English Version
English

در کنگره حرمت و حریم‌ها نگه داشته می‌شود

در کنگره حرمت و حریم‌ها نگه داشته می‌شود

چهارمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شهباز با استادی راهنما همسفر اعظم، نگهبانی همسفر ملیحه و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است؟» روز یکشنبه مورخ ۳ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

همان‌طور که همه ما می‌دانیم هر جایی یک حریمی دارد، مسجد یک حریمی دارد و باید نکاتی در آن رعایت شود، رودخانه برای خودش حریم دارد، وقتی می‌خواهیم خانه بسازیم باید حریمی برای آن بگذاریم، مثلاً نمی‌توانیم کنار جاده خانه بسازیم. کنگره هم برای خودش حریم دارد و خدارا شکر با این حریم‌ها حدود ۲۸ سال کنگره به کار خودش ادامه می‌دهد و هیچ مشکلی برایش پیش نیامده است.

اگر بخواهیم هر رابطه‌ای با هم داشته باشیم و با هم رفت و آمد داشته باشیم از آن حرف در می‌آید، در کنگره خیلی حرمت‌ها و حریم‌ها نگه داشته می‌شود و به هم احترام می‌گذارند. حرمت در کنگره بسیار مهم است و باید به آن احترام گذاشت به خاطر همین دو بار حرمت خوانده می‌شود، یکبار اول جلسه و یکبار آخر جلسه، اولین چیزی که در حرمت خوانده می‌شود می‌گوید: دروغ گفتن. وقتی یک تازه‌وارد، وارد کنگره می‌شود و با او صحبت می‌کنند هر مقدار موادی ک مصرف می‌کند باید بگوید و اصلاً نباید دروغ بگوید چون سفر خودش را خراب می‌کند. اولین چیزی که مطرح می‌شود دروغ گفتن است که کسی نباید دروغ بگوید، کسی را سرزنش نکنیم هر کسی باید کار خودش را انجام دهد، هم مسافر و هم همسفر برای درمان خودشان می‌آیند. مسافر ۱۰ یا ۱۲ ماه زمان می‌برد که مواد مصرفی را کم کند و جهان‌بینی را کار کند، ما همسفرها فکر می‌کردیم برای مسافرها می‌آییم ولی بعد متوجه شدیم که حال خودمان خیلی خراب‌تر از مسافرها است. ما بر اثر افکار و اندیشه غلط مشکلاتی برای خودمان درست کردیم و می‌آییم اینجا روی جهان‌بینی خودمان کار می‌کنیم و آموزش‌ها را می‌بینیم و کاری به کسی نداریم حرف یکدیگر را قطع نمی‌کنیم. برای صحبت کردن باید اجازه بگیریم، در جلسه مرزبانی، در جلسه راهنمایی، در جلسه عمومی و در لژیون که می‌نشینیم حق نداریم حرف یکدیگر را قطع کنیم باید حتماً اجازه بگیریم. همین‌طور که داخل حرمت خوانده می‌شود هیچ کس حق ندارد از الفاظ ناشایست استفاده کند، اینجا کسی بحث سیاسی انجام نمی‌دهد ما کاری به هیچ نهادی نداریم و فقط برای درمان خودمان اینجا آماده‌ایم، آموزش‌ها را می‌گیریم و روی خودمان کاربردی می‌کنیم. در کنگره اجازه نداریم به هم پول بدهیم یا از هم قرض کنیم چون برای ما مشکل ایجاد می‌شود. حتی اگر تازه‌وارد می‌آید نمی‌تواند یکی دیگر را با خودش بیاورد باید بگذارد اول حال خودش خوب شود و دیگران حال خوبش را ببینند و قطعاً به دنبال آن خواهند آمد، ما نمی‌توانیم هر لباسی را اینجا بپوشیم به گفته آقای مهندس مثلاً می‌خواهی به میدان تره‌بار بروی نمی‌توانی لباس نامناسب بپوشی یا خودت را آرایش کنی هرجایی یک لباسی دارد اینجا باید مرتب و تمیز بپوشی، مثلاً آقایان پیش ماشین لباس عوض می‌کنند و این خوب نیس آقای مهندس گفتند ما چند سال در پارک هستیم هیچ مشکلی برای ما پیش نیامده، ما کاری نداریم که حجاب خوب است یا بد ولی نمی‌توانیم داخل کنگره روسری را برداریم چون اینجا را خراب می‌کنیم و حرمت‌ها شکسته می‌شود. در اوایل حرف‌هایی پشت سر کنگره می‌زدند و وقتی به اینجا آمدند دیدند اینجا کسی ب کسی کاری ندارد من خودم تا حالا ندیدم کسی نگاهی بد به کسی بکند هر کسی سرش در کار خودش است و هر کسی ذره‌ای نگاه بد در کنگره داشته باشد از آنجا بیرون می‌شود اگر کسی بخواهد به کنگره ضرر بزند نمی‌تواند بیاید و از آموزش‌ها استفاده کند. بدون اجازه تلفن داده نمی‌شود اگر می‌خواهیم سفر خوبی داشته باشیم باید این‌ها رعایت شود، اگر یکی از این کارها را انجام بدهیم سفر خود را خراب کرده‌ایم ما باید تمام حریم و حرمت کنگره را نگه داریم تا سفر خوبی را انجام بدهیم وقتی سفرمان تموم شد تازه از زیر صفر رسیدیم به صفر، حالا از صفر حالت خوب شده و تازه باید شروع کنی و بیاییم اینجا و آموزش‌ها را روی خودمان عملی کنیم که انشاالله به رهایی برسیم.

تهیه گزارش: رابط خبری لژیون دوم، همسفر ملیحه

تهیه عکس: مرزبان خبری، همسفر عصمت 

تایپیست و ارسال‌کننده مطلب: همسفر صبا رهجوی راهنما همسفر سمیرا لژیون(یکم)

همسفران نمایندگی شهباز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .