English Version
English

کنگره بر ما ناظر است

کنگره بر ما ناظر است

جلسه هشتم از دوره اول کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آبیک به استادی مرزبان همسفر سکینه، نگهبانی راهنمای تازه‌واردین همسفر نرگس و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر کبری با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدای خودم را سپاسگزارم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم؛ از ایجنت و نگهبان هم ممنونم. خیلی فکر کردم که از چه چیزی صحبت کنم؛ من دوست داشتم از دریافت‌های این چند سال خودم صحبت کنم؛ زیرا هر چیز که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. آقای مهندس می‌فرمایند: «حرمت یعنی حریم، ما نزدیک هر چیز یا هر فردی که می‌شویم؛ یعنی وارد حریم آن شده‌ایم و باید حریم آن را حفظ نماییم». در کنگره همه نوشتارها 1 بار خوانده می‌شوند و حرمت 2 بار خوانده می‌شود، 1 بار ابتدای جلسه و بار دیگر انتهای جلسه و این به خاطر اهمیت بالای آن است و همین‌طور باعث می‌شود زمانی که تازه‌واردی به کنگره وارد می‌شود با خواندن حرمت قوانین کنگره به گوش تازه‌وارد برسد.

در همان ابتدا راهنمای تازه‌ واردین از حرمت برای تازه‌ واردین سخن می‌گوید، برای مثال قوانین کنگره می‌گویند که نباید به کسی پول قرض داده شود یا پولی قرض گرفته شود و تازه‌وارد با فهمیدن این قوانین متوجه می‌شود که کنگره مکان مقدس و امنی است که با رعایت اصول و قوانین از طرف اعضاء حرمت آن حفظ می‌شود و زمانی که شعبه امنیت دارد اعضاء آرامش دارند و مطمئن هستند که کسی وارد حریم آن‌ها نخواهد شد.

در کنگره کسی فرد دیگر را سرزنش نمی‌کند؛ زیرا سرزنش دیگران غیبت محسوب می‌شود. ما با رعایت نکردن اصول و قوانین کنگره باعث می‌شویم که کنگره از هدف خود دور شود. آقای مهندس می‌فرمایند: «اعضاء کنگره باید پوشش مناسب داشته باشند؛ زیرا پوشش ما پیامی را به دیگران می‌رسانند». گاهی اوقات یک پوشش، مناسب آن مکان نیست؛ اما در کنگره مسافران و همسفران از یک نوع پوشش برخوردار هستند. زمانی که ابتدا ما وارد کنگره می‌شویم به مسافران می‌گویند که پیراهن سفید بپوشند و به همسفران نیز می‌گویند که شال یا روسری سفید سر کنند و رنگ سفید نشان‌دهنده پاکی است و باعث می‌شود که کثیفی خیلی زود دیده شود و تمیزی اعضاء کنگره باعث می‌شود که دیگرانی که می‌بینند از انضباط و تمیزی کنگره لذت ببرند.

زمانی که من خودم را به‌عنوان یک همسفر معرفی می‌کنم در کائنات زنگی به نام من به صدا درمی‌آید و کنگره بر ما ناظر است، نیازی نیست که دیگران به من تذکر بدهند و همان‌طور که آقای مهندس در وادی عشق می‌فرمایند: «تمام جهان را انرژی عشق فراگرفته و این خودمان هستیم که با رفتارمان عشق می‌دهیم و عشق دریافت می‌کنیم». همان‌طور که حرمت را رعایت می‌کنیم مسیر آموزش‌های بعدی برایمان گشوده می‌شود. آقای مهندس می‌فرمایند: «در کنگره کار ما به درمان رساندن مسافر است و ما حق ورود به مسائل شخصی دیگران را نداریم که از کجا می‌آید؟ چند فرزند دارد؟ چند سال دارد؟ مسافرش چه چیزی مصرف می‌کرده؟ و ...».

حریم یعنی ما نباید به‌سرعت باکسی دوستی برقرار کنیم و وارد مسائل شخصی او شویم. دوستی که به‌سرعت ایجاد شود به‌زودی هم از بین می‌رود. نکته دیگر این‌که اگر تازه‌واردی به شما برای سؤال‌های خود مراجعه می‌کند او را به مرزبانی هدایت کنید؛ زیرا امکان دارد که شما ناخواسته پاسخ اشتباهی به او بدهید و یک خانواده را از درمان و حال خوش محروم کنید. هر عملی عکس‌العملی دارد و با رعایت نکردن اصول و قوانین باعث می‌شویم که آموزش و یادگیری خودمان کند شود. درنهایت همهٔ ما در کنار هم برای رها یافتن مصرف‌کنندگان از دام اعتیاد جمع شده‌ایم که امیدوارم بتوانیم با رعایت اصول و قوانین این عمل عظیم را به‌درستی به انجام برسانیم.

مرزبانان کشیک: همسفر آمنه و مسافر رسول
تایپ و ویراستاری: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر پروانه (لژیون دوم)
عکس و ارسال: همسفر آمنه، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آبیک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .