English Version
English

مشارکت مکتوب؛ حرمت کنگره ۶۰

مشارکت مکتوب؛ حرمت کنگره ۶۰

مشارکت همسفران لژیون ۶ از شعبه حسنانی در باب دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟»

همسفر الناز

خداوند هستی را با نظم و مقررات خاصی آفریده است و رعایت این قوانین، لازمه بهتر زیستن و موجب آرامش انسان‌ها و سایر موجودات است. دانستن و رعایت قوانین زندگی برای همه‌ی افراد الزامی است و رعایت نکردن آن موجب هرج و مرج، تخریب و نابودی می‌شود.  حرمت‌ها قوانینی هستند که براساس علم و تجربه به وجود آمده‌اند و حرمت کنگره ۶۰ هم نشأت گرفته از تجربیات آقای مهندس می‌باشد. حرمت، کلمه‌ای است که بیان‌کننده حریم و مرزها است، مرزهایی که نبایستی از آن‌ها عبور کرد. به عبارتی، عبور از آن‌ها یعنی خارج شدن از دایره امن که تک‌تک ما اعضاء کنگره، برای حضور و درمان اعتیاد خود در کنگره به آن نیاز داریم. اجرای قوانین و رعایت حرمت‌ها، بدون آموزش گرفتن امکان‌پذیر نیست. در کنگره ۶۰ آموزش‌ها در قالب جلسات و کارگاه‌های آموزشی، سی‌دی‌ها و کتاب‌ها به افراد خواهان رهایی از دام اعتیاد و همسفران آن‌ها داده می‌شود که نه تنها برای درمان اعتیاد؛ بلکه در تمام مسائل مربوط به زندگی و حیات کاربرد دارد. در کنگره ۶۰ هرگونه ارتباط کاری، مالی و خانوادگی ممنوع می‌باشد؛ زیرا رعایت نکردن آن موجب تخریب مسافران و همسفران و باز ماندن از روند درمان کامل آنان می‌شود. حرمت کنگره ۶۰ در قالب نوشتار، ابتدا و انتهای جلسه خوانده می‌شود تا افراد، بیشتر به اهمیت آن پی‌ ببرند و خود را با آن هماهنگ کنند. رعایت حرمت‌ها باعث شده تا کنگره سالیان طولانی و بدون هیچ مشکلی به مسئولیت خود ادامه دهد. در حرمت کنگره این چنین خوانده می‌شود که کنگره مکانی مقدس و امن است، تقدس کنگره به این دلیل است که فرد مصرف‌کننده مواد مخدر، درگیر عملی شیطانی است و با ورود به این مکان به پاکی، رهایی و درمان می‌رسد و امنیت با رعایت حریم افراد برقرار می‌شود. چند نمونه از حرمت‌های کنگره ۶۰ که هر شخص موظف به رعایت آن می‌باشد و باید آن را حفظ نماید عبارتند از: دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، الفاظ ناشایست بیان کردن، بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت کردن، هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن و... از موارد ضدارزشی هستند. طبق فرمایش آقای مهندس «مادر تمام بیماری‌ها و فساد‌ها، دروغ است.» از آن‌جا که هر شخص با رفتار و کردار خودش، حریم خود را مشخص می‌کند، باید براساس قوانین و حرمت‌ها در برخورد با دیگران، نهایت دقت را داشته باشیم و با درایت و دانایی بالا از حریم و شخصیت خود محافظت کنیم تا دچار مشکل و تخریب نشویم.

همسفر منصوره

حرمت در کنگره از کلمه‌ی حریم می‌آید. از نظر من، همه‌ی موجودات هستی، حریم خاص خود را دارند. ما می‌دانیم که در کنگره‌ی ۶۰ هر نوشتار یک‌بار خوانده می‌شود؛ اما حرمت دو مرتبه خوانده می‌شود و این به دلیل اهمیت ویژه آن است. بین راهنما و رهجو هم باید حریمی وجود داشته باشد. همان‌طور که جناب آقای مهندس می‌فرمایند: «دروغ گفتن، علیه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع کردن، تلفن دادن و تلفن گرفتن، بدون هماهنگی هر گونه پولی را دریافت یا پرداخت کردن از جمله مواردی است که موظف به رعایت آن هستیم.» ما به کنگره می‌آییم تا به درمان و آرامش برسیم، پس باید حد و اندازه یک‌دیگر را نگه داریم.

همسفر ندا

حرمت کنگره ۶۰ از اهمیت ویژه‎‌ای برخوردار است. حرمت ابتدا و انتهای جلسه توسط نگهبان جلسه قرائت می‌شود و منِ رهجو موظف هستم نکات آن را کامل رعایت کنم؛ چون در قبال کسانی که در کنگره تحت آموزش و درمان هستند، مسئول هستم. اگر از من خطایی یا اشتباهی به عمد یا سهو رخ دهد، ممکن است در روند آموزش و درمان یک یا چند نفر اختلال صورت گیرد. گاهی برای نابودی یک نفر، یک مرتبه اشتباه کافی است.

همسفر سارا

حرمت کنگره ۶۰ جزو دستور جلسات سالانه قرار گرفته است و این نشان‌دهنده جایگاه بالای آن است. حرمت از کلمه «حریم» می‌آید. وقتی من نتوانم حریم شخصی زندگی و سیستمی که در آن هستم را حفظ کنم، پس حرمت را نیاموخته‌ام. حرمت فقط این نیست که شما احترام بگذارید و فرمان‌بردار باشید، حرمت یعنی عمل سالم، عدالت و معرفت. زمانی‌که این سه مورد به موازات یک‌دیگر رشد کنند؛ یعنی حرمت را حفظ کرده‌ایم، در غیر این صورت حرمتی برای کنگره و یا افراد زندگی‌ قائل نشده‌ایم. در حقيقت اين قوانين و حرمت‌ها هستند كه پایه و اساس سازمان‌ها و مجموعه‌ها را به وجود می‌آورند و بدون در نظر گرفتن آن‌ها، قاعدتاً هرج و مرج ایجاد خواهد شد كه در نهايت، آن سیستم و مجموعه باقی نخواهد ماند.

همسفر هدیه

همان‌گونه که در نوشتار حرمت می‌خوانیم، کنگره مکان مقدس و امنی است که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. حرمت یعنی حریم و هر شخصی دارای حریم و شرایط خاص خودش است. برای نمونه بین اعضای خانواده، پدر و مادر، فرزندان و یا همکاران در محیط کار این حرکت وجود دارد. ما بایستی در هر مکانی حریم افراد را حفظ کنیم. برای مثال هنگام مشارکت راهنما و یا دوستان، صحبت آن‌ها را قطع نکنیم.

همسفر طاهره

حرمت کنگره یعنی نظم، تعادل، انسان بودن، فهمیدن، دانستن و دانستن این‌که در هر مکانی که قدم می‌گذاریم، بدانیم حرمتی دارد. حرمت مخصوص خود، خانواده و جامعه را باید در نظر گرفت. وقتی در هر جلسه دو مرتبه حرمت را می‌شنوم، روی تک تک جملات آن تفکر می‌کنم. آقای مهندس کل جهان‌بینی را در چند جمله با مهارت در حرمت گنجانده است. من اعتقاد دارم زمانی که توانستم حرمت کنگره 60 را رعایت کنم آن هنگام به رهایی رسیده‌ام.

همسفر مرضیه

دستور جلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد که از دستور جلسات مهم و کلیدی است. حرمت در جلسات دو مرتبه خوانده می‌شود و تمام پایه‌های آموزشی کنگره ۶۰ روی حرمت کنگره استوار است. حرمت کنگره حد و حدود من را مشخص و گوشزد می‌کند، البته باید بدانیم رعایت حرمت‌ها باعث ایجاد محدودیت نمی‌شود؛ بلکه از ما در مقابل آسیب‌هایی که ممکن است در قبال رعایت نکردن آن به وجود آید، محافظت می‌کند. وقتی به حرمت‌های کنگره ۶۰ احترام بگذارم و آن‌ها را اجرایی و کاربردی کنم، حتماً سفری با آسایش و آرامش خواهم داشت. در حرمت کنگره تأکید زیادی بر انجام ندادن معاملات و رفت و آمدهای خانوادگی شده و اگر خلاف قوانین عمل کنم، مطمئناً تنها کسی که آسیب خواهد دید خود من هستم. رعایت حرمت‌ها و قوانین در کنگره، آن را تبدیل به یک مکان امن و مقدس کرده تا بتوانم به راحتی سفر کنم. در کنگره آموختم سرزنش کردن دیگران کاری ضدارزشی است، هم‌چنین اگر با شخصی مسئله‌ای دارم و از او ناراحت هستم، مستقیم با خود شخص مطرح کنم و مشکل را برطرف کنم.  قوانین و حرمت‌ها فقط مخصوص چند ساعتی که در کنگره حضور دارم و مکان‌هایی که مربوط به کنگره است، نظیر پارک و استخر و ... نیست؛ بلکه باید کلیه قوانین و حرمت‌ها را در لحظه لحظه زندگی اجرا و کاربردی کنم. در آخر خداوند را شاکرم که کنگره را در مسیر من قرار داد تا بتوانم از آموزش‌های ناب جناب آقای مهندس استفاده کنم و زندگی آرام همراه با آسایش داشته باشم. با سپاس فراوان از آقای مهندس و خانواده محترم‌شان.

همسفر فرشته

در کنگره، نوشتار حرمت دو مرتبه خوانده می‌شود و این نشانه‌ی اهمیت آن است. فرمان‌برداری و کسب آموزش، ما را به سمت تعادل و آرامش سوق می‌دهد. بایستی دقت کنم و بیدار باشم که فرامین را به درستی کاربردی کنم و حرمت هم جزئی از فرامین کنگره ۶۰ می‌باشد. از دروغ گفتن بپرهیزیم، چون کنگره مکان امنی است که در آن آموزش می‌گیریم و به آرامش می‌رسیم. ما می‌توانیم در سایه آموزش‌ها، زندگی خود را بهتر کنیم و باید فرمان‌بردار راهنمای خود باشیم. حرمت‌ها را محترم شماریم و به قوانین کنگره احترام بگذاریم. ‌

همسفر مریم

رعایت حرمت در هر جلسه برای همسفران الزامی است؛ اما تصور می‌کنم این حرمت در روز شنبه که جلسات به صورت عمومی برگزار می‌شود، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، چرا که بایستی بیشتر مراقب پوشش، بیان و نگاه خود باشیم. گاهی همسفران سفر اول، به دلیل استرس و نگرانی از حضور و یا عدم حضور مسافران خود، به صورت مستقیم و خیره به مسافران نگاه می‌کنند و این مسئله ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود، پس بایستی حرمت‌ها را حفظ کنیم تا در محیطی امن آموزش‌ها را بگیریم.

همسفر سمیه

برداشت من از دستور جلسه این است که اگر حرمت و احترام را بخواهم، بایستی آن را آموزش بگیرم و متقابلاً در خصوص دیگران نیز انجام دهم. نوشتار حرمت در کنگره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که با رعایت این قوانین، خودمان، زندگی‌مان و در نتیجه جامعه اصلاح خواهد شد و نزاع، درگیری و خشونت کم می‌شود. اگر بیان نرم و رفتار مؤدبانه داشته باشد، مسلماً احترام دیگران را نیز جذب خواهم کرد. در کنگره نیز این همبستگی برقرار است. اگر بخواهم قدردان کنگره باشم، باید قوانین آن را به درستی انجام دهم، تا خللی در روند کنگره ایجاد نشود و آیندگان نیز از وجود این مکان مقدس و پاک بهره‌مند شوند. به امید جهانی شدن کنگره ۶۰.

 

تایپ و ویرایش: همسفران لژیون ششم و رابط سایت لژیون ششم همسفر سمیه

عکس: مرزبان خبری همسفر مریم

ویرایش نهایی: همسفر احسانه لژیون هفتم 

ارسال: همسفر سارا لژیون ششم

همسفران نمایندگی حسنانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .