English Version
English

اگر حرمت ها را رعایت نکنم آرامش از من گرفته می‌شود

اگر حرمت ها را رعایت نکنم آرامش از من گرفته می‌شود

جلسه چهارم از دوره اول سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دزفول، با استادی دستیار دیده بان راهنما مسافر شارود ، نگهبانی مسافر سالار و دبیری مسافر روح الله ، با دستور جلسه « حرمت کنگره ۶۰ ، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ » یکشنبه مورخ ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان شارود هستم یک مسافر.
ممنون از همگی عزیزانی که نوشتارها را خواندند، همچنین نگهبان و دبیر عزیز و همه‌ی مسافرین گرامی.
خوش آمد می‌گویم خدمت تازه‌واردین عزیز و ممنونم از آقای مهندس و خانواده محترمشان که این فرصت را به ما دادند تا بتوانیم با حال خوب کنار هم بنشینیم و از زندگی خوب هم دیگه بهترین استفاده را ببریم.
یک وقت‌هایی با خودم فکر می‌کنم، 14 سال پیش خودم را به ذهنم می‌آورم که آن زمان با آن حال خراب اگر کنگره نبود و من وارد کنگره نمی‌شدم، چه اتفاقی برایم می‌افتاد؟ سرنوشت من چگونه بود؟ وارد کنگره شدم و آن چیزی که باعث شد بتوانم به درمان و به آرامش برسم، مهم‌ترین آنها حرمت‌ها بودند. خیلی انجیوها و جاهای دیگر شاید باشند و سوای اینکه روشی که استفاده می‌کنند روش درستی نیست، ولی وقتی که ترک اعتیاد را انجام می‌دهند، مهمترین چیزی که وجود دارد این است که حرمت‌ها وجود ندارند. در کنگره وقتی که جلسه شروع می‌شود، یکسری نوشتار خوانده می‌شود، که اولین آن حرمت‌ها هستند. بعد قوانین کنگره خوانده می‌شود، قوانین برای این هستند که سیستم یکسری قوانین دارد که باید آن‌ها رعایت شود تا به آن سیستم آسیب وارد نشود و من موظف هستم که آن‌ها را رعایت کنم. شاید اگر یک قانون را رعایت نکنم آن سیستم آسیب ببیند، ولی آن آسیبی که به من وارد می‌شود شاید خیلی کمتر از آن چیزی باشد که یک حرمت را رعایت نکنم؛ شاید فقط خودم آسیب ببینم و یک مسافر دیگر آسیب نبیند.
اما حرمت‌ها یک چیز دیگر هستند؛ من همیشه برای خودم اینگونه مثال میزنم: در کلام الله میگوید: (گوشت خوک حرام است). این که میگوید گوشت خوک حرام است برای خوک نیست و برای من است؛ که اگر این حرمت را رعایت نکنم بیمار می‌شوم، اگر این حرمت را رعایت نکنم آرامش از من گرفته می‌شود، اگر این حرمت را رعایت نکنم درمانم دچار آسیب می‌شود. در حرمت‌ها هم گفته می‌شود و یکی از مهم‌ترین موارد این حرمت‌ها این است که یکبار اول جلسه خوانده می‌شود و یکبار آخر جلسه خوانده می‌شود. در حرمت گفته میشود: کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد؛ و هرشخص که وارد این محیط می‌شود باید حرمت‌ها را رعایت کند و هیچ استثنایی هم ندارد، وقتی در حرمت ها از کلمه باید استفاده می‌شود. وقتی می‌گوید باید دیگر این موضوع نیست که بگوید ما باهم فامیل هستیم یا اینکه بچه محل هستیم و میگوید باید  هیچ تبصره‌ای ندارد. شما مثلا ۲۰ سال است که همدیگر را میشناسید وارد کنگره شده‌اید به عنوان یک عضو از کنگره نباید باهم رابطه‌ی مالی داشته باشید، وارد کنگره شدید رابطه‌ی کاری نباید باهم داشته باشید، تلفن گرفتن و تلفن دادن ممنوع است. مثلا بگویید من ۱۰ سال است که در کنگره خدمت می‌کنم و همه هم من را می‌شناسند، اشکالی ندارد گوشی را میگذارم و می‌روم و بعد هم اگر کسی پیدا کرد باید بگوید و یا حتی هر وسیله‌ی قیمتی دیگر.
اولین بندی که در حرمت خوانده می‌شود می‌گوید: دروغ گفتن؛ مثال من یک تازه‌وارد هستم و وارد کنگره می‌شوم و ۱۰ گرم مصرف میکنم و ۱۰ گرم تریاک میخورم، اما وقتی از من سوال میکنند میگویم ۲ گرم مصرف میکنم، و آن باعث می‌شود که من آسیب ببینم.
الفاظ ناشایست بکار بردن؛ و الان که دیگر داستان انتخابات گرم است، در حرمت گفته می‌شود هرگونه بحث سیاسی ممنوع است، چرا؟ چون یک چرایی دارد که می‌گوید چرا رابطه‌ی کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ چون من برای درمان آمده ام و نیامده‌ام کار پیدا کنم یا نیروی کار پیدا کنم.
من و تمام کسانی که وارد کنگره۶۰ میشویم فقط به این جهت است که به درمان برسیم.
در حرمت گفته می‌شود: بر همه واجب و ضروری است که این حرمت‌ها را رعایت کنند و هیچ استثنایی هم ندارد و باید حتما رعایت کنیم برای اینکه به خودم آسیب وارد نشود و هم به سیستم آسیب زده نشود.
در حرمت گفته می‌شود: پوشش مناسب را داشته باشند. جناب مهندس هم می فرمایند: ما در این کشور داریم کار میکنیم و باید با این سیستم و با این نظام هماهنگ باشیم، و کاری ندایرم که اگر فلان جنبش اتفاق افتاد من بیایم پوششم را تغییر دهم. بارها جناب مهندس فرمودند: برای سیستمی که در کشورمان است دهن‌کجی نمیکنیم؛ چرا؟ چون اگر آن حرمت رعایت نشود و آن دهن‌کجی اتفاق بیفتد، سیستم مورد آسیب قرار می‌گیرد و آن کسی که میخواهد بیاید به درمان برسد، کارش سخت می‌شود و در کار تمام ما مشکل ایجاد می‌شود.
از این که به صحبت های من گوش کردید متشکرم.
عکاس: مسافر امین
تایپ ، ویرایش و ارسال گزارش: همسفر مهزیار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .