English Version
English

آرامش با کنگره ۶٠

آرامش با کنگره ۶٠

حرمت در کنگره ۶٠ مقام و جایگاه والایی دارد. به اندازه‌ای که در ابتدا و انتهای جلسه دو بار خوانده می‌شود. حرمت از ریشه حریم گرفته شده و به معنای خط و مرز است. در زندگی‌ بارها با کلمه حرمت مواجه شده‌ام؛ ولی هیچ‌وقت به معنای واقعی آن پی نبردم، تا زمانی‌که وارد کنگره ۶٠ شده؛ انسان‌هایی دیدم که دور هم جمع و در یک راستا، بدون بحث و قضاوت در صلح و همدلی، مسیری را برای رسیدن به اهداف مشترک طی می‌کنند. در کنگره ۶٠ حفظ حرمت همراه با نظم است و خود حفظ حرمت برای هر جامعه یا ارگانی ضروری است؛ چنانچه اگر این حرمت‌ها نبود؛ حتی در کنگره ۶٠ هم چنین آرامشی برقرار نبود.

پدران و مادران ما حرمت را در چارچوب ساده‌ای به ما آموختند. از کودکی پدرم گفت: برای حفظ شخصیت خود حرمت و احترام دیگران را همیشه حفظ کن. زندگی در کنار یک مصرف‌کننده باعث شد همیشه حق را به خود داده و فکر می‌کردم هیچ تصمیم درستی نمی‌تواند بگیرد؛ من به جای او صحبت می‌کردم، تصمیم می‌گرفتم و چه بسا به جای او نفس می‌کشیدم و این باعث شد که بار مسئولیت من بیشتر شود؛ سطح توقع اطرافیان بالا برود. مهم‌تر از آن اعتمادبه‌نفس مسافر خود را از بین بردم و دلیل تمام این رخدادها، پاگذاشتن من به حریم شخصی مسافرم بود.

زمانی‌‌که به کنگره ۶٠ آمدم متوجه شدم حرمت نگه‌داشتن فراتر از چیزی بود که من فکر می‌کردم. پیش از ورود به کنگره ۶٠ مدام در حال کنکاش بودم؛ دنبال چیزهایی می‌گشتم تا به خود ثابت کنم که او یک مصرف‌کننده است. به لطف کنگره آرامشی در من هویدا شد که در سه دهه زندگی‌ام ندیده بودم؛ به لطف این آموزش‌ها به جایی رسیدم که با حفظ حرمت مسافرم دوربین را روی خود می‌اندازم و دنبال رفع معایب خود هستم. آموختم و مستمر در حال آموزش هستم که از تمام خصلت‌هایی که من را به سمت ضدارزش‌ها می‌برد دوری کنم. دروغ نگویم، تهمت نزنم، قضاوت نکنم و تجسس نکنم؛ آموختم که هیچ دلیلی این خطاها را توجیه نمی‌کند. در این مسیر با رعایت حرمت و احترام حتی در مقابل طبیعت فهمیدم؛ یکی از بزرگ‌ترین معایب من مصرف سیگار است که باعث شده نگرش من نسبت به جهان هستی بسته‌تر شود. با مصرف نیکوتین برای جسم و روان خود احترام قائل نشده‌ و به کمک عزیزانی که در این مسیر به لطف جناب مهندس بر سر راه من قرار گرفتند؛ گام‌های اولین را برای حفظ حرمت جسم و روان خود برداشته و اکنون هر روزم را رنگین‌تر از روز قبل می‌بینم.

نویسنده: مسافر نیکوتین میترا رهجوی ویلیام وایت همسفر زهرا، نمایندگی پارک عطر یاس
رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا، نمایندگی رباط کریم
ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین منیره رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر فریبا، نمایندگی سهروردی اصفهان
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶٠

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .