبی و شنا، امروز هم ۲۳ سال و ۱۰ ماه و ۱۷ روز است که آزاد و رها هستم.

دستور جلسه این هفته همین‌ موضوع است، اهمیت حرمت کنگره، لطفا بفرمایید آقای مهندس چرا تا این اندازه اصرار دارند به این مسئله که حرمت کنگره درست اجرا بشود و رفت و آمد خانوادگی نداشته باشیم، لطفا بفرمایید نظر شما درباره این مسئله چیست؟
حرمت کنگره یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در کنگره وجود دارد، آنقدر اهمیت دارد که دو بار خوانده می شود، هیچ پیامی در کنگره حتی پیام سفر دوم، دو مرتبه خوانده نمی شود؛ هیچ پیامی را دو بار نمی‌خوانیم ببینید چقدر اهمیت دارد و چقدر لازم الاجراست که دو دفعه خوانده می شود. یک دفعه اول جلسه، آیا دلیلشو می‌دونید برای چیه؟ یک سری از مسافران هنوز در جلسه حضور ندارند و با تاخیر در جلسه حضور پیدا می کنند، بخاطر این یک بار می‌خوانند برای آنهایی که در جلسه حضور دارند و یک مرتبه هم می خوانند برای جمع و یک سری‌ها که ممکنه وسط جلسه رفت و آمد داشته اند یا بتازگی در جلسه حضور پیدا کرده اند یعنی آنقدر مهم است که ما این‌ها را هم پیش بینی کردیم که بخوانند، هر جایی یک حرمتی یک حریمی دارد حریم ما هم اینه؛ ما اینجا همه می‌آییم برای درمان اعتیاد نیامده‌ایم اینجا با هم کار کنیم نیامده‌ایم اینجا که با هم رفت و آمد بیرونی داشته باشیم ببینید، من ممکنه با آقای لطفی یک موقعی بروم بیرون ولی تفریح نمی رویم ، می‌آیم اینجا برای کارم می آیم و باایشان میروم بیرون یا مثلا شب در یک شهری می‌مانم و برمی‌گردم ، کاری انجام نمیدیم پشت سر هم صحبت نمی‌کنیم ببینید پشت سر تک تک این قضایا که در پیام حرمت خوانده میشود دنیایی از مسائل وجود دارد و مسائلی هستند که تمامش به سمت ضد ارزش‌ها است اگر رعایتش نکنیم می رویم به سمت ضد ارزش‌ها؛  تجربیاتی پشت این بوده که این حرمت را آقای مهندس آورده و گذاشته و از مسائل مهم دستور جلسه است و هیچ موقع هم تغییر نمی‌کند همیشه در هر سال بوده؛ بعضی دستور جلسه‌ها دیدید که تغییر می‌کنند اما حرمت همیشه سر جای خودش باقی است.

حالا بهترین توصیه‌ای که از آقای مهندس شنیدید یا بهترین جمله‌ای که خودتان شنیدید و تاثیر گذاشته روی شما، اگر امکانش هست لطفا درباره‌اش صحبت کنیم، شما به هر حال جزء قدیمی‌ترین افراد کنگره هستید؛ آیا جمله‌ای بوده یا توصیه‌ای بوده که آقای مهندس داشته باشند و ما نشنیده باشیم به عنوان یک کنگره‌ای؟

نه همه چیزی را که جناب مهندس به ما گفته اند به شما هم گفته اند هیچ چیزی جدا نداریم همین طور که من شاگرد ایشان هستم شما هم شاگردشان هستید برای همه یکسان است. به یک خصوصیت خیلی خاص آقای مهندس اشاره کنم و ان اینست که هیچ موقع اجازه نمیدهند کسی پشت سر کسی جلو ایشان صحبت کند حتی ماها که خیلی به ایشان نزدیک هستیم پشت سر هیچ کس اجازه نمی دهند حرف بزنیم نه خودشان صحبت می‌کنند و نه اجازه میدهند کسی صحبت کند
خود ما هم که از نزدیکان آقای مهندس محسوب می شویم وقتی می رویم می‌خواهیم مثلاً در مورد یک مسئله ای صحبت کنیم، به ما می گویند، نمی‌خواهد اسم ببرید فقط بگویید موضوع چیست!
یکی از مهمترین خصوصیات جناب مهندس این است که اموری را که به دیگران برای انجام دادن توصیه می کنند، قبلا  و قبل از هرکس، خودشان انجام می دهند هر مسئله ای که آقای مهندس می گویند را شک نکنید که قبلاً خودشان انجام داده اند مواد مصرف نکرند و آمدند برای روش متد دی اس تی؛ از کنار متد دی اس تی، درمان سیگار، از کنار درمان سیگار، تغذیه مناسب، درمان بیماری، تمام این‌ها را قبلش خودشان انجام داده اند البته در بحث بیماری‌ها که یک کار تحقیقاتی بوده، اما اگر آمدند و به دیگران گفتند که سیگار نکشید، ابتدا خودشان از سیگار، رهایی شان را گرفتند و فکر می کنم بعد از یک سال اعلام کردند که دیگران هم سیگار نکشند و سفر نیکوتین انجام دهند. آن موقع که آقا از بند سیگار رهائی داشتند، خیلی ها سیگار می کشیدند اما آقای مهندس سیگار مصرف نمی کردند.

شما فرمودین حدود ۲۴ سال است که در کنگره حضور دارید لطفا بفرمائید که دلیل ماندگار شدن طولانی شما در کنگره چه چیزی بوده و این ماندگاری و انجام خدمت طولانی، چه تاثیری در زندگی شخصی شما داشته است؟

مهمترین دلیل ماندگاری من در کنگره اینست که با انجام هر خدمت، حال خودم بهتر می شود و بزرگترین دریافت من در ابتدا، همین حال خوش است و البته اینکه این ها تمام برای من یک آموزش است و همیشه در حال آموزش گرفتن هستم و البته که کمک کردن به سایر انسانها، حال آدم را خوب می کند. زندگی تغییر می‌کند بعد از آن،
آموزش های کنگره است که در کمتر جایی پیدا می شوند خیلی جاها نیست من هنوز بعد از ۲۳ سال و خورده‌ای، تقریباً ۲۴ سال، سی دی ام  ‌را به هفته به روز می‌نویسم. شاید کسی هم از من این را نخواهد ولی می‌نویسم چون در حال آموزش گرفتن هستم و برای دریافت آموزش، پایانی وجود ندارد. این آموزش ها، درست زندگی کردن را به من آموزش می دهند. و اینکه هیچ انسانی جهت بیهودگی قدم به عرصه حیات نگذاشته است ما بیهوده نیامده ایم؛ من خودم به این رسیده ام شاید وظیفه‌ای دارم،  اینجا باید بایستم تا به من بگویند، آقا این کار انجام بده و انجام بدهم، اولین ثمره‌اش هم به خود من باز خواهد گشت؛  زندگیم خیلی بهتر شده، با خانواده ام هماهنگتر هستم نسبت به زمانی که اعتیاد داشتم و در این 24 سالی که خدمت دارم، می روم و می آیم و بحمدالله هیچ مشکلی ندارم.

تشکر میکنیم از دیده بان محترم جناب سلامی که در این گفتگو شرکت کردند.

مرزبان خبری: مسافر رحیم
تهیه گزارش: مسافر اصغر لژیون ۱۵
ارسال خبر: مسافر مظفر لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .