English Version
English

حرمت‌ها محافظ و‌ نگهدارنده ما هستند

حرمت‌ها محافظ و‌ نگهدارنده ما هستند

سیزدهمین جلسه از دوره سی‌‌و‌یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی صائب تبریزی به نگهبانی همسفر معصومه، دبیری همسفر ربابه و استادی همسفر معصومه با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه چهارم تیر ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

از ایجنت محترم، مرزبانان عزیز و نگهبان محترم جلسه سپاسگزارم و از استاد بزرگوارم نهایت تشکر را دارم که این فرصت خدمتی را بار دیگر در اختیار من قرار دادند تا آموزش ببینم، خدمت کنم و به حال خوش برسم. تبریک عرض می‌کنم خدمت اعضای محترم تیم بدمینتون، دارت و تیم شطرنج که بار دیگر برای شعبه صائب تبریزی افتخار آفریدند و خدا قوت ویژه خدمت ورزش‌بانانان این سه رشته که با حضور مستمرشان در پارک و همکاری و همیاری با تیم‌ها توانستند، یکبار دیگر این افتخار را برای شعبه صائب تبریزی به ارمغان بیاورند، انشالله همه عزیزان در سایه سار کنگره ۶۰ و قدرت مطلق، زندگی موفقی داشته باشند و پرانرژی موفقیت‌های روز افزون را تجربه کنند.

دستور جلسه این هفته در رابطه با حرمت کنگره ۶۰ است، بر این قرار که رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است و اهمیت حرمت کنگره از آنجایی مشخص می‌شود که حرمت کنگره، دو بار در طول جلسه قرائت می‌شود و باید به تک‌تک کلمات و نکته‌های حرمت توجه کنیم و سرسری از روی این کلمات رد نشویم، چرا که در پشت  تک‌تک این کلمات هزاران نکته و تجربه در نهفته است.

همان‌طور که می‌دانیم آقای مهندس بعد از ۱۷ سال مصرف مداوم مواد مخدر، در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتند که به مصرف‌ خود نظم ببخشند و این نظم‌دهی، منجر به کشف DST شد و این رسالت خطیر به عهده ایشان گذاشته شد که به افرادی که خواستار رهایی و ریزش از بند اعتیاد هستند، این آموزش‌ها را به این افراد انتقال دهند و این چرخه به همین شکل ادامه‌دار شود و زنجیروار افراد خواهان رهایی به هم دیگر وصل شوند و کره خاکی از این غول بی‌شاخ‌و‌دم اعتیاد به طور نسبی رها شود. آقای مهندس در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۷۸، مجموعه و ساختار مردم نهادی به نام کنگره ۶۰ را تأسیس کردند که برای پابرجایی آن زحمات زیادی متحمل شدند.

هر ساختار و مجموعه برای ثبات، پایداری و پیشبرد اهداف خود نیازمند یک‌سری قوانین هست که باید برای این مجموعه تعریف شود، چرا که اعضا در داخل آن ساختار به راحتی بتوانند با یکدیگر تعامل داشته و در آسایش و آرامش به کارشان ادامه دهند. قانون یعنی چه؟ قانون به مجموعه‌ای از بایدها و نباید‌ها، ارزش‌های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و یک‌سری خط مشی‌هایی گفته می‌شود که هر کدام از اعضا یک جامعه، گروه و مجموعه باید خودشان را مکلف به انجام این قوانین بدانند تا در آسایش و آرامش زندگی کنند.

تبعات رعایت قوانین به خود انسان برمی‌گردد، مثلاً برای من شهروند یکسری قوانین راهنمایی و رانندگی تعریف شده است که هنگام رانندگی می‌بایست، خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کنم؛ از جمله بستن کمربند ایمنی و یا توقف در پشت چراغ قرمز و ... همه این نکات برای آسایش و حفظ آرامش خود انسان است.

آقای مهندس هم بعد از اینکه ساختار بزرگ کنگره را راه اندازی کردند، یک‌سری قوانینی را برای اعضاء تعریف کردند که عدول از این قوانین باعث می‌شود، افرادی که عضو این مکان مقدس هستند به حاشیه کشیده شوند و این موارد خلاف عقاید و اهداف کنگره است و باعث صدمه و آسیب به سیستم می‌شود و چرخه کنگره از تعادل طبیعی خود خارج کرده و به نابودی سوق پیدا می‌دهد.

حرمت کنگره ۶۰ یک حجابی بین من همسفر و کنگره ۶۰ است و به من می‌گوید، به مواردی که به من ارتباطی ندارد دخالتی نداشته باشم، عفت کلام و بهداشت کلام خود را حفظ کنم، فرمان‌بردار باشم، به و ایجنت و مرزبانان و راهنمایان احترام قائل باشم، مراقب وسایل خود باشم و طبق ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید مالت را سفت بچسب، همسایه‌ات را دزد نگیر، کنگره هیچ مسئولیتی در برابر اشیا گم‌شده اعضا ندارد.

یکی از حرمت‌ها، دروغ نگفتن هست، به نظر من دروغ گفتن مادر دیگر ضد ارزش‌ها است، وقتی شخصی این عمل را یکبار تکرار می‌کند، به‌خاطر اینکه حرف‌های قبل خود را بپوشاند، دوباره تکرار می‌کند و این باعث می‌شود که بقیه ضد ارزشی‌ها در نظر آن فرد کوچک جلوه کند و انسان را به قعر تاریکی‌ها می‌کشاند. در کنگره۶۰ بحث سیاسی ممنوع هست، چرا که باعث به حاشیه کشیده شدن و فاصله بین اعضا می‌شود.

رابطه کاری هم جزو حرمت کنگره ۶۰ است و نباید در روابط کاری و خانوادگی، با اعضا تعامل داشته باشیم، چطور که در ساختن یک سازه، اگر ستون‌های آن سازه به هم نزدیک باشند، ایجاد مشکل می‌کند و همین‌طور فاصله زیاد هم باعث تخریب سازه می‌شود، پس بنابر‌این حفظ حریم و تعادل در هر رابطه کاری و خانوادگی خصوصاً در کنگره ۶۰ بر همه ما واجب و ضروری است.

کنگره ۶۰ مکانی مقدس و امنی است، برای اینکه یک‌سری افراد در گذشته کارهای ضد ارزشی و ناشایست دیگری را انجام می‌دادند، تخریب‌های فراوانی داشتند و با ورود به کنگره و رسیدن به رهایی، به افراد دیگر یاری کمک رسانده‌اند، این یعنی تبدیل کارهای ضد ارزشی به کارهای ارزشی و خدا پسندانه که در این مکان مقدس همواره سر لوحه کار همه اعضا قرار گرفته است و‌ امن از این جهت که افراد در این مکان قضاوت نمی‌شوند و نگاه بد پشت سر کسی وجود ندارد.

انشالله همه بتوانیم در سایه‌سار آموزش‌های کنگره ۶۰ به تعادلی که مد نظر کنگره است برسیم و دوربین‌ها را به طرف خود برگردانیم و هر سه ضلع مثلث درمان را که تفکر، تجربه و آموزش هست، با هم و به موازات هم رشد دهیم، در این‌صورت هست که در خواهیم یافت که حرمت‌ها نه تنها برای ما محدود‌ کننده نیستند، بلکه محافط و نگهبان در برابر آسیب‌های اجتماعی هستند و با رعایت این حرمت‌ها خواهیم توانست که این مکان را برای آیندگانی که نیاز به آرامش و آسایش دارند، حفظ کرده و انتقال دهیم.

عکاس: همسفر شادی (مرزبان خبری)

تایپ: همسفر لیلا، راهنما همسفر مریم (لژیون اول)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .