English Version
English

حرمت نگه داشتن؛ تمرین بندگی است!

حرمت نگه داشتن؛ تمرین بندگی است!

جلسه هشتم از دوره پنجاه و نهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی خلیج‌فارس بوشهر با استادی مسافر صالح، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حسین، با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰. چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟» روز یک‌شنبه 03 تیرماه 1403، ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان صالح هستم یک مسافر. سپاسگزار خداوند هستم که اذن و اجازه ورود به کنگره را به من داد. تشکر می‌کنم از جناب مهندس و خانواده محترمشان و از راهنمای خوبم سپاسگزارم که این اجازه را به من داد تا اینجا بنشینم و این جایگاه را تجربه کنم.
پارسال در همین دستور جلسه، به این فکر می‌کردم که چه زمانی استاد جلسه می‌شوم؟ مي‌دانستم روزی این جایگاه را تجربه می‌کنم، اما خیال می‌کردم زمان زیادی باید بگذرد تا در این جایگاه بنشینم؛ امروز که به گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم چقدر زود گذشت! هدفم این است که به سفر اولی‌ها بگویم خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنید، می‌گذرد!
دستور جلسه حرمت کنگره ۶۰ و چرا رابطه مالی کاری و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟  کلمه حرمت از احترام و حریم می‌آید همانطور که در نوشتارها می‌خوانیم کنگره یک مکان مقدس و امن است و این مکان مقدس، هم حرمت دارد و هم حریم!
جلسه‌ای که در آن هستیم، حرمت دارد. برای مثال، رفت و آمد بی مورد و زیادی، زنگ خوردن گوشی وسط جلسه و ... این‌ها همه به نوعی بی احترامی به حریم کنگره است. حتی این صندلی که روی آن نشستیم حرمت دارد. در جایگاهی که خدمت می‌کنیم اگر به عمد قصوری انجام دهیم یا کوتاهی کنیم، بی‌احترامی به جایگاه خدمتی است.
خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و اعضای خانواده، حرمت دارند. زمانی بود که من در خانه مواد مصرف می‌کردم و این کار حرمت شکنی و بی‌احترامی به اعضای خانواده خودم بود.
راهنما، حریم و حرمت دارد. احترام به راهنما یعنی در جلسات لژیون بی‌مورد رفت و آمد نکنم و با اجازه راهنما مشارکت کنم و حرف بزنم و مسئله دیگر، تلفن زدن شبانه به راهنما و هرگونه مزاحمت بی‌ مورد و غیر ضروری، همه به نوعی شکستن حرمت و حریم راهنما است.
این‌ها همه یک تمرین است که در مقابل خداوند حرمت نگه داریم. حرمت نگه داشتن، تمرین بندگی است!

نگارش: همسفر علیرضا (لژیون دوم)
ثبت: مسافر اسماعیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .