English Version
English

گروه خانواده - رسیدن به رهایی با رعایت حرمت‌ها امکان‌پذیر است

گروه خانواده - رسیدن به رهایی با رعایت حرمت‌ها امکان‌پذیر است

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر:
هر جمعی یا هر جامعه‌ای که به وجود می‌آید برای اینکه بقا داشته باشد و بتواند رشد و توسعه داشته باشد باید حتماً یک‌سری قوانین و حرمت‌ها را در درون خودش داشته باشد که آقای مهندس به‌ خوبی در مورد این دستور جلسه فرمودند که پیشگیری بهتر از درمان است. منظور آقای مهندس از پیشگیری همان حرمت‌های کنگره است؛ زیرا زمانی که دو بار قرائت می‌شود هم اول جلسه و هم آخر جلسه، مهم بودن آن را بیان می‌کند. قبل از اینکه تازه‌واردین با قوانین کنگره آشنا شوند با حرمت‌ها آشنا می‌شوند و باعث می‌شود که ناخودآگاه با شنیدن این حرمت‌ها خیالشان آسوده شود که کنگره مکانی امن است و این امن بودن را خود اعضای کنگره ۶۰ به وجود آورده‌اند.
دروغ گفتن که یک عمل ناشایست است و آقای مهندس آن را به مادر تمام فسادها تشبیه کرده‌اند در کنگره ممنوع است. ما باید سعی کنیم در مواردی که فقط به خودمان مربوط است دخالت کنیم. نباید حرف یکدیگر را قطع کنیم. باید به یکدیگر احترام بگذاریم و منتظر بمانیم سخن طرف مقابل ما تمام شود بعد ما شروع به صحبت کنیم. رعایت این نکات باعث می‌شود که محلی امن داشته باشیم و احساس امنیت کنیم و اگر احساس امنیت و احترام نباشد بی‌نظمی و بی‌قانونی خواهد شد
تجربه نشان داده است افرادی که در کنگره ۶۰ پایبند به حرمت بوده‌اند و بندهای آن را به‌ درستی اجرا نموده‌اند، در بهترین شرایط ممکن به درمان رسیده‌اند و انرژی‌ آن‌ها به طور کامل صرف ترقی و پیشرفت خودشان می‌شود و از حاشیه‌ها به‌دور هستند. در کنگره ۶۰ نقطه مشترک بین مسافران و همسفران زیاد است؛ ولی یکی از مهم‌ترین آن‌ها رعایت حرمت‌ها است.
حرمت کنگره ۶۰ حریمی است که رعایت آن، درمان و رهایی مسافران و همسفران را در سفر اول به بهترین شکل هموار می‌کند و در سفر دوم نیز بهترین شرایط را برای رسیدن به جایگاه‌های خدمتی و رسیدن به خود را هموار می‌کند و باعث لذت‌بردن از کنگره و بهره‌گیری کامل از آموزش‌ها می‌شود. در کنگره ۶۰ برقراری هرگونه رابطه کاری و مالی و خانوادگی ممنوع است؛ زیرا باعث به‌ وجود آمدن مشکلات و حاشیه‌هایی برای ما می‌شود و تمامی دوستی و ارتباط اعضای کنگره در محیط و در زمان کنگره است. نباید بیرون از این مکان با یکدیگر در ارتباط باشیم و باید بدانیم و مطمئن باشیم که بنیان کنگره‌ یک تصمیم آنی در مورد حرمت‌ها نگرفته‌اند؛ بلکه ساعت‌ها و روزها تفکر و اندیشه داشته‌اند تا همه جوانب سنجیده شود و همه چیز بدون نقص باشد.
اعضای کنگره هم با رعایت این قوانین و حرمت‌ها به‌راحتی می‌توانند در کنار یکدیگر سفر کنند و آموزش بگیرند و راه‌ورسم درست زندگی‌کردن را بیاموزند. اگر به سیستم کنگره ۶۰ احترام بگذاریم صددرصد کنگره به ما احترام می‌گذارد و رهایی از هر بندی را به ما هدیه خواهد داد.

سلام دوستان ام‌البنین هستم یک همسفر:
بنیان کنگره 60 از همان ابتدا می‌دانستند که ورود به حوزه اعتیاد و مواد مخدر و مصرف کنندگان، امری سهل و آسان نیست و مشکل خاص خود را دارد. آقای مهندس حرمت کنگره 60 را تنظیم نموده و مهمترین نکاتی را که ممکن است اعضای کنگره از آن‌ها آسیب ببینند مورد توجه قرار داده‌اند تا همه کنار هم آرامش و امنیت کامل به امر درمان اعتیاد بپردازند.
کنگره 60 این حریم و خطوط قرمز را برای ما در نظر گرفته و مشخص نموده است که اگر می‌خواهیم با خیال راحت همان را ادامه دهیم باید قوانین را رعایت کنیم در غیر این صورت کنگره 60 برای ما رهایی نخواهد داشت. اعضای کنگره خوب می‌دانند که غیبت کردن و سرزنش کردن پشت سر دیگران، چگونه حال خودمان را خراب می‌کند. ما یاد گرفتیم که هرچه بکاریم همان طور برداشت خواهیم کرد. پس باید یاد بگیریم بهترین زرنگی صداقت و راستگویی است.
حساب و کتاب مالی با اعضای کنگره داشتن؛ یعنی از دست دادن آرامش و حال خوش؟ یعنی اینکه دیگر نمی‌توانیم باخیال راحت به کنگره بیاییم. اگرمن رهجو در کنگره کیف یا موبایل خود را گم کنم به جای اینکه طلبکار باشم سرافکنده و خجالت زده هستم که چرا نتوانستم از وسایل خودم به خوبی مراقبت کنم و حرمت را رعایت نکردم. زمانی ک قوانین و حرمت را رعایت کنیم از بودن در کنگره لذت می‌برم وگرنه محیط کنگره برای من سخت و سنگین می‌شود و دیگر قابل تحمل نیست.

سلام دوستان امالبنین هستم یک همسفر:
 ما برای زندگی با کسی یا هر جایی نیاز به رعایت و قوانین  حرمت‌ها داریم که کنگره هم از این قاعده مستثنا نیست. حرمت‌ها فرقشان با قانون این است که انجام آنها واجب است و انجام ندادن آن‌ها باعث مشکل و سلب آرامش می‌شود. دلیل اینکه میگویند کنگره مقدس است به نظر من مهم‌ترین دلیل این است که یک عمل ضد ارزشی را ترک می‌کنیم و یاد می‌گیریم چگونه به طرف ارزش‌ها برویم.
آقای مهندس می‌فرمایند: «ما در کنگره کاری کرده‌ایم که شخص می‌آید به درمان می‌رسد فقط سلام، سلام علیکم داریم رابطه مالی و تجاری نداریم. چون باعث مشکل می‌شود.» گفتیم دروغ گفتن ممنوع است. مسافر باید با راهنمای خود رو راست باشد تا به نتیجه کامل برسد. در کنگره ما باید مثل ستون‌های مسجد باشیم که اگر خیلی به هم نزدیک بشویم این ستون‌ها می‌ریزند و وقتی با هم حسابی نداشته باشیم در صلح هستیم. باید از لوازم شخصی خود مواظبت کنیم و حواسمان به وسایلمان باشد تا برای دیگران و خودمان مشکلی درست نکنیم. ما با رعایت کردن حرمت‌ها در کنگره به نظم و آرامش خودمان کمک می‌کنیم.

سلام دوستان فرزانه هستم یک همسفر:
در کنگره ۶۰ مفهوم حرمت از حریم می‌آید. هر چیزی یک حریمی دارد؛ یعنی شرایط خاص خودش را دارد. هر چیزی را نگاه کنید حریم دارد. مثل جاده، خانه. انسان‌ها به این مسئله دقت نمی‌کنند اگر کنار رودخانه خانه بسازند سیل می‌آید و همه چیز را تخریب می‌کند. کنگره هم یک حرمتی دارد. ما وارد حریم‌های کنگره ۶۰ نمی‌توانیم بشویم. هر کس داخل کنگره ۶۰ موظف است فقط درمان خودش را انجام بدهد. در کنگره ۶۰ افراد رابطه مالی و تجاری نمی‌توانند داشته باشند. دروغ گفتن هم ممنوع است. رابطه ما باید مثل ستون‌های یک مسجد باشد. اگر این ستون‌ها خیلی به هم نزدیک بشوند سقف پایین می‌آید و اگر این دو ستون خیلی هم از هم دور بشوند سقف پایین می‌ریزد. اندازه و حریم را باید نگه داریم.
علیه شخصی سرزنش کردن؛ یعنی اینکه ما هیچکس را سرزنش نمی‌کنیم و این را یاد می‌گیریم و هر کس با هر کس دیگری مشکلی دارد باید به خودش بگوید. اگر شرایطی پیش آمد همین حرف‌ها را جرعت می‌کند جلوی فرد به خودش بگوید. من نباید در هیچ صورتی حرف طرف مقابل را قطع کنم یا الفاظ ناشایست به کار ببرم. من نباید حرف زشت بزنم و تابع قاعده و قانون باشم.

رابط خبری: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .