English Version
English

رعایت کردن حرمت کنگره ساده‌تر از آن است که ما فکر می‌کنیم

رعایت کردن حرمت کنگره ساده‌تر از آن است که ما فکر می‌کنیم

جلسه یازدهم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه همسفران نمایندگی ساوه با استادی راهنمای‌ تازه‌واردین همسفر لیلا، نگهبانی موقت همسفر معصومه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدای خودم را بسیار شاکر و سپاسگزارم که امروز توفیق آموزش گرفتن در کنار شما عزیزان نصیب من شد تا بتوانم از شما عزیزان انرژی بگیرم و تجربه کسب کنم. از ایجنت محترم، مرزبان‌های گرانقدر و راهنمای عزیزم خانم نسرین تشکر می‌کنم که اجازه خدمت کردن را به من هدیه نمودند.

هرمجموعه‌ای و ساختاری بخواهد پابرجا بماند، بقا داشته باشد و رشد کند؛ باید چهارچوب‌هایی به‌عنوان قانون در آن مکان وجود داشته باشد، تا اعضای آن مجموعه باپذیرفتن و اطاعت کردن بتوانند آن مکان را حفظ نمایند. قسمت بسیار مهم دستور جلسه این هفته؛ حرمت کنگره ‌۶۰ است. نوشتار حرمت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به‌طوری که فقط بنیان‌گذار کنگره ۶۰ و نگهبان کنگره می‌توانند متن و مفاد آن را تغییر دهند و تنها نوشتاری است که در کارگاه‌های آموزشی دوبار خوانده می‌شود.

در ابتدای حرمت گفته می‌شود؛ کنگره مکان مقدس و امنی است. چرا به این مکان مقدس و امن گفته می‌شود؟ زمانی که ما به کنگره قدم می‌گذاریم درواقع به‌سمت درستی‌ها حرکت می‌کنیم، از اعمال شیطانی دست برمی‌داریم؛ پس این مکان مقدس به‌شمار می‌آید. امن بودن این مکان به معنای حفظ هویت افراد است؛ ولی به این معنا نیست که ما اختیار داریم وسایل خودمان را رها کنیم، مراقبت کردن از لوازم خود باعث می‌شود که نظم را رعایت کنیم.

در حرمت کنگره خوانده می‌شود؛ دروغ گفتن، غیبت کردن و سرزنش کردن. جناب آقای مهندس می‌فرمایند: «دروغ مادر تمام فسادها و بیماری‌ها است.» زمانی که این کلمات شنیده می‌شود؛ غیبت کردن، سرزنش کردن، حرف يک‌ديگر را قطع نمودن کلمات به ما می‌گویند: از ضدارزشی‌ها پرهیز کنیم، به حقوق یک‌دیگر احترام بگذاریم. اینکه از من خواسته می‌شود از الفاظ زشت و ناشایست استفاده نکنم به‌نظر من کار بسیار سختی نیست می‌توانم با آموزش گرفتن و تلاش کردن این کار را انجام دهم.

رعایت کردن قوانین و احترام به حرمت‌ها کاری بسیار ساده‌ای است و ساده‌تر از آن این است که ما ذره‌ذره‌ تجربه کسب می‌کنیم؛ پس باید آگاه باشم که حرمت‌ها ساده هستند؛ ولی درعین حال انجام ندادن و دور زدن قوانین و حرمت‌ها مشکلات عدیده‌ای برای من به‌وجود می‌آورد و باعث می‌شود تا من از آموزش‌ها به‌دور باشم. وقتی من داناتر و آگاه‌تر باشم، از رنج من کم می‌‌شود و من راحت‌تر می‌توانم از زندگی خود لذت ببرم.

قسمت دیگر دستور جلسه: «چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» اگر بخواهم به‌صورت خلاصه در مورد این موضوع صحبت کنم آقای استاد امین راجع‌به این رابطه‌ها خیلی‌خوب در سی‌دی گره مسئولیت توضیح داده‌اند. ایشان در این سی‌دی می‌فرمایند: زمانی‌ که تصمیم گرفته شد به اردو برویم، قرار شد به‌سمت شمال حرکت کنیم و قرار براین شد درجنگل چادر بزنیم و در محیط باز بمانیم. یکی از افراد حاضر در اردو پیشنهاد داد؛ ویلای در نزدیکی آن منطقه دارد به آن‌جا برویم و از امکانات و آسایش ویلا بهره‌مند شویم؛ استاد امین پیشنهاد آن شخص را قبول نکردند و از همان ابتدا در کنگره رعایت کردن قوانین آغاز شد و قانون‌گذاری بنا شد.

ارتباط‌ و هرگونه رفت‌وآمد خانوادگی بیرون از جلسات ممنوع است. کنگره مکانی برای درمان اعتیاد است و هرگونه ارتباط دوستی خارج از کنگره در این مکان نباید صورت بگیرد. وقتی دو سفراولی با حال بد سفر می‌کنند و درحین سفر باهم ارتباط دوستی برقرار می‌کنند، بعد از مدتی به‌علت نداشتن دانایی و آگاهی وارد حاشیه شده، از کنگره دوری می‌کنند و از مسیر درمان خارج می‌شوند. درمورد رابطه مالی؛ وقتی سفراولی از افراد کنگره پولی قرض بگیرد و توانایی پرداخت آن را نداشته باشد این کار نیز باعث شده از مسیر درمان خارج و وارد حاشیه شود. همین‌طور درمورد تلفن دادن و تلفن گرفتن هم باید بااجازه‌ راهنما صورت بگیرد.

درآخر اميدوارم با رعایت کردن حرمت‌ها و با‌ گوش‌به‌فرمان بودن از ایجنت، مرزبان‌ها و راهنماها سفر خوبی را داشته باشیم، این کار صرفاً به‌خاطر حال خوب خودمان است. مطمئن هستم، همیشه باحفظ حرمت‌ها و رعایت قوانین حال اعضای کنگره عالی است.

مرزبانان کشیک: همسفر شهلا و همسفر ناصر
عکس: مرزبان خبری، همسفر وجیهه
تایپ: همسفر مهرناز رهجوی راهنما همسفر حمیده (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .