English Version
English

مشـــارکت مکتــوب

مشـــارکت مکتــوب

سلام دوستان، صدرا هستم یک مسافر؛ دستورجلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره، ممنوع می‌باشد‌.
کنگره، مکان مقدس و امنی می باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. نوشتار حرمت کنگره در انحصار بنیان و نگهبان کنگره می‌باشد و در تمامی کارگاه‌های آموزشی، دو بار قرائت می‌گردد و هر شخص با ورود به کنگره، ملزم به رعایت این مفاد می‌باشد و بر تمامی ارکان مدیریتی کنگره ۶۰ واجب است که این مسئله را کنترل نمایند.
حرمت کنگره ۶۰ به واسطه بندهایی که دارد، فضایی امن و مطلوب را برای ما فراهم می‌نماید تا بتوانیم در کمال آرامش، در کنار یکدیگر به دور از هر گونه تنش و دردسر به مسئله درمان اعتیادمان بپردازیم.
کنگره به واسطه نجات بشر از دست تاریکی‌ها و هدایت به سمت روشنایی‌ها مکان مقدسی است که مانند سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها که قوانینی حاکم بر آن است؛ حرمت‌هایی دارد که در کلام خداوند و خرد جهانی نیز مشاهده می‌نماییم.
حال حرمت کنگره ۶۰ چیست؟
قسمت اول:
"کنگره، مکان مقدس و امنی می باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آنرا حفظ نماید. دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی نمودن، بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، هر گونه وجهی را در قالب قرض یا وام، به هر شخصیت حقیقی و حقوقی، پرداخت کردن، از لباس و پوشش نا مناسب استفاده کردن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن یا تلفن گرفتن، و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن، از موارد ضد ارزشی و ضد اخلاقی می باشد."
در وادی هشتم دیدیم که انسان، در بهشت و مکان امن قرار داشت و به واسطه سرپیچی و عدم رعایت حرمت، از آن مکان خارج شد. حال ما باید با فرمانبرداری و گوش به فرمان بودن، مراقب رفتار خود باشیم و هوشیارانه در مسیر درمان خود قدم برداریم.
افرادی که تازه وارد این مکان مقدس و امن شده‌اند، باید حرمت آن را حفظ نمایند؛ در اینجا از کلمه باید استفاده شده است و این اشخاص و تازه واردین چه مفهوم آن‌را بدانند و چه ندانند، به هرحال ملزم به رعایت آن می‌باشند. در این امر افراد سفر دومی و کسانی‌که در مسیر درمان خود می‌باشند، جدا از رعایت حرمت‌ها، باید الگویی فاخر و ارزشمند برای تازه واردین باشند تا با دیدن ظاهر آراسته و سیرت زیبا، رفتار مناسب، ادب فراوان و آرامش شما؛ غرق در فضای کنگره گردند و با عشق و شعف فراوان در این مکان قدم بردارند و حرمت آن‌را رعایت نمایند.
قسمت دوم:
"بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق الذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند."
همه ما باید این حرمت‌ها را محترم بدانیم و در جهت اجرای آن، تمام تلاش خود را داشته باشیم و روی سخن با ارکان مدیریتی و مسئولین گرامی است که بر آنها واجب است که از وقوع این اعمال جلوگیری نمایند.
قسمت سوم:
"در ضمن خواهشمند است با سهل انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود، فضای امن کنگره را ناامن و مسموم نفرمائید. حال این سوال پیش می آید، کسانی که حتی قادر نیستند از لوازم، کیف یا موبایل شخصی خودشان مراقبت کنند چگونه می توانند از زندگی خود مراقبت نمایند؟!"
بله، ما با سهل‌انگاری خود می‌توانیم فضایی امن را مسموم و ناامن کنیم و این به نظر خودم؛ تاوانی دو صد چندان دارد. اگر ما قوانین را رعایت نکنیم و خلاف قانون عمل نماییم، جریمه می‌شویم و تاوان آن را خواهیم پرداخت. حال وقتی مکانی را با نگاه نداشتن حرمت آن، مسموم و ناامن کنیم و به واسطه آن موجبات تخریب و ناامنی را ایجاد نماییم و چه بسا با این عمل خود آسیب به دیگران و سایر اعضا وارد کنیم، چه تاوانی دارد؟! آیا می‌توانیم جبران خسارت کنیم؟! خدا می‌داند که چه در انتظار ما باشد!
فرض کنید در یک مکان همه بزرگان فامیل حضور دارند و شما حرمت نگاه نداشته‌اید و بی‌حرمتی کرده‌اید، جدا از اینکه به واسطه این کار، خودتان را از حضور مجدد محروم کرده‌اید‌، باعث ایجاد تنش و جوی مغموم و مسموم شده‌‌اید‌ و موجبات ناراحتی دیگران را فراهم نموده که جبرانی هم ندارد.
در بیشتر موارد در طی سفر برای یک سفر اولی تقدیر بر این شده که پول در جیبش نباشد، تا از بازی های ذهن در امان باشد و ما با سهل‌انگاری و بی ‌توجهی پولی به او قرض می‌دهیم و یا کیف پول خود را با بی ‌توجهی در گوشه‌ای اندازیم که در آن لحظه فضایی مسموم را ایجاد کرده و شرایط دست‌درازی را نیز فراهم کرده‌ایم، پس مواظب و هوشیار باشیم که حتی با عدم مراقبت از خودمان هم امکان خسارت و ناامنی را داریم که خسارتی جبران ناپذیر دارد.
در پایان باز به این نکته اشاره می‌کنم:
نوشتار حرمت کنگره ۶۰، از حیث اهمیت، تنها نوشتار کنگره می باشد که هر گونه تغییر در مفاد آن، در انحصار بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ می باشد و نیز تنها نوشتاری است که در تمامی کارگاه‌های آموزشی، ۲ بار قرائت می شود.
امیدوارم، همه ما قدر کنگره را بدانیم، ما در کنگره یک معلم راستین داریم و امیدوارم همه ما قدر آقای مهندس را بدانیم.

نگارش و تایپ: مسافر صدرا
ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .