English Version
English

حرمت‌ها؛ روش درست زندگی کردن است

حرمت‌ها؛ روش درست زندگی کردن است

چهارمین جلسه از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰، ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی راهنما مسافر فتح‌علی، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر ، با دستور‌جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز یک‌شنبه ۳ تیر‌ماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

چرا در کنگره رابطه مالی و پولی ممنوع است؟ حرمت اول به چه معناست؟ از حریم، حرم، حرام می‌آید که این‌ها هم‌خانواده هایش است؛ یعنی یک سری کارهایی که نبایستی انجام بدهی حال در کنگره‌۶۰ ابتدای این نوشتار می‌گويد کنگره مکان مقدس و امنی می باشد که هرکس با ورود در آن بایستی این حرمت‌ها را نگه دارد.

اول این نوشتار مکان مقدس و امنی است؛ یعنی هر‌کسی که وارد اینجا می‌شود خودش یک چند روزی که بماند هم قداستش را حس می‌کند و هم امنیتش را حس می‌کند قداستش به سفر دومی‌هایی که می‌بیند مرزبان‌هایی که می‌بیند سفر راهنماهایی را که می‌بیند سفر اولی‌هایی که در مسیر درست حرکت می‌کنند. پاک بودن این مسیر یعنی قداست همین سیستم کنگره‌۶۰ امنیتش هم با وجود همین مرزبانان و راهنماها و خدمت‌گزارایی که هستند و روزایی که جلسات عمومی برگزار می‌شود آن امنیت را ما همان با ورودمان می‌توانیم حس کنیم.

حال حرمت‌هایی را که بایستی در این مسیر ما نگه داریم اولیش می‌گوید دروغ گفتن؛ آقای مهندس هر باری که درباره این حرمت‌ها صحبت می‌کند می‌گويد دروغ مادر همه بدی‌ها و ضد‌ارزش‌ها است وقتی هم فکر می‌کنیم می‌بینیم هرحاشیه‌ای که برای من سفر اولی درست می‌شود از اینی که نمی‌خواهم راست بگویم اگه از مسیر خروج پیدا می‌کنم همان روزای اول بیام به راهنمایم بگویم من از مسیر خارج شدم راهنما هم بهترین تصمیمات را در اختیارت می‌گذارد بهترین راهنمایی‌ها را از تو می‌کند ولی وقتی پنهان‌کاری می‌کنم دروغ، دروغ پشت سر هم یک موقعی می‌رسد می‌بینی تا تهران هم میای.

متأسفانه من مسافر اولم رو که بردم اینطوری شد تا تهرانم بردم روز قبل فالوآپ دادم که برود فالو آپ بگیرد دیگر برنگرداند. خب این دلیلش چیست؟ دلیلش نبودن صداقت است ما اینجا آمديم به همدیگر کمک کنیم انسانم جایز الخطاست هر‌جایی که خطا می‌کنیم بایستی به آن خطایمان پی ببریم بیایم بگویم بیایم برای اصلاحش تلاش کنیم کمک بگیریم.

دومین آن علیه شخصی سرزنش کردن است ما داریم اینجا راه و رسم زندگی‌کردن را می‌آموزیم روزی دو بار هر بار که می‌آیم در داخل کنگره حرمت برای ما خوانده می‌شود؛ ابتدای جلسه انتهای جلسه پس خیلی مهم است چون روال زندگی کردن درست است؛ بنابراین مفاهیمی است که در داخل این نوشتار گفته شده است که ما اگر بخواهیم از آن حالت تاریکی سابقمان از آن ظلمات از اون بدبختی‌ها نجات بگیریم بایستی پایبند این حرمت باشیم در وهله اول آن بقیه کارها تحت الشعاع این حرمت است من علی اگر بیایم شربتم را به موقع بخورم به حرف‌های راهنمایم گوش بدهم به‌موقع بیام به‌موقع برم ولی حرمت را نگه ندارم ۴ روز تعطیلی به ما می‌خورد فوری ریزش می‌کنیم دلیلش چیست؟ الان باید خودمان را آماده کنیم برای تعطيلات تابستانی انتهای این ماه اوایل مرداد ۱۴ - ۱۵ روز تعطیلات می‌خورد آن‌هایی سالم می مانند که این حرمت‌ها را نگه دارند حرمت را که نگه‌داری؛ یعنی بقیه کارها را هم تحت شعاع این است آن‌ها را بهتر می‌توانی نگه‌داری خودمان را برای این تعطیلات محکم کنیم ما تجربه‌ی آن را داشتیم دیدیم خیلی از بچه‌هایی که خوب حرف می‌زدند خوب جلوه می‌دادند ولی با یک تعطيلات یک هفته‌ای از پای درآمدند.

باید پشت سر رفیقمان پشت سر هم لژیونیم بایستیم کنگره هم ما بایستی انجام بدهیم دیگر اینجاها محل آزمایش ما است که بیرون پیاده کنیم پشت سر این و آن حرف زدن غیر از اینکه انرژی از ما بگیرد اصلاً کاری به دیگران نمی‌شود من مرتب پشت سر این آقای عابدین حرف بزنم اصلاً آقای عابدین چیزی از آن کم و زیاد نمی‌شود فقط حال من بد می‌شود. حرف یک‌دیگر را قطع نمودند؛ آقای مهندس بارهای بار سر این نکته خیلی تأکید می کند که شکر توی کلامت چی شکر توی کلامت چیه بگذار تا حرفش را بزند مثلاً حرف توی لژیون وقتی یک نفر مشارکت می‌کند ما دیگر اجازه نداریم تا حرف ان تمام نشده حرف بزنیم بایستی حرفش را خوب گوش کنیم حالا چه خوب حرف بزند چه بد حرف بزند.

مرزبان‌خبری: مسافر امید عسگری
عکس: مسافر علی اسدی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .