English Version
English

حرمت کنگره یعنی حریم آن مکان مقدس

حرمت کنگره یعنی حریم آن مکان مقدس

سلام دوستان معصومه هستم همسفر؛
در حرمت‌ها و‌ قوانین کنگره ۶۰ کلمه «باید» آمده است؛ وقتی این کلمه در جمله یا نوشتاری می‌آید یعنی راه در رو وجود ندارد و نمی‌توانی خودت را و عملی که انجام داده‌ای را توجیه کنی. اگر آقای مهندس حرمت‌ها و قوانین را وضع نمی‌کردند افراد در ابتدا برای درمان وارد کنگره می‌شدند ولی در ادامه از هدف دور می‌شدند و هدف‌های دیگری جایگزین درمان می‌شد. شاید برای رهایی از دام اعتیاد وارد کنگره می‌شدند ولی سر از ناکجا آباد در می‌آوردند و محیط کنگره مکانی برای کاریابی یا پیداکردن همسر برای افراد می‌شد و بیشتر مواقع هم باعث جنگ و نزاع و اختلاف می‌شد ولی خوشبختانه آقای مهندس با هوش و زکاوت خود جلوی این وقایع را گرفتند و کنگره را به گونه‌ای بنا نهادند که پایه‌هایش محکم پی‌ریزی شد و می‌بینیم  که هیچ سازمانی نتوانسته این چنین با نظم و انظباط به کار خود ادمه بدهد. لزومی ندارد افرادی که برای درمان اعتیاد وارد سیستم کنگره می‌شوند باهم رابطه مالی و کاری داشته باشند یا رفت و آمد خانوادگی به هر منظور باشند. مگر نه اینکه همین دور هم جمع شدن‌ها و شب نشینی‌های بی‌مورد باعث شد بسیاری افراد مصرف کننده شوند، چرا که از آموزش‌های لازم برخوردار نبودند و از روی ناآگاهی و جهل به این بلای خانمان‌سوز گرفتار شدند. الان دیگر فقط زمان آموزش و تمرکز روی درمان است و بس. در پایان برای آقای مهندس آرزوی سلامتی و موفقیت دارم که اگر آرامشی در زندگی من و مسافرم وجود دارد بخاطر وجود ایشان است.


سلام دوستان شمسی هستم همسفر؛
حرمت کنگره یعنی حریم آن مکان مقدس است؛ یعنی حرمت و قوانین کنگره مهم‌ هستند و دوبار خواندن این حرمت نشان از اهمیت بالای آن است و از مکان امن و مقدس می‌گوید و به من می‌گوید دروغ مادر همه فسادها است، به من می‌گوید علیه کسی سرزنش نکن، حرف کسی را قطع نکن، از الفاظ ناشایست استفاده نکن، در جلسه بدون اجازه سخن نگو، بدون هماهنگی وجهی یا پولی در قالب وام یا قرض به کسی ندهم و نگیرم، لباس مناسب بپوشم، مراقب وسایل خودم باشم، باکسی ارتباط نگیرم و فضای پاک کنگره را آلوده نکنم و به این سیستم آسیب نرسانم.


سلام دوستان مهیا هستم همسفر؛
هر مکان و هرجایی دارای حرمت است؛ کنگره ۶۰ روی حرمت استوار است. ریشه حرمت، از حریم گرفته شده که باعث می‌شود ما حریم خودمان را بدانیم. در حقیقت حرمت کنگره یعنی ما حد خودمان را بدانیم. حرمت کنگره ما را محدود نمی‌کند بلکه در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. حرمت کنگره باعث می‌شود که بتوانیم به آرامش و آسایش برسیم و شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که به خودم آسیب بزنم. دروغ گفتن اولین موردی است که آقای مهندس به آن اشاره کردند و فرمودند که مادر تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است. در ابتدای کنگره یاد می‌گیریم که با راهنما و تمام خدمتگزاران صادق باشیم. دومین مورد حرمت علیه شخصی سرزنش کردن است که ما نباید این کار را انجام بدهیم چون این کار ویران‌ کننده است که بخواهیم کسی را قضاوت و سرزنش کنیم. حرمت کنگره ۶۰ فقط مختص به چند ساعت و داخل شعبه نیست بلکه باید آن را در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی به کاربرد و عملیاتی کرد. با رعایت حرمت، کنگره به مکان مقدس و امنی تبدیل‌ شده است و آن‌قدر مهم است که در جلسات کنگره دومرتبه خوانده می‌شود. امیدوارم با رعایت کردن حرمت کنگره سفر خوبی داشته باشیم و در آرامش و آسایش قرار بگیریم و به حال خوب برسیم. از آقای مهندس سپاسگزارم که با بنا نهادن کنگره و حرمت آن، فضای کنگره را برای ما تبدیل به مکان امن کردند.


سلام دوستان مهین هستم همسفر؛
علت ماندگار شدن من در کنگره همین حرمت‌ها و قوانین بودند، زیرا من از رفت و آمد یا اینکه کسی بخواهد سوال و جواب کند و در زندگی من سرک بکشد را دوست نداشتم. موقعی که متوجه شدم آقای مهندس رفت و آمد خانوادگی و حتی شماره تلفن گرفتن از یکدیگر را ممنوع کرده است خوشحال شدم و گفتم این همان جایی است که من و مسافرم باید می‌آمدیم. داخل لژیون فقط از آموزش‌ها وسی‌دی‌ها صحبت می‌کنیم و کاری نداریم هم لژیونی ما چه‌کاره است و از چه فامیلی است، حقوق‌شان چقدر است، آیا می‌تواند برای فرزند من کار پیدا کند یا برای او همسری معرفی کند. یکدیگر را قضاوت نمی‌کنیم، سرزنش نمی‌کنیم، از شادی یکدیگر شاد می‌شویم و از ناراحتی یکدیگر ناراحت می‌شویم ولی ارتباط بیرون از کنگره باهم نداریم و خدا را شکر که خداوند اجازه ورود به من و مسافرم را صادر کرد.


سلام دوستان زینب هستم همسفر؛
کنگره، مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت‌های آن را حفظ نماید. خوب سوال پیش می‌آید که اگر حرمت‌ها حفظ نشود چه اتفاقاتی پیش می‌آید و چه معایبی دارد؟  اگر حرمت‌ها حفظ شود و آنها را رعایت کنیم چه محاسنی به همراه دارد؟ حرمت، کلمه‌ای است که بیان کننده حریم و مرزها است. مرزهای که نباید از آن عبور کرد به عبارت دیگر عبور از آن یعنی خارج شدن از دایره امن که تک‌تک ما اعضای کنگره 60 برای درمان اعتیاد خود در کنگره به آن نیاز داریم. در کنگره یه سری حرمت‌ها وجود دارد که عبارتند از دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، الفاظ ناشایست بیان کردن، در جلسه بدون اجازه سخن گفتن، بحث سیاسی نمودن، بدون اطلاع هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن، بدون مجوز راهنما، تلفن دادن یا گرفتن یا هر ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن از موارد ضدارزشی و ضداخلاقی می‌باشد. همگی اعضای کنگره باید تمامی این حرمت‌ها را رعایت کنند تا بتوانند در محیطی امن و مقدس درکنار هم با لذت به رهایی و پاکی برسند. حال یکی از حرمت‌هایی که در کنگره وجود دارد این است که بدون اطلاع هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن ممنوع است و رابطه کاری، مالی وخانوادگی ممنوع است؛ زیرا وقتی که مسائل مالی، کاری و خانوادگی درمیان باشد به طور یقین یکسری مشکلات و دردسر‌ها را هم به همراه دارد. ما برای درمان اعتیادخود به این مکان آمده‌ایم‌، نه انجام معاملات کاری و خانوادگی، پس اگر بخواهیم کار و خانواده و مسائل مادی را به این مکان بیاوریم دچار مشکلات بسیاری می‌شویم و ممکن است در معامله کاری دچار ورشکستگی شویم یا اعتمادی که کردیم مسائلی را پیش بیاورد که باعث شود از اعتماد خود پشیمان شویم و ازنظر خانوادگی اتفاقات و مشکلات جدیدی پیش آید. وقتی که این مشکلات درکنگره به وجود بیایند ما دیگر علاقه‌ای به آمدن در این مکان رانداریم و نه تنها اعتیاد خود را درمان نکردیم، بلکه مشکلات و دردسر‌های زیادی هم به وجود آورده‌ایم‌ و از مسیر اصلی خود که درمان اعتیاد و رهایی است دور شده‌ایم و به بیراهه کشیده شده‌ایم؛ ولی اگر حرمت‌ها را رعایت کنیم و طبق قوانین و ضوابط کنگره پیش برویم به هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد و در کمال آرامش و لذت تمام مسیر خود را ادامه می‌دهیم و به سلامتی درمان خواهیم رسید.

 

ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .