English Version
English

مصاحبه با راهنمای محترم مسافر علیرضا

مصاحبه با راهنمای محترم مسافر علیرضا

با شکر و سپاس از سرمنشا خلقت و بنیانگزار کل هستی و درود به تمامی اعضای کنگره ۶۰، در خدمت یکی از راهنمایان محترم شعبه امام قلی خان اصفهان، مسافر علیرضا هستیم تا با ایشان در مورد دستور جلسه هفتگی"  حرمت کنگره 60 " گفتگو کنیم.

از ایشان می‌خواهیم خودشان را معرفی نمایند:
سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر آخرین آنتی ايکس مصرفی تریاک روش درمان دی اس تی داروی درمان اوتی راهنمای سفر اول آقامرتضی و راهنمای سفر دوم آقا احسان رهائی ۳سال ورزش بدمينتون، والیبال
1- حرمت به چه معناست و حرمت نگه‌ داشتن یعنی چه؟
حرمت یعنی احترام دوطرفه، احترام متقابل، حرمتها غالباً قوانینی هستند که احترام‌های ما را یا احترام‌های سیستم‌های مختلف را تشکیل می‌دهد؛ ممکن است احترام‌های یک سیستم الهی باشند. یک سیستم اداری، خانوادگی، کاری، دوستی، همسرداری و... در همه سطوح می‌تواند وجود داشته باشد. حرمت نگه‌داشتن یعنی احترام‌های طرف مقابل را بشناسیم و به آن عمل کنیم.
۲- چرا در رعایت کردن حرمت‌ها از کلمهٔ باید استفاده شده است؟
باید به منزلهٔ توانستن و دانستن است، یعنی باید که بتوانیم انجام دهیم. برای توانستن، دانستن شرط است. توانا بود هر که دانا بود، دانایی برای ما توانایی می‌آورد، پس باید بدانیم که رعایت احترام‌ها یا حرمت‌ها برای ما احترام می‌آورد و احترام به ما آرامش، حال خوب و جایگاه بهتر می‌دهد.
۳- علت تکرار شدن و دوباره خواندن حرمت‌ها در کارگاه‌های آموزشی چیست؟
تکرارها باعث می‌شوند که هوشیار باشیم و قبله گم نکنیم. تکرارها مانند خط‌کشی‌های خیابان هستند که هر کسی را در لاین خود قرار می‌دهد که با دیگران برخورد پیدا نکنند. هر بار خواندن حرمت‌ها گویی ما را به أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ می‌رساند. یعنی آگاه باشید هر کسی به تذکرات الله و حرمت‌ها توجه نماید در امنیت و اطمینان زندگی خواهد کرد و هیچ ناامنی برایش پیش نمی‌آید و نه ترسی دارد و نه غم و اندوهی، لا خوف و لا یحزنون.
۴- چرا هر گونه ارتباط و رفت و آمد خانوادگی در کنگره ممنوع است؟
به خاطر همان سلامت و امن بودن زندگی افراد در کنگره. رعایت حرمت‌ها یا احترام‌ها مانند پیشگیری است که بهتر از درمان می‌باشد. حالا رعایت حرمت‌ها هم جلوگیری از بسیاری مشکلات و فسادها است. به عبارتی بسیاری از زندگی‌ها دارای مشکلات و سیاهی‌هایی است که با رفت و آمد طرفین هرکدام را می‌تواند مثل سیاه‌چاله در خود فرو ببرد و باعث بروز مشکلات زیادتری شود و در ادامه سقوط‌ آغاز می‌گردد.
۵- در مقابل شخصی که حرمت‌های کنگره را نادیده می‌گیرد، چه عکس‌العملی باید نشان داد؟
آن‌ها مانند میکروب‌ها و ویروس‌ها عمل می‌کنند و دیگران را هم ویروسی و میکروبی می‌کنند. به قول عقاب سفید در خطابهٔ وادی چهاردهم: باید آن‌ها را چندین مرحله آموزش و فرصت داد تا شاید از خواب گران بیدار شوند و اگر نخواستند بیدار شوند لازم است آن‌ها را رها نمود تا روزگاری نقطهٔ تفکرشان بیدار و به درک لازم برسند. عقاب سفید در جایی دیگر فرمودند: دل‌ها را به دست آوردن سخت است، اما آن‌ها را کنار گذاشتن معنایی دیگر دارد. بنابراین میوه فاسد را از داخل سبد میوه جدا می‌کنند. به قول آقای مهندس که فرمودند: گنهکار واقعی را دل سوختن خطاست.
۶- به نظر شما چه رابطه‌ای بین حرمت‌ها و رسیدن به حال خوش وجود دارد؟

رابطهٔ بین حرمت‌ها و حال خوش مانند رابطهٔ رفتن به سمت ارزش‌ها و دوری از ضدارزش‌ها است که به شادی انسان‌ها منتهی می‌شود. چون انسانی که ضدارزش اعتیاد را دارد نمی‌تواند شاد باشد. انسانی که حسادت یا کینه دارد نمی‌تواند شاد باشد. اینها همه مرض هایی هستند که دستاورد ضدارزش‌ها می‌باشند که هیچ ارتباطی با حال خوش و شادی ندارد. حالا در رعایت حرمت‌ها یا عدم رعایت حرمت‌ها هم همین قانون حاکم است و قانون شکنی جریمه دارد، تاوان دارد، درد دارد، مریضی دارد.
۷- سخن پایانی:
هرکسی در طاعتی بگریختند            خویشتن در مخلصی انگیختند
تو برو در سایهٔ عقل گریز!                 تا رهی زان دشمن پنهان ستیز
و دیگر سخن این‌که:
در مکتب ما طاعت انسان فکر است      عالم بدن است و روح عالم فکر است
بی فکر وجود آدمی معصیت است         بر کل عبادات مقدم فکر است
این دو تا دوبیتی ما را به فرمانبرداری و فرجام‌های نیک آن آگاه می‌کند و از تمرد فرمان و عواقب دردناک آن آگاه می‌سازد.


در پایان از شما بابت فرصت این گفتگو و از تمامی خدمتگزاران کنگره سپاسگزارم.
تهیه و تنظیم:مسافر عباس لژین پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .