English Version
English

نتیجه ارتباط کاری و مالی، ایجاد رابطه بدهکار و طلبکار خواهد بود

نتیجه ارتباط کاری و مالی، ایجاد رابطه  بدهکار و طلبکار خواهد بود

چهاردهمین جلسه از دوره‌ پنجم لژیون سردار، کنگره۶۰؛ نمایندگی وحید؛ ویژه مسافران با استادی دنور محترم مسافر حمید، نگهبانی دنور مسافر مرتضی و دبیری دنور مسافر مرتضی با دستور جلسه "حرمت کنگره60، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است " دوشنبه 4 تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کارکرد

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور این جلسه در لژیون سردار در خصوص حرمت کنگره می‌باشد و این‌که چرا رابطه‌های کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است. از زمانی که در لژیون سردار حضور پیدا کردم، بیشتر از پیش متوجه شدم ساختار کنگره60 و علمی که در آن وجود دارد و حتی حرمت‌های آن، مربوط به کره خاکی نیست و از بعدهای دیگر ارسال می‌شود. حرمت کنگره، به‌قدری دارای اهمیت است که در طول هر جلسه دو بار قرائت می‌گردد. از مواردی که در حرمت کنگره ضد ارزش به‌حساب آمده است، دروغ گفتن و سرزنش کردن است و جالب است که خداوند نیز در قرآن، چندین بار از کلمه وای بر دروغ‌گویان و وای بر سرزنش کنندگان استفاده کرده است که اهمیت دوری کردن از این ضد ارزش‌ها را نشان می‌دهد. در ابتدای حرمت کنگره به این مطلب اشاره می‌شود که کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد و به نظر من، اعضاء لژیون سردار، کاملاً این مطلب را درک نموده‌اند؛ زیرا کسی که امنیت و قداست آن  را قبول نداشته باشد قطعاً نمی‌تواند عضو این لژیون شده و خدمت مالی کند. به این موضوع فکر می‌کردم؛ اگر در کنگره روابط مالی و کاری وجود داشته باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد و به این نتیجه رسیدم، اولین اتفاق این است که رابطه‌ای به وجود خواهد آمد به نام رابطه طلبکار و بدهکار و مطمئناً این امر، ما را از هدفمان دور خواهد کرد. به نظر من، اعتیاد بهانه‌ای بوده تا بتوانیم در این مکان حضور پیداکرده و بخشش را بیاموزیم و به عشق برسیم؛ البته بخشنده واقعی کسی است که بتواند از جان و مال و همچنین علم و زمان خود نیز بگذرد و به نظر من، تمام اعضا کنگره60، ظرفیت کسب این صفت را دارند؛ زیرا لازمه بخشش، این است که محروم شده باشیم و مسافران کنگره60، به‌واسطه تجربه تاریکی‌ها و درد و رنج در زمان مصرف، این محرومیت‌ها را چشیده‌اند و به این درک رسیده‌اند که در مسیر یاری به افراد خواستار کمک، یاری برسانند.

قبل از آشنایی با کنگره60، کتاب‌های عرفانی و فلسفی مطالعه می‌کردم که اکثر نویسندگان آن‌ها، به این مورد اعتقاد داشتند که معنویات و مادیات را نمی‌توان باهم داشت در صورتی که کنگره به من آموخت که می‌توان هر دو را باهم به دست آورد. کنگره برخلاف بسیاری از عرفا معتقد است مادیات نه‌تنها انسان را از معنویات دور نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند راهی باشد برای نزدیک شدن به آن. از موارد مهمی که در یک سال گذشته و در این لژیون آموختم، واژه برکت است که قبلاً هیچ اعتقادی به آن نداشتم. باوجوداینکه نسبت به گذشته درآمد کمتری دارم؛ اما آرامش بیشتر و زندگی بهتری دارم و خوشبختانه امروز توانستم به تعهدم برای جایگاه دنوری عمل نمایم و این مصداق بارز برکت است. طبق فرمایش جناب زرکش، در کنگره باید اثر داشته باشیم؛ ولی اثرانگشت نداشته باشیم. در کنگره آموخته‌ام چیزی را که می‌بخشم نباید توقع و انتظار بازگشت آن را داشته باشم؛ البته که خداوند سریع الحساب است و قطعاً بدهکار ما نخواهد ماند.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .