English Version
English

حریم و حرمت

حریم و حرمت

جلسه چهاردهم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی چرمهین اصفهان به استادی راهنما همسفر طیبه نگهبانی همسفر الهه و دبیری همسفر سکینه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی‌ در کنگره ممنوع است؟» در روزدوشنبه‌ ۴ تیر ماه ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد: 

خداوند بزرگ را بسیار شاکر و سپاس‌گزار هستم که در این جایگاه قرار گرفتم، از خانم آذر تشکر می‌کنم که به من این فرصت را دادند که خدمت کنم. دستور جلسه این هفته حرمت کنگره60 می‌باشد که چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

اگر ما قسمت اول دستور جلسه را خوب درک کنیم متوجه می‌شویم که قسمت دوم آن برای چه ممنوع‌ شده‌ است. حرمت یعنی؛ حریم، عزت و آبرو. زمانی که می‌گوییم: حرمت کنگره باید حفظ شود، به این معنا است که آبرو و حرمت آن باید حفظ شود. برای این که کنگره به راه خود ادامه دهد آقای مهندس زحمات بسیاری‌ کشیده‌اند و راه‌های دشواری را پشت سر گذاشته‌اند که به این‌جا رسیده‌اند و شعب بسیاری را تأسیس کردند. 

همان‌‌طور که آقای مهندس در‌مورد طبیعت می‌فرمایند:« الگوی بدون نقص ما طبیعت است.» طبیعت هم با یک نظم خاص به حرکت خود ادامه می‌دهد که همین نظم باعث می‌شود یکپارچه و مستدام به حرکت خود ادامه دهند. نظم باعث می‌شود که ما در چهارچوب خاصی حرکت کنیم و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در کنگره می‌بینیم که سفر آقای مهندس با نظم خاصی شروع شد و زمانی که به مصرف خود نظم دادند روش DST کشف شد. نظم در جهان هستی و در هر سیستمی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

به سیستم الهی و کنگره60 که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یک‌سری قوانین وجود دارد، اگر هر فرد طبق این قوانین در صراط مستقیم حرکت کند، هیچ آسیبی به او وارد نمی‌شود و هر زمان که به او آسیبی وارد شد، حریم و حرمت آن مکان را رعایت نکرده است. زمانی که وارد کنگره60 می‌شویم، باید همه قوانین آن را بپذیریم و اگر بپذیرم تمام راه‌هایی که در مسیر من قرار می‌گیرند بسیار آسان می‌شود و اگر نپذیرم هر لحظه که پیش می‌روم به مشکل بر می‌خورم.

زمانی که حرمت کنگره را می‌خوانیم، گفته می‌شود: علیه شخصی سرزنش کردن از موارد ضدارزشی و ضد‌اخلاقی ‌می‌باشد، در‌مورد کلام هم صحبت می‌‌شود که باید روی گفتار خود کار کنیم و گفتار ما باید پسندیده باشد، نه تنها در کنگره؛ بلکه در مکان‌های دیگر هم باید به همین نحو باشد، آن گونه که انتظار داریم دیگران با ما برخورد کنند. در‌مورد رد و بدل کردن پول صحبت شده که بین هر شخصیت حقیقی و حقوقی پول رد و بدل کردن ممنوع است و باعث ایجاد مشکل می‌شود که آقای مهندس به این مسئله در روز چهارشنبه اشاره کردند؛ هر موضوعی که در حرمت‌ها خوانده می‌شود برای آرامش من رهجو می‌باشد.

 زمانی که با آرامش به کنگره می‌آیم، حرمت ها را رعایت کرده‌ام؛ اما زمانی که به کنگره می‌آیم و به مشکلی برخورده‌ام حرمت ها را رعایت نکرده‌ام و ذهن من آزاد نیست، زمانی که ذهن من آزاد نباشد مطالب را به خوبی نمی‌توانم دریافت کنم. زمانی که مطالب را به خوبی دریافت کردیم می‌توانیم آن‌ها را در زندگی خود کاربردی کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم حرمت‌های کنگره را رعایت کنیم.

نفرات برتر آزمون شماره ۶:

مرزبانان کشیک: همسفر شهناز و مسافر حمزه‌علی
تایپ و ویراستار: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
عکس: همسفر شهناز مرزبان خبری
ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی چرمهین 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .