English Version
English

عبور نکردن از قوانین کنگره ۶۰ مزد دارد

عبور نکردن از قوانین کنگره ۶۰ مزد دارد

سومین جلسه از دوره بیست و چهارمین کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران خمین با دستور جلسه (حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی ممنوع است؟) با استادی راهنمای محترم همسفر شبنم و نگهبانی همسفر فیروزه و دبیری همسفر ملیحه در روز یکشنبه ۳  اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد؛
خدا را شکر می‌کنم که یک روز دیگر به من اجازه داد در کنگره ۶۰، آن‌هم در شعبه خمین حاضر شوم، آموزش بگیرم و تشکر می‌کنم از خانم فیروزه عزیز نگهبان جلسه و ایجنت  گروه خانواده خانم آزاده عزیز و مرزبان‌های محترم خانم شیما و خانم معصومه که شرایط انجام این خدمت را برای من فراهم کردند و خیلی خوشحالم که امروز بین شما حضور دارم. از روزی که خانم فیروزه من را دعوت کردند روزشماری کردم که امروز برسد و خیلی دلم می‌خواست در ساختمان خودمان می‌آمدم. انشالله به‌زودی این اتفاق بیافتد و یک روز همدیگر را در آن مکان ببینیم.

دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰. چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ اگر خلاصه در یک جمله این دستور جلسه را بتوان بیان کرد؛ می‌توان گفت افراد زمانی که وارد کنگره می‌شوند فقط باید کار خود و درمان خود را انجام دهند و باید یک قانونی وجود داشته باشد که بتواند آن نظم را برقرار کند. پس احترام و عمل کردن به حرمت‌ها و قوانین به عهده تک‌تک اعضا است. من فکر می‌کنم آقای مهندس با در نظر گرفتن این قوانین و حرمت‌ها توانسته‌اند به‌خوبی زیربنای کنگره را قوی و مستحکم کنند و هرچقدر تعداد افراد در کنگره ۶۰ زیاد شود هیچ آسیبی به ساختار کنگره وارد نمی‌شود. ما اعضای کنگره به‌واسطه در نظر گرفتن حرمت‌ها یاد گرفته‌ایم چگونه باهم رفتار کنیم و چگونه کنار همدیگر هفته‌ای دو روز و مسافران هفته‌ای سه روز در نمایندگی و یک روز هم در میدان‌ها ورزشی کنگره ۶۰ زندگی کنیم و مشکلی بین اعضا به وجود نیاید. این موضوع نه‌تنها در کنگره ۶۰ بلکه در بیرون از کنگره هم با رعایت کردن حرمت‌ها می‌توانیم کمترین آسیب‌ را ببینیم.درواقع می‌توان گفت: کنگره برای هیچ‌کدام از ما هدف نیست. کنگره برای همه ما یک وسیله و یک ابزار است که بتوانیم با استفاده از این وسیله و ابزار به صلح و آرامش برسیم. من شبنم باید دقت کنم هر کجا کاری را انجام می‌دهم با صداقت کامل و با راستی کامل انجام دهم تا به صورت شاخص و الگو بیرون بیایم.اگر حرمت‌ها زیر پا گذاشته شود اولین نفری که زخمی می‌شود خود ما هستیم و زخمی هم از کنگره طرد می‌شویم و این خیانت را به کنگره می‌کنیم، درصورتی‌که تفکرات دیگران این می‌شود که کنگره هم نتوانست برای شما کاری انجام دهد. با کجی می‌توانیم مشکل ایجاد کنیم؛ اما با کجی نمی‌توانیم مشکلی را حل و برطرف کنیم. قفل و گره را فقط با راستی می‌شود باز کرد.

استاد امین می‌فرمایند: اگر بخواهیم تغییر کنیم بایستی علم یاد بگیریم و اگر بخواهیم علم یاد بگیریم بایستی همیشه در صراط مستقیم قرار بگیریم تا از این دریافت‌ها برخوردار شویم. برای همین است می‌بینیم افراد در بدو ورودشان باحال خرابی وارد کنگره می‌شوند و ظرف مدت کوتاهی حال آن‌ها عوض می‌شود. به چه علت این اتفاق می‌افتد؟ چرا می‌توانند مطالب را یاد بگیرند؟ برای این است که از کجی درمی‌آیند‌.استاد امین یک سؤالی را مطرح می‌کنند که قوی‌ترین انسان‌ها چه کسانی هستند؟ و در پاسخ می‌فرمایند: انسان‌هایی هستند که با راستی و صداقت حرکت می‌کنند. ممکن است یک فردی در کنگره، معلومات، دانش و استعدادهای زیادی داشته باشد و خیلی قوی باشد اما این مجوز را به خود بدهد. بعضی از بندهای حرمت را زیر پا بگذارد و از مسیر اصلی خود فاصله بگیرد. بگوید خوب من سفر دومی هستم، برای من مجاز است یا من دیگر آگاه شدم حواسم هست و بدترین آن این است که بگوید من دیگر راهنما شدم. وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم این افراد تعادل و قدرت خیلی کمی دارند. به دلیل اینکه از راستی و درستی فاصله گرفته‌اند. امیدوارم هرکدام از ما در هر جایگاهی که هستیم از زاویه راستی و درستی به مسائل نگاه کنیم و من نوعی برای خود حق زیادی قائل نباشم تا بتوانم از نعمت‌های کنگره بهره‌مند شوم.رعایت کردن حرمت‌ها و عبور نکردن از قوانین کنگره ۶۰ مزد دارد و مزد کسانی که در صراط مستقیم هستند این است که آن‌ها حقایق و قوانین علمی را بهتر می‌توانند یاد بگیرند. امیدوارم ما هم بتوانیم یاد بگیریم و به حقایق پی ببریم؛ چراکه کنگره ۶۰ یک حقیقت است و امیدوارم هرکدام از ما با عمل کردن به قوانین بتوانیم الگوی خوبی برای این دستور جلسه باشیم.

نویسنده: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر زهرا(لژیون ششم)
ویرایش: همسفر زری رهجوی راهنما همسفر مهتاب (لژیون دوم)
ویراستار: (راهنمای‌تازه‌واردین)همسفر مرضیه
عکاس خبری: همسفر الهام
ارسال:همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون پنجم)

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .