English Version
English

حفظ حریم شخصی یعنی همان امنیت

حفظ حریم شخصی یعنی همان امنیت

جلسه یازدهم از دوره دوم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد با استادی راهنمای تازه واردین همسفر فریبا، نگهبانی موقت همسفر ملیحه و دبیری موقت همسفر صدیقه رهجوی راهنما همسفر سودابه با دستور جلسه‌ «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روز یک‌شنبه 3 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 15:15 برگزار شد.

 

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم و در خدمت همه همسفران عزیز باشم. از نگهبان لژیون سردار، خانم فریبا سپاسگزارم که اجازه دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و از نگهبان و دبیر موقت جلسه نیز، تشکر می‌کنم.


دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد که حرمت، در کنگره ۶۰ بسیار مهم است. اگر دقت کرده باشید وقتی نوشتارها خوانده می‌شوند؛ حرمت یک بار اول جلسه و یک بار آخر جلسه خوانده می‌شود و این نشان می‌دهد که حرمت بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه خاصی شود. ما در هر زمان، در هر شعبه‌ای از کنگره که برویم، می‌بینیم که افراد با چه نظم و انضباطی، با لباس مرتب و پوشش سفید کار خودشان را انجام می‌دهند، ممکن است که در روزهای اولی که وارد کنگره می‌شویم با حرمت کنگره ۶۰ آشنا نباشیم و متوجه نشویم که چه اتفاقی در این مکان افتاده است ولی حرمت کنگره به ما چیزهایی آموزش می‌دهد که باعث می‌شود ما به خودمان اجازه ندهیم وارد حریم دیگران شویم. حفظ حریم شخصی یعنی همان امنیت آن شخص. امنیت در ابتدای نوشتار حرمت آمده؛ کنگره مکان امن و مقدسی است، یعنی جایی است که در آن ما امنیت و آسایش داریم. یک تازه وارد حال خراب؛ زمانی که وارد کنگره می‌شود به دلیل این‌که با یک فرد مصرف کننده زندگی می‌کند و به‌خاطر مشکلاتی که در زندگی خود داشته با توجه به آن مشکلات تخریب‌هایی در سیستم ایکس او به‌وجود آمده‌است و زمانی که وارد مکانی می‌شود؛ احساس امنیت نمی‌کند و حس می‌کند این مکان هم مثل جاهای دیگر است و اعضا آن هم مانند اطرافیانش که باعث سرکوبش شده‌اند، موجب آزار او می‌شوند و این حس تازمانی که سیستم ایکس او بازسازی نشود همراه اوست.


یک تازه وارد زمانی که با حرمت‌ها آشنا می‌شود و در سه جلسه اول، راهنمای تازه وارد این حرمت کنگره را برای آن باز می‌کند و توضیح می‌دهد که آرام آرام حس‌هایش باز می‌شود، استرس از بدنش بیرون می‌رود و زمانی که برایش توضیح می‌دهیم که حرمت کنگره‌ ۶۰ این ۱۴ بند است و بعد از این‌که از کنگره بیرون رفتیم دیگر با اعضای کنگره هیچ ارتباط کاری، مالی و خانوادگی با کسی دیگر، نداریم.  اگر کسی را در بیرون از کنگره دیدیم اگر صلاح دیدیم و دوست داشتیم فقط سلام می‌کنیم در غیر این‌صورت هیچ ارتباطی نباید برقرار کنیم. در کنگره از الفاظ ناشایست استفاده نمی‌کنیم؛ هیچ زمانی پولی را به یکدیگر قرض نمی‌دهیم چون ممکن است آن فردی که پول را قرض گرفته باشد نتواند آن پول را پس بدهد و دیگر نتواند به کنگره بیاید و از دایره آموزش‌های کنگره دور بماند آقای مهندس هر چیزی را برای ما مقدر کرده است حتماً آموزش‌هایی درون آن بوده است.


زمانی که افراد حرمت‌ها را رعایت کنند خود به خود از تاریکی به سمت نور هدایت می‌شوند و می‌توانند درمان خوبی داشته باشند اما اگر بخواهند که حرمت‌ها را زیرپا بگذارند و آن‌را رعایت نکنند؛ از دایره کنگره بیرون می‌مانند و همیشه دچار حال بد و خرابی هستند. به همین خاطر، زمانی که وارد کنگره می‌شویم و با حرمت‌ها آشنا می‌شویم و آموزش می‌گیریم حال خودمان خوب می‌شود و به آن آسایش و آرامش می‌رسیم. وقتی کسی در کنگره از ما درخواستی داشته باشد، با توجه به حرمت کنگره به آن شخص می‌توانیم بگوییم که اجازه نداریم این کار را انجام بدهیم و در واقع کاری را انجام می‌دهیم که نه به خودمان و نه به دیگری ضرر نمی‌زنیم، به همین دلیل آموزش‌های کنگره و حرمت‌ها به ما عمل سالم را یاد می‌دهد و این آموزش‌ها را می‌توانیم بیرون از کنگره استفاده کنیم. به طور مثال؛ هنگامی که در جمعی هستیم در حین صحبت کردن دیگران، شروع به صحبت کردن نکنیم یا اسم کسی را با الفاظ ناشایست صدا نکنیم و این حرمت‌ها نه تنها  در کنگره‌، بلکه در بیرون از کنگره و در خانواده هم می‌تواند به ما کمک کند.


ما در کنگره می‌بینیم که افراد مصرف کننده و حال خراب که کسی نمی‌توانست با آنها صحبت کند به دلیل مصرف‌های شیشه و حشیش و الکل و…، اکنون در یک لژیون جمع شدند و در حال آموزش گرفتن هستند؛ اما این موضوع به این دلیل است که حرمت کنگره رعایت شده است.


حرمت کنگره نشان‌دهنده تدبیر و اندیشه بنیان کنگره است یعنی آقای مهندس دژاکام با وضع این قوانین به همه ما کمک شایانی کرده است و ما زمانی که حرمت‌ها را آموزش گرفتیم، آرام آرام روال کنگره را یاد می‌گیریم، وارد لژیون می‌شویم و زمانی که ما وارد لژیون شدیم از راهنما آموزش گرفتیم با خدمت‌ها آشنا می‌شویم و مشتاق خدمت کردن می‌شویم.


خدمت‌ها را استاد امین به سه ضلع مثلث تقسیم کردند؛ خدمت انسانی، خدمت علمی و دیگری هم مالی است. استاد امین می‌فرماید: «زمانی که من استاد جهان‌بینی بودم با خودم می‌گفتم: من دیگر جهان‌بینی را آموزش می‌دهم و کافی است ولی به مرور دیدم که یک چیزی را در وجودم کم دارم و انگار چیزی را گم کردم، زمانی که وارد خدمت مالی شدم، تازه متوجه شدم که باید مثلث را کامل کنم تا بتوانم به آن حال خوب، آسایش و آرامش دست پیدا کنم»، پس خدمت انسانی همان خدمت کردن در کنگره در جایگاه‌های دبیری، نگهبانی، خدمت در سایت و دیگر خدمت‌ها می‌باشد و خدمت راهنمایی اگر کسی دوست داشته باشد با امتحان دادن و تلاش کردن به این منصب می‌رسد، خدمت مالی هم هر کس در حد توان خودش می‌تواند وارد لژیون سردار شود؛ حتماً نباید پهلوان یا دنور شود و مهم خدمت است، ما نباید روزهای اولی را که وارد کنگره شده‌ایم را فراموش کنیم که چقدر حال‌مان بد بود، طوری که نمی‌توانستیم روی صندلی بنشینیم، من خودم شخصاً خیلی بی‌تاب و بی‌قرار بودم اما در ادامه زمانی که حرمت را یاد گرفتم به آرامش رسیدم، زمانی که حرمت‌ها را بتوانیم درست انجام بدهیم آرامش به سراغ ما می‌آید و حال‌مان عوض می‌شود،حال که آموزش گرفتیم نباید فراموش کنیم که در گذشته چقدر حال‌مان خراب بود و در خانه و زندگی‌مان چقدر آشوب، بحث و دعوا بود. آن زمان، پولی که باید خرج خانه و خانواده می‌شد را فرد مصرف کننده‌ای که در خانواده ما بود در بیرون از خانه تبدیل به مواد مصرفی‌اش می‌کرد، اما الهی شکر که ما دیگر آن مشکلات را نداریم و این تخریب از زندگی ما خارج است، پس واجب است که زکات این حال خوب‌مان را بدهیم و ما باید این حال خوش را جبران کنیم؛ پس باید هر سه ضلع مثلث خدمت تکمیل شود، که در صحبت‌هایم گفتم.

در لژیون سردار هرکس می‌تواند در حد توانش وارد شود، آن کسی که وارد لژیون سردار می‌شود گاهی ممکن است، سرداری برای شخصی که هزینه را پرداخت می‌کند، حکم پهلوانی را داشته باشد. ما با شرکت کردن در لژیون سردار می‌توانیم دین‌ خودمان را ادا کنیم، البته آقای مهندس می‌فرماید: «ما هر چقدر هم برای کنگره، کاری انجام بدهیم در قبال آن کاری که کنگره برای ما انجام داده هیچ است» ولی گاهی می‌توانیم با خدمات مالی، در رهایی فرد مصرف کننده و رسیدن به حال خوش مادران و خانم‌هایی که فرزندانشان، یا دیگر اعضا خانواده‌شان مصرف کننده هستند و با آن‌ها زندگی کردند و درد و رنج کشیدند؛ سهیم باشیم.

زمانی که وارد کنگره می‌شویم و آموزش می‌گیریم و درمان می‌شویم و به رهایی می‌رسیم؛ نباید فراموش کنیم که کنگره برای ما چه کار ارزشمندی را انجام داده است و با این مثلث خدمت می‌توانیم تقریباً آن کاری که کنگره برای ما انجام داده است را جبران کنیم.

مشارکت اسیستانت رابط گروه خانواده همسفر آرزو؛

دستور جلسه در مورد حرمت کنگره ۶۰ است و حرمت کنگره ۶۰ دارای۱۴ بند است که دو بار خوانده می‌شود؛ یکبار در اول جلسه و یکبار هم در آخر جلسه، بخاطر اینکه اگر کسی به موقع وارد جلسه نشده در آخر متوجه این بندها شود. آقای زرکش در صحبتهایشان در سایت فرمودند: وقتی کسی وارد کنگره شود آن مصرف کننده قادر است تمام شهر را بهم بریزد اگر کنگره نبود. آقای مهندس تمام حرمت‌هایی که وضع کردند، از روی تفکر و اندیشه بوده‌است و به من کمک می‌کند که درست حرکت کنم و هرکسی که وارد جلسه می‌شود و در سفراول است، وقتی حرمتها را می‌شنود، با تمام وجود سعی می‌کند به آن عمل کند و کسی که با تمام وجود به حرکت‌ها عمل کند؛ قطعا به سفر دوم می‌رسد، این مورد برای خودم صدق می‌کند که وقتی وارد کنگره شدم سعی کردم به تمام بندها توجه کنم. آقای مهندس در صحبت‌های کارگاه آموزشی در روز چهارشنبه هفته قبل فرمودند: دروغ مادر تمام ضدارزشهاست و یکی از بندهای حرمتهاست که ما باید به آن توجه کنیم. حرمت‌ها یکی از ریسمان‌های الهی هستند و واسطه آن به مرکز کنگره هدایت می‌شود و به واسطه آن خداوند رو بهتر می‌شناسیم.

تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سودابه و همسفرام‌السادات رهجوی راهنما همسفرندا، اعضای لژیون سردار
عکاس خبری ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه، عضو لژیون سردار
همسفران نمایندگی جهانبین شهرکرد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .