English Version
English

نقطه سیاه تا رنگین‌کمان

نقطه سیاه تا رنگین‌کمان

کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. مقدس بودن این مکان به خاطر درمان فردی است که در تاریکی‌ها غرق بوده است و امن بودن آن دلیل بر داشتن قوانین و چارچوب‌های خاص و محکمی است که آن را حرمت می‌نامند. حرمت کنگره ۶۰ نوشتاری است که در هر جلسه کارگاه آموزشی دو بار در ابتدا و انتهای جلسه خوانده می‌شود تا اعضا بدانند که مهم‌ترین نکات و موضوعاتی که در کنار درمان اعتیاد خود باید رعایت کنند چیست تا فضای امن و آرامی را داشته باشیم. حرمت کنگره برای ما محدود کننده نیست بلکه نگهدارنده و محافظت‌کننده ما در برابر آسیب‌هاست و رعایت آن برای همه واجب است.
به رسم هر دوشنبه گفت‌‌وگویی ترتیب دادیم تا از دیدگاه راهنمای محترم خانم فهیمه در مورد دستور‌جلسه " حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است‌"؟ به این موضوع بپردازیم.
برای خواندن این گفت‌‌وگو با ما همراه باشید....

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چگونه با این سازمان آشنا شدید؟
سلام دوستان فهیمه هستم همسفر،آخرین آنتی‌ایکس مسافرم قرص و تریاک به روش Dst با شربت اوتی، ۱۰ماه و ۲۱روز سفر کردیم به راهنمایی راهنمای عزیزم خانم مریم و راهنمای مسافرم آقای ورمزیار، ورزش هردو والیبال، درحال حاضر ۳سال و ۱۰ماه است که آزاد و رها شده‌ایم. به کمک خانم حمیده عزیز راهنمای سفر اوّلم با کنگره آشنا شدیم.


هدف آقای مهندس از وضع قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ چه بوده است؟ به نظر شما تاکنون چه پیامدها و یا تأثیراتی در پیشرفت کنگره داشته است؟
حرمت‌های کنگره ۶۰ یک حقیقت است و در راستای عمل سالم می‌باشد و تفکر عظیمی که پشت این حرمت‌ها وجود دارد بسیار ارزشمند و از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در این مکان احیای انسان‌ها صورت می‌گیرد و هدف؛ امنیت، آرامش و آسایش اعضا می‌باشد. وقتی افراد با بی‌تعادلی و پرخاشگری‌های روحی وارد کنگره می‌شوند و مسیری را طی می‌کنند تا به تعادل و حال خوش برسند، در این مسیر کسانی که حرمت‌ها را رعایت می‌کنند در بهترین شرایط به رهایی و درمان می‌رسند و کسانی که آن را نقض می‌کنند به طور خودکار از سیستم  هوشمند کنگره حذف می‌شوند.


آیا رعایت حرمت و قوانین فقط برای سفر اوّلی دارای اهمیت است؟
خیر، رعایت این موضوع شامل همه همسفران و مسافران از سفر اوّل تا جایگاه‌های بالاتر در کنگره می‌باشد و اگر هر کدام رعایت نکنند از سیستم کنگره به صورت خودکار خارج می‌شوند، در انتهای نوشتار گفته می‌شود بر تمامی اعضا فرض است و بر مسئولین واجب است یعنی یک مسئول نمی‌تواند کنگره را زیر سؤال ببرد هم خودش به عنوان الگوی بدون نقص باید رعایت کند و با آموزش‌ها بتواند به سفر اوّلی‌های عزیز نیز این قوانین را گوشزد کند.


لطفاً تجربه خود از رعایت و یا عدم رعایت حرمت‌های کنگره و پیامدهایی که برای شما به همراه داشته است بفرمایید.
قبل از اینکه وارد کنگره شویم در NGO دیگری بودیم که تجربیات و تخریب‌های تلخی از رعایت نکردن حرمت‌ها برایم داشت و بعد از کنگره هم کم‌وبیش تکرار شد ولی به مرور‌‌ زمان و با تمرکز روی خودم و آموزش‌ها و همچنین پیام آقای مهندس که فرموده بودند؛ حرمت و قوانین کنگره مرز بین افراد را مشخص می‌کند که باید هم در صور پنهان و آشکار رعایت شود در غیر این صورت دچار مشکل و آسیب می‌شویم؛ سعی کردم که دیگر از خط قرمزها عبور نکنم و این آیتم می‌خواهد قدرت *نه* گفتن را به من آموزش دهد. کنگره به من این پیام را می‌دهد که در مقابل خواسته‌های نامشروع دیگران و حتّی خواسته‌هایی که خارج از وظیفه من است بتوانم نه گفتن را تمرین کنم و رعایت کردن آن بیش‌تر به نفع خود من است.


شما به عنوان مرزبان دوره قبل در جایگاه مرزبانی، در صورتی که شاهد بی‌حرمتی و قانون‌شکنی از سمت اعضای شعبه بوده‌اید چه عکس‌العملی نشان داده‌اید؟ نتیجه چه بوده؟درصورت امکان بفرمایید.
اصولاً به‌خاطر ناآگاهی مواردی از نقض فرمان را داشتیم ولی بایستی ما بسیار صبور و با کلام و لحن آرامی برای برقراری نظم و قوانین در نمایندگی عمل می‌کردیم و سعی بر این داشتیم که همسفران در مکانی پر از انرژی آرامش و امنیت در کنار یکدیگر آموزش بگیرند در واقع ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که همسفران بتوانند با حال خوش  و سرشار از انرژی از شعبه خارج شوند و در آن زمان مشکل با یک گفت‌‌وگو کوتاه حل می‌شد و همسفر سریع قبول می‌کرد و دست از معرکه‌گیری و بهانه‌تراشی برمی‌داشت.


شما به عنوان مرزبان خبری در دوره قبل، دستاوردهای سایت شادآباد‌‌ ‌را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه پیشنهادی برای بهتر شدن هرچه بیشتر این مجموعه دارید؟
سایت نمایندگی شادآباد هر سال بسیار بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند و شرط لازم برای بهتر و قوی‌تر شدن آن فقط عشق به کنگره است که نتیجه‌اش خدمتگزارانی هستند که مسئولانه با جان دل و چراغ خاموش خدمت می‌کنند تا ما به راحتی مطالب آموزشی را استفاده کنیم و همان‌طور که آقای مهندس فرمودند؛ سایت کنگره بزرگ‌ترین نمایندگی کنگره است که در اصل صورپنهان کنگره می‌باشد وقتی وارد سایت می‌شویم مطالبی که با بار آموزشی بالا و حس خوب بارگذاری شده است را انتخاب کرده و می‌خوانیم خواندن مطالب از دیدگاه‌های مختلف و تکرار آن باعث می‌شود که بهترین درک‌ها را در مورد مطالب داشته باشیم؛ امیدوارم تمام عزیزانی که در طریق رساندن مطالب سایت به عمق جان ما می‌کوشند نور خدمت تا همیشه در زندگی‌شان جاری باشد و پیشنهادم به راهنماهای عزیز این است که هر‌ازگاهی در آموزش‌های لژیون بخشی را به مطالب سایت اختصاص دهیم تا به مرور، رابطه با آموزش‌های سایت در رهجوها بهتر گردد و به بالا رفتن بازدید سایت کمک شود.

به چه دلیل حرمت کنگره ۶۰ در جلسات دوبار خوانده می شود؟
اصولاً  در هر جلسه حرمت دوبار خوانده می‌شود و ما باید در زمان خواندن پیام‌ها و حرمت سکوت را رعایت کنیم و از رفت‌وآمد خودداری کنیم زیرا این پیام‌ها از احترام زیادی برخوردار هستند و در این نوشتار از کلمه تأکیدی "باید" استفاده شده یعنی اجرای آن برهمگان ضروری است و تکانه‌‌ای است که من به خواب نروم زیرا انسان بسیار فراموشکار است و باید آن‌قدر تکرار شود تا ملکه ذهنمان  گردد و اگر فردی دیرتر به جلسه برسد بتواند در انتهای جلسه به قرائت این قوانین توجه کند.


شما به تازگی در حال خدمت در جایگاه راهنمایی می‌باشید لطفاً حس و حالتان از این جایگاه را بیان کنید و بفرمایید به نظر خودتان رسالت شما در این جایگاه چیست؟
اوّل از همه خدا را شاکرم که این جایگاهِ پر از عشق را روزی من کرد حس و حالم وصف‌نشدنی است، با آشنایی و خدمت به عزیزانی که مثل خودم هیچ راه نجاتی نداشتند و با دنیایی از ناامیدی و ترس وارد کنگره شده‌اند و اوّلین چیزی که آن‌ها را در کنگره پایبند می‌کند محبت بی‌دریغ است و رسالتم در این جایگاه آموختن است هر رهجویی که در لژیون هفتم قرار می‌گیرد به جهت آموزش من آمده که درسی را به من بدهد و من گره‌هایم را در تک‌تک این عزیزان می‌بینم و سعی می‌کنم برطرفشان کنم، در هر جایگاهی که خدمت می‌کنیم به خود یادآور باشیم که «عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد»
و امیدوارم بتوانیم آن‌گونه که خداوند می‌پسندد خدمت کنیم.


با توجه به حضور فعالتان در پارک ولایت حضور همسفران شعبه شادآباد را چگونه می‌بینید؟ چه پیامی برای همسفرانی دارید که به پارک نمی‌آیند؟
شعبه شادآباد قوی‌ترین بخش همسفران را دارد چندی است که در زمینه ورزش نیز بسیار عالی عمل می‌کند ورزش برای ما هدف نیست بلکه سلامتی جسم، روان و در اصل مکمل درمان است و همه ما نیاز داریم که ورزش کنیم و ورزش کردن یکی از فاکتورهای رهایی است که بسیار مهم است پس تمام همسفران عزیز برای تکمیل درمان خود که پیدا کردن گره‌های درونی می‌باشد می‌بایست در پارک حضور داشته باشند و بتوانند جهان‌بینی را در زمین ورزشی نیز کاربردی کنند.

کلام آخر
امیدوارم همیشه قدردان آموزش‌ها و تمام چیزهایی که کنگره به من داده باشم که تفاوتش از نقطه سیاه تا رنگین‌کمان است و در پایان از تیم پرتلاش مصاحبه سپاسگزارم که به من اجازه خدمت دادند.

طراحان سؤالات: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فریده لژیون پانزدهم، همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر فاطمه لژیون یازدهم، همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر مرجان لژیون دهم
تهیه و تنظیم: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر فاطمه لژیون یازدهم

عکاس خبری: همسفر پرنیا رهجوی راهنما همسفر فتانه لژیون چهاردهم

ویراستاری و ثبت: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر الهام لژیون بیست‌و‌پنجم

همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .