English Version
English

هر کدام از حرمت‌ها، بر اساس یک حکمت و تفکری عظیم قرار دارند

هر کدام از حرمت‌ها، بر اساس یک حکمت و تفکری عظیم قرار دارند

جلسه نهم از دوره چهارم لژیون سردار همسفران نمایندگی عمان سامانی شهرکرد با استادی راهنما همسفر مرضیه، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر پرتو با دستور جلسه‌ «حرمت کنگره60، چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه 4 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت  ۱۴:۳۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز؛ حرمت کنگره ۶0، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ کلمه حرمت از حَرم می‌آید؛ یعنی جایی که امن است و امنیت دارد. به خاطر همین حرمت‌ها است، که آقای مهندس در این سیستم خودگردان، نه به نیروی انتظامی، نه به پلیس و... احتیاجی ندارند؛ بلکه کلیه افراد، خودشان کارهای خود را انجام می‌دهند.

 آقای مهندس در اوایل راه‌اندازی کنگره، با آگاهی و دانشی که نسبت به مقوله‌ اعتیاد و فرد مصرف‌کننده داشتند؛ می‌دانستند اگر بخواهند که این‌ها را در یک نظم خاصی قرار بدهند، قطعا کار مشکلی است؛ به همین خاطر حرمت‌ها را قرار دادند.

هر کدام از این حرمت‌ها، بر اساس یک حکمت و تفکری عظیم قرار دارند؛ آن‌قدر این حرمت‌ها اهمیت بالایی دارند که یک بار در اول و بار دیگر در آخر جلسه خوانده می‌شوند؛ در موقع خواندن حرمت، باید همه ساکت باشند، هیچ کس حرکتی نداشته باشد؛ برای این‌که ملکه ذهن ما بشوند و فقط در حد یک حرف نباشند.

گاهی با خودم فکر می‌کردم که چرا نباید رابطه مالی داشته باشیم؟ هر بار به یک چیز پی می‌بردم که چرا نباید این اتفاقات بیافتند؟ به این نتیجه‌ رسیدم؛ اگر شخصی از دیگری پولی را قرض گرفت؛ ممکن است در زمان مشخص نتواند پول را برگرداند و همین باعث شود از کنگره دور شود و آن رابطه امنی که بین دو نفر در کنگره، برقرار بود به‌هم بخورد.

مسئله دیگر چرا رابطه کاری در کنگره ممنوع شده است؟ چون اعضای کنگره، دارای شغل‌های مختلفی هستند؛ بعضا مسافرها بیان می‌کنند که بهتر است از اعضای کنگره خرید کنیم یا مثلا در اداره‌ای کار دارند که یکی از اعضای کنگره در آن اداره مشغول به کار است و برای سریع‌تر انجام شدن کارمان، به آن شخص مراجعه می‌کنیم؛ در واقع این یک تفکر اشتباه است و ممکن است باعث مزاحمت برای آن شخص شود و با خود بگوید چه کاری بود که به کنگره رفتم؛  مخصوصا اگر یک سفر اولی باشد و این عمل ما، باعث دور شدن آن شخص از کنگره شود و در ذهن خود برداشت دیگری از کنگره‌ داشته باشد.

در کنگره، رابطه‌ها بر اساس عشق و محبت است و وقتی که رابطه کاری و مالی پیش بیاید؛ دیگر آن پیوند عشق و محبت از بین خواهد رفت؛ برای همین مسئله می‌گویند: وقتی دو نفر فامیل، آشنا، همکار و افرادی که نسبت به هم شناخت دارند؛ در کنگره حضور دارند؛ نباید در یک لژیون قرار بگیرند؛ برای این‌که حرمت‌ها رعایت شود؛ چون عشق و محبت ممکن است، تحت تاثیر روابط کاری و مالی قرار بگیرد و نتیجه درستی حاصل نشود. اساس کار کنگره عشق و محبت است؛ پس رعایت نکردن حرمت‌ها، باعث ایجاد مشکل می‌شود.

تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر شیرین، عضو لژیون سردار و همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر آسیه، دنور و عضو لژیون سردار
عکاس خبری: همسفر فاطمه مرزبان خبری، عضو لژیون سردار
ویراستار و ارسال: همسفر پرتو رهجوی راهنما همسفر آسیه، دبیر و عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی عمان سامانی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .