English Version
English

وجود حرمت لازم و ضروری است

وجود حرمت لازم و ضروری است

جلسه هشتم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟» در روز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر. امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است. خوشحالم که در کنار شما دوستان هستم و برای اولین‌بار این جایگاه را تجربه می‌کنم. در ابتدا از استاد عزیزم آقای زهرایی تشکر می‌کنم که واقعاً آموزش‌های خوب ایشان باعث شده که دیدگاه من به تمام مسائل عوض شود، یعنی زمانی که آقای مهندس در مورد موضوعی صحبت می‌کنند و دیدگاهی را دارند من فقط آن دیدگاه را نبینم و دیدگاه‌های مختلف را دیده و نسبت به شعور و آگاهی خودم بررسی کنم.
دستور جلسه کنگره برای من رهجو به شکلی تعریف شده که مثل نماز و روزه است و برای خودم خوب است. من قبل از کنگره نمی‌دانستم که هنگام روزه‌گرفتن چه اتفاقی برای بدن میفتد یا نماز همین‌طور که فقط برای خود من است. حرمت و قوانین کنگره ۶۰ هم به همین شکل است؛ یعنی فقط برای من خوب و مفید است و کسی به جز من نیازی ندارد و می‌توانم به تمام مسائل زندگی‌ام ربطش بدهم.
آقای مهندس می‌گویند که اگر ما حریم و حرمت رودخانه را رعایت نکنیم و در آنجا خانه بسازیم باعث می‌شود که هنگام بارش باران، سیل شود و تمام خانه‌ها و ماشین‌ها را با هم ببرد. چرا؟ چون حرمت رودخانه یا حریم رودخانه را رعایت نکردیم. من قبل از کنگره واقعاً آدمی بودم که قانون‌شکن بودم و اعتقادم این بود که بعضی افراد قانون‌گذار هستند، یک‌سری‌ها قانون را اجرا می‌کنند و من آن آدمی هستم که قانون‌شکنی کرده و به خود و اطرافیانم و جامعه آسیب زدم. من حرمت جامعه را نگه نداشتم و می‌گفتم کسی در سطح این نیست که بگوید چه‌کار کنم یا چه‌کار نکنم و به خودم آسیب رساندم.
زمانی که افرادی مثل من به اینجا می‌آیند باید بتوانیم در قدم اول در کنار هم با آرامش زندگی کنیم. باید حرمتی وجود داشته باشد که ما کنار همدیگر جمع شویم. شما می‌بینید که در پارک طالقانی این‌همه جمعیت با خانواده‌ای‌شان جمع می‌شوند و اتفاقی نمی‌افتد، چرا؟ به این دلیل اینکه یک‌سری قوانین خوب وجود دارد که همه در امنیت و آرامش هستند و کنگره کاری انجام داده که من رهجو فقط به درمانم فکر کنم، بدون اینکه به حواشی یا چیز دیگر فکر کنم.
در مورد دروغ هم که بخواهم بگویم دروغ یک کار ضد ارزشی بسیار زشتی است که هم صور پنهان دارد و هم صور آشکار. در مورد صور آشکارش که در کنگره گفته می‌شود این است که من اگر بخواهم دروغ بگویم همان‌طور که آقای مهندس هم می‌گویند به درمان نمی‌رسم و قطعاً من آمدم اینجا با جدیت تمام که درمان شوم و اگر بخواهم دروغ بگویم که چقدر قرص یا OT خوردم، به درمان نمی‌رسم.
در مورد الفاظ ناشایست هم دو دیدگاه وجود دارد. برای من بحث جدیت در کار است که من واقعاً به اینجا آمدم تا درمان شوم و باید کار را جدی بگیرم و اینجا شوخی و خنده به نظر من الفاظ ناشایست است. من اینجا هستم تا باز پرداخت بدهی‌های خود را با کمک‌کردن به همنوعان خودم انجام دهم. دیدگاه دومی که کنگره به من داد این است که من در رفتار و صحبت‌کردنم و حتی با راهنمای خودم با لفظ ناشایست یا ضمیر مفرد صحبت نکنم. این یک دیدگاه است که در جامعه هم خیلی به من کمک می‌کند.
من بر خود واجب می‌دانم که این حریم و حرمت‌ها را نگه دارم و همه اینها جمع می‌شود که من مسافر بتوانم انسان بهتری باشم و بتوانم برای خودم، خانواده و جامعه این آموزش‌ها را نسل به نسل و سینه‌به‌سینه انتقال دهم. برای فرزندم فقط یک پدر نباشم؛ بلکه یک رب و مربی خوب باشم. انشا الله همه ما بتوانیم از آموزش‌های ناب کنگره و این فرصت بی‌نظیر استفاده کنیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما ممنون و سپاسگزار هستم.

تایپ: مسافر حامد
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .