English Version
English

حرمت کنگره60،چرا رابطه ی مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

حرمت کنگره60،چرا رابطه ی مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟

جلسهٔ دوم از دورهٔ هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی ایران با استادی همسفر پروانه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسهٔ «حرمت کنگره۶۰ ، چرا رابطه ی مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز دوشنبه مورخ ۴ خرداد ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی است که هر شخص با ورود به آن مکان، باید حرمت آن را حفظ کند. جمعیت احیای انسانی کنگره ی ۶۰ در ۳۱ شهریور سال ۱۳۷۸ توسط جناب مهندس حسین دژاکام پایه گذاری شد. بنیان کنگره از همان ابتدا می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد و مواد مخدر کار راحت و آسانی نیست و مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد، پس  قوانین اصلی کنگره را در ۱۴ بند که در همه جلسات کنگره آنها را قرائت می‌کنیم بیان کردند و یک منشوری درست کردند، تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰. در نوشتارهای کنگره، حرمت کنگره ۶۰ مهمترین و اصولی‌ترین نکات که ممکن است اعضای کنگره ۶۰ از  آن آسیب ببینند مد نظر گرفته شده است و در جلسات آموزشی  دو بار خوانده می‌شود؛ یک بار در ابتدا و یک بار در آخر جلسه خوانده می‌شود تا همسفران و مسافران با این حرمت کنگره آشنایی پیدا کنند و به آن عمل کنند .
حرمت از احترام و حریم می‌آید؛ یعنی حد و مرز، یعنی چهارچوبی که نباید از آن گذشت. اشخاصی که وارد کنگره می‌شوند هر کس از مکان‌های مختلف و با عقاید مختلفی اینجا جمع شده‌اند. پس در کنگره حرف اول را نظم و قانون و احترام می‌زند؛ یعنی اگر ما وارد کنگره شویم و به هیچ کدام از این عمل نکنیم به آن آرامش و آسایش نمی‌رسیم.
این حرمت‌ها مکمل همدیگر هستند؛ به طور مثال در کنگره ساعت اختراع شده است و همه باید سر ساعت در کنگره حضور پیدا کنند، در حرمت‌ ‌کنگره آمده است که کنگره مکان مقدس و امنی است، چرا امن است؟ به این علت که اشخاص در اینجا به رهابب می‌رسند، به رهایی از مواد مخدر و از آن اعمال شیطانی و پرهیز از مصرف مواد.

کنگره مکان امنی است  ولی باید مواظب لوازم شخصی خود باشیم تا مکان امن کنگره را ناامن نکنیم، باید حرمت آن را حفظ کنیم. دروغ گفتن؛ پایه و اساس کنگره ۶۰ با صداقت و راستی شروع می‌شود و دروغگویی آفت جامعه است، علیه شخصی سرزنش کردن که اصلاً کاری ناشایست و غیر اخلاقی است، هیچ شخصی نباید شخص دیگری را سرزنش کند یا درباره آن غیبت کند،  حتی اگر در مقام‌های بالاتری باشد حق ندارد باعث تخریب تخریب آن شخص شود؛ چون الگوی بدی برای جامعه می‌شود. حرف یکدیگر را قطع کردن؛ وقتی شخصی در جمعی صحبت می‌کند ما نباید حرفش را قطع کنیم، با اینکار رشته کلام از آن گرفته می‌شود. الفاظ ناشایست به کار بردن؛ ما باید از الفاظ رکیک و زننده استفاده نکنیم. پوشش نامناسب؛ این قانون فقط مختص خانم‌ها نیست، آقایان هم باید به آن احترام بگذارند و با پوشش مناسب و تمیز که در شأن کنگره باشد حضور داشته باشند. تلفن دادن و تلفن گرفتن باعث سلب آسایش خدمتگزاران و اعضای کنگره می‌شود؛ چون این افراد در  بیرون از کنگره زندگی شخصی خود را دارند و این کار باعث برهم زدن آرامش آنها می‌شود. هرگونه رابطه‌ای بیرون از کنگره  برقرار کردن مثل رابطه کاری و مالی حاشیه ساز می‌شود؛ چون در این رابطه‌ها و رفت و آمدها امکانش هست که قوانین کنگره نادیده گرفته شود و همسفران و مسافران اگر با هم ارتباط داشته باشند چون به آن دانایی و آگاهی نرسیده‌اند باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و به آن هدف اصلی که درمان است نمی‌رسند. پولی هم به عنوان قرض و یا وام نباید رد و بدل شود؛ چون تمام نظم و سیستم به هم می‌خورد، مخصوصاً سفر اولی‌ها اگر پولی را به کسی بدهند مسئولیتش پای خود می‌باشد.
امیدوارم با رعایت این حرمت ها بتوانیم در مسیر کنگره بمانیم و به حال خوش برسیم.

نفرات برتر آزمون خرداد ماه:

عکس و تایپ: عکاس خبری همسفر بهار. رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)
ویرایش: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .