English Version
English

کنگره یک مکان امن است

کنگره یک مکان امن است

دوازدهمین جلسه از دوره هفتم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی جهان‌بین شهرکرد؛ به استادی مسافر ابوالفضل ، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر یاسین، با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان ابوالفضل هستم یک مسافر؛ 

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که به من لیاقت داد تا بتوانم در جمع شما دوستان باشم و آموزش بگیرم. از نگهبان و دبیر جلسه و همینطور از استاد خوبم آقا کیانوش تشکر میکنم که به من اعتماد کردند تا بتوانم خدمت در این جایگاه را تجربه کنم.

دستور جلسه این هفته در مورد حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد و اینکه چرا در اینجا روابط مالی و کاری و فامیلی ممنوع است؟

حرمتهای کنگره در هر جلسه دو بار توسط نگهبان جلسه؛ یکبار در آغاز جلسه و بار دیگر در پایان جلسه قرائت می‌شود. حال برخی از این حرمت‌ها را بررسی میکنیم.

 یکی از این حرمت‌ها این است که: «کنگره مکان مقدس و امنی میباشد.» مقدس بودن این مکان به این دلیل است که یک شخص مصرف کننده با انواع مشکلات وارد کنگره میشود و سفر درمانی خود را شروع می‌کند و چنانچه سفر خوبی را طی کند میتواند اعتیادش را درمان کند و به یک تعادل نسبی برسد، پس معجزه در این مکان برایش اتفاق می‌افتد.

و اما امن بودن این مکان به این دلیل است که مکان امن هم جایی است که یک شخص مثل من میتواند وارد شود به همراه خانواده‌اش و عزیزانش بدون اینکه نگران و دلواپس آنها باشد در حالی که خودش در حال درمان است، همسفر و خانواده‌اش هم در حال آموزش هستند که چگونه با یک مصرف کننده رفتار کنند و در کنار یکدیگر راه و روشی را یاد میگیرند تا بتوانند از مشکلات عبور کنند. یکی دیگر از حرمت‌های کنگره در مورد دروغ گفتن، سرزنش کردن و الفاظ ناشایست بیان کردن است. ما در طول زندگی خود این کلمات را زیاد شنیده‌ایم، در طول دوران تحصیل و یا از زبان بزرگترهایمان و غیره، آنقدر شنیده بودیم که دیگر برایمان عادی شده بود و معنا و مفهوم اصلی خودشان را از دست داده بودند، ولی با ورود به کنگره دانستیم که یک دروغ ساده چقدر میتواند به ما آسیب برساند و یا بیان یک لفظ ناشایست چطور میتواند کار ما را در اجتماع به تعویق بیندازد. در اینجا بود که یاد گرفتیم فقط گفتن و شنیدن کافی نیست و باید به تک تک حرمت‌ها عمل کرد.

یکی دیگر از حرمت‌های کنگره در مورد دریافت و پرداخت وجه به دیگران است. اگر یک شخص در این مکان وجهی را به کسی قرض بدهد و شخص مقابل خواسته یا ناخواسته قرض خود را پس ندهد، اولاً این کار باعث جدا شدن و فاصله گرفتن آن دو نفر از کنگره میشود؛ چرا که قرض گیرنده بدلیل پس ندادن قرض خود خجالت زده طرف مقابل است و قرض دهنده ناراحت پولی است که از دست داده است و ثانیاً این کار میتواند موجب شود تا دیگران این کار اشتباه را به حساب کنگره بگذارند و به همین دلیل است که رعایت این موارد خیلی مهم است.

در کنگره ما هر چقدر بیشتر و بهتر پایبند رعایت حرمت‌های کنگره باشیم، اگر در سفر اول هستیم مطمئناً سفری بهتر و بی‌نقص‌تر خواهیم داشت و اگر در سفر دوم هستیم حفظ حرمت ها باعث میشود تا از ریل خارج نشویم و توجه ما معطوف آموزش ها شود.

در کنگره باید خودمان را موظف به رعایت تمام حرمت‌های کنگره کنیم و اگر بتوانیم تمامی این حرمت‌ها را در زندگی و خارج از کنگره هم اجرا نمائیم میتوانیم با آرامش و آسایش بیشتری به زندگی خود ادامه دهیم.

از اینکه به صحبت های من گوش دادید، از همه شما سپاسگزارم.

نگارنده: مسافر ابوالفضل لژیون ١۶

ویراستار: مسافر بهزاد لژیون ۷

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .