English Version
English

آرامش در پرتو حرمت‌

 آرامش در پرتو  حرمت‌

جلسه هفتم از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی قیدار با استادی اسیستانت همسفر پروانه، نگهبانی همسفر زینب و دبیری همسفر سکینه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع هست؟» در روز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که توفیق داد تا در این جایگاه و در جمع شما عزیزان قرار بگیرم، شعبه‌ای خوب، منظم که همه‌ این‌ها راه مدیون ایجنت‌ها چه در قسمت همسفران و چه در قسمت مسافران، هستیم، خیلی تشکر می‌کنم. همه مطالبی که ما در کنگره آموزش می‌بینیم و متونی که در کنگره وجود دارد، مثل آب زلالی هستند که باید به ما تشنگان و حال خرابان کنگره برسد، این آب زلال زمانی می‌رسد که حرمت‌ها و قوانین کنگره را رعایت کنیم. آقای مهندس قوانینی وضع کرده‌اند که ما در چارچوب این قوانین بتوانیم آرامش داشته باشیم.

حرمت در کنگره دو بار خوانده می‌شود و روابطی است که ما باراهنماها داریم، روابطی است که رهجو باراهنما دارد یا روابطی است که رهجو با دیگران در کنگره دارد و می‌گوید این روابط در کنگره باید به هم نزدیک باشند برای این‌که حس خوبی نسبت به هم پیدا کنیم، نزدیک شدن روابط باعث می‌شود مشکلات سریع‌تر حل شوند. این روابط در بیرون از کنگره اگر برقرار شود ما را از هم دور می‌کند؛ مثال خورشید را می‌زنم، هر چیزی اگر به خورشید نزدیک شود، ذوب می‌شود و اگر از آن اگر دور شود، یخ می‌زند؛ باید در نقطه تعادل قرار بگیرد و اما نقطه تعادل کجا هست؟ رابطه رهجو و راهنما در شعبه باشد نه خارج از شعبه، رهجو نباید باراهنما بیرون از کنگره ارتباط داشته باشد، چراکه این‌ها باعث می‌شود راهنما نتواند به رهجو بگوید که تو چه‌کاری را انجام بده، چه‌کاری را انجام نده و باعث تخریب هر چه بیشتر رهجو می‌شود.

مورد بعدی این است که تجسس در کار یکدیگر نداشته باشید. استاد امین در صحبت‌هایشان فرمودند: «ما حتی آدرس منزل دیده‌بانان را نداریم و حتی شغل دیده‌بانان را نمی‌دانیم، ما داخل کنگره خیلی باهم صمیمی هستیم حرکت می‌کنیم برای این‌که مشکلات را حل کنیم؛ ولی در بیرون از کنگره هیچ رابطه‌ای باهم نداریم، این‌ها همه برای ما الگو هستند و داشتن این روابط به ما صدمه می‌زنند». در کار یکدیگر تجسس نکنید، این‌که آدرس منزل ایجنت کجاست؟ یا شغل مرزبان چیست؟ وضع مالی آن‌ها به چه شکل است؟ تجسس کردن با خود، غیبت و قضاوت کردن به همراه می‌آورد، چون احتمال دارد یک موضوع اشتباهی به ذهن ما برسد و باعث شود حس و حال ما بد شود؛ پس اگر ما در چارچوب حرمت‌ها حرکت کنیم، آرامش را اول به خود دعوت کرده‌ایم.

در کنگره نباید روابط مالی داشته باشیم، باید‌ها و نبایدها را رعایت کنیم. وقتی کاری در کنگره خلاف قوانین است لطفاً آن‌ را انجام ندهید. در کنگره می‌گویند: به جایگاه‌ها احترام بگذارید. احترام هر شخصی دست خودش است، وقتی من به پیشکسوتان و شال داران احترام بگذارم این احترام قطعاً به خودم برمی‌گردد  و باعث می‌شود حال خودم خوب شود، بلند شدن برای احترام به ایجنت، راهنما و مرزبان در حقیقت شخصیت خودتان را نشان می‌دهید. مورد بعدی این است که اگر راهنما خارج از کنگره، جواب تلفن رهجو را نداد ناراحت نشود، لژیون‌ها برای این است که راهنما در لژیون با رهجو صحبت کند و در خارج از کنگره راهنما کار وزندگی دارد، لطفاً وقت راهنما را نگیرید، در ساعات اداری به پیشکسوتان زنگ بزنید، ایجنت به اسیسانت زنگ می‌زند، اسیسانت به خانم آنی زنگ می‌زند، رهجو به راهنما زنگ می‌زند، راهنما به ایجنت زنگ می‌زند، سلسله‌مراتب را می‌گویم تا در جریان باشید رهجو، راهنما است، راهنما ایجنت است و ایجنت هم اسیسانت است و این‌ها سلسله‌مراتب هستند. ما باید سلسله‌مراتب را رعایت کنیم.

اگر مشکلی پیش می‌آید اول باراهنما در میان بگذارید مستقیم پیش مرزبان و ایجنت نروید این باعث می‌شود راهنما زیر سؤال برود و ایجنت فکر می‌کند که راهنما کار خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهد که رهجو با او صحبت می‌کند؛ درحالی‌که راهنما از ابن قضایا خبری ندارد، لطفاً این‌ها را در مرحله اول برای آرامش خودمان رعایت کنیم، اجازه دهید آب‌های زلال به ما برسد، برای این‌که رشد کنیم و به تکامل برسیم. راهنما از رهجو پول نگیرد این باعث می‌شود که درنهایت هم راهنما و هم کل سیستم کنگره، زیر سؤال بروند. شاید رهجو به خاطر خلاف راهنما کنگره نیاید و کار ما در کنگره احیاء کردن و زنده کردن آدم‌‌‌ها است و کار ما این نیست که رهجو به کنگره بیاید و برود و این باعث می‌شود تقاص پس بدهیم. در کنگره آب زلال به ما برسد به تکامل می‌رسیم و تنها دلیلی که باعث می‌شود این آب زلال به ما نرسد، عدم رعایت حرمت و قوانین کنگره است و ان‌شاءالله که حرمت‌ها در تمامی نمایندگی‌ها رعایت شود.

قسمت دوم دستور جلسه معارفه همسفر شیوا است و از همسفر معصومه که برای این نمایندگی زحمات زیادی کشیده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم در هر جايگاهی که هستند مستدام باشند. جایگاه مهم نیست؛ مهم خدمت کردن به خلق خداوند است و خداوند ان‌شاءالله توفیق خدمت به بندگانش را به همه بدهد. ما حتی با یک جارو کشیدن به سالن به خلق خدا خدمت می‌کنیم؛ پس دچار اشتباه نشوید که حتماً باید شال به گردن داشته باشید تا خدمت کنید. شما با کوچک‌ترین کار در کنگره خدمتگزار محسوب می‌شوید.

تقدیر از ایجنت قبلی همسفر معصومه و معارفه ایجنت جدید نمایندگی همسفر شیوا

تقدیر از نمرات برتر آزمون خرداد ماه:

بازدید اسیسانت از دفاتر خدمت‌گزاران:

 

عکس: همسفر مریم مرزبان خبری
تایپ: همسفر سکینه رهجوی همسفر عاطفه (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی قیدار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .