English Version
English

قوانین تعیین کننده بایدها و نبایدها هستند

قوانین تعیین کننده بایدها و نبایدها هستند

دهمین جلسه از دوره اول کارکاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ همسفران نمایندگی آزادشهر به استادی مرزبان  همسفر ناهید، نگهبانی همسفر الهام و دبیری همسفر زهرا و استادی همسفر ناهید با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را بابت حضورم در کنگره و توفیق خدمتگزاری شاکر هستم. از آقای مهندس، برای آماده کردن بستری برای رشد و آموزش ممنون و سپاسگزار هستم. از همسفر عاطفه و نگهبان همسفر الهام بابت اجازه خدمتگزاری و آموزش گرفتن در این جلسه تشکر می‌کنم. هر سیستم و ساختاری نیازمند اصول و قوانینی برای پایداری و ماندگاری است. قوانین، تعیین‌کننده خط و خطوط باید‌ها و نباید‌ها هستند. قوانین مانند چراغ راهنمایی سر چهارراه‌ خیابان‌ها هستند؛ برویم یا نرویم، انجام دهیم یا ندهیم. در سیستم و ساختاری که اعضاء آن، طبق قوانین تعیین‌شده عمل و حرکت می‌کنند، از بنیان محکم‌تر و نظم و نظام بهتری برخوردار هستند؛ این نوع سیستم روزبه‌روز، رو به رشد، شکوفایی، قوی شدن و پیشرفت است.

اگر ما کوچک‌ترین ساختار یک اجتماع که همان خانواده است را در نظر بگیریم، خانواده‌هایی ازنظر مالی و اقتصادی، عاطفی و آموزشی در حال پیشرفت هستند و موفق هستند که پایبند اصول و قوانین از پیش تنظیم‌شده بر مبنای یک دانش حساب‌شده هستند. وضع کردن قوانین درست در یک جامعه نیازمند گرفتن آموزش صحیح و رسیدن به رشد فکری و اندیشه است. اگر کل هستی را در نظر بگیریم؛ متوجه قوانینی می‌شویم که نظم‌دهنده این سیستم است؛ این نظم و نظام نشان‌دهنده وجود قوانینی است که بر مبنای راستی و درستی تعبیه‌شده است؛ و اگر این قوانین نبودند این‌همه نظم مشاهده نمی‌شد و هیچ‌چیز، سر جای خودش قرار نداشت.

در جوامع بشری هم این قوانین هستند که مرزهای روابط انسان‌ها را مشخص می‌کنند و باعث هدفمند شدن، رشد و سالم زیستی در یک جامعه می‌شوند. زیباترین و درست‌ترین قوانین، قوانین الهی هستند که توسط انسان‌های شایسته به ما ابلاغ‌شده‌اند. در کنگره ۶۰ که یکی از همین جوامع انسانی است؛ قوانین و اصول آن الگو گرفته‌شده از قوانین زیبای الهی توسط بنیان کنگره ۶۰، آقای مهندس دژاکام پایه‌ریزی شده است. در شروع جلسات آموزشی و در پایان جلسه، نوشتاری تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰، خوانده می‌شود. حرمت به معنای احترام گذاشتن و ارزش نهادن است، در نوشتار حرمت کنگره ۶۰ می‌خوانیم، کنگره مکان امن و مقدسی است که هر فرد با ورود به این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید، درواقع این مطلب نشان‌دهنده مهم بودن قوانینی است که در این نوشتار درج‌شده است.

یکی از این قوانین، دروغ گفتن است؛ زیرا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین قدم برای نادرستی و اشتباهات بعدی است و در کنگره ممنوع هست. سرزنش کردن دیگران، ما در کنگره هیچ شخصی را مورد تمسخر، سرزنش و بی‌احترامی قرار نمی‌دهیم؛ زیرا این عمل باعث ایجاد تنش و حس ناخوشایند بین اعضاء می‌شود. قطع کردن حرف یکدیگر، الفاظ ناشایست به کار بردن ممنوع هست، این قانون صبر و بردباری را در من به وجود می‌آورد تا بتوانم سخن دیگران را باحوصله گوش کنم و عجله‌ای برای این‌که نظر خودم را بازگو کنم نداشته باشم و در مواردی که اوضاع بر وفق مراد من نیست از کوره در نرم و از الفاظ زشت و دور از ادب استفاده نکنم و پایبند به ارزش‌های اخلاقی باشم.

ممنوع بودن روابط مالی، قرض گرفتن، قرض دادن، معاملات مالی در خارج از کنگره بین اعضاء، باعث بروز مشکلات زیادی می‌‌شود و باعث هتک حرمت و ایجاد کدورت و دشمنی می‌شود و ما را از هدف اصلی دور و اهداف کنگره را به مخاطره می‌اندازد. آموزش گرفتن و درمان شدن و رسیدن به آرامش و آسایش، چه در زندگی شخصی خود، چه در کنگره، بسته به رعایت همین حرمت و قوانین کنگره است. اگر می‌توانیم خدمت کنیم و رعایت اصول را برای پیشبرد اهداف کنگره کنیم و اگر نمی‌توانیم خدمتی کنیم؛ لااقل نظم و نظام این سیستم را به هم نریزیم. به قول آقای مهندس که می‌فرمایند: «اگر درمان نیستیم درد هم نباشیم». مفاد درج‌شده در نوشتار حرمت کنگره ۶۰، خط و خطوط و وظایف ما را در این سیستم مشخص می‌کند و تخطی کردن از حرمت‌ها، ما را وارد حاشیه‌سازی و انحراف می‌کند و ما را از هدف اصلی که درمان و آموزش برای درست زندگی کردن است بازمی‌دارد. ان‌شاءالله که بتوانیم با رعایت تمامی قوانین و حرمت‌های کنگره، کمکی باشیم برای پیشبرد اهداف عالی کنگره ۶۰ که همان جهانی‌شدن علوم و فنون کنگره است، برای احیای انسان‌هایی که دربند تاریکی‌ها هستند.

مرزبانان کشیک: همسفر فاطمه و مسافر محمد
عکس: مرزبان همسفر فاطمه 
ویراستاری و ارسال: مرزبان خبری همسفر ناهید
همسفران نمایندکی آزادشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .