English Version
English

احیای انسان‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف کنگره ۶۰

احیای انسان‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف کنگره ۶۰

احیای انسان‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف کنگره ۶۰ می‌باشد و برای رسیدن به این مهم، به آموزش و اصلاح جهان‌بینی افراد می‌پردازد و به‌منظور اینکه تمرکز افراد بر روی آموزش‌ها باشد و از هدف اصلی دور نشوند، قوانین و حد و مرزهایی را در قالب حرمت کنگره ۶۰ تعیین کرده است که تمامی اعضا موظف به رعایت این آداب هستند.

ازآنجایی‌که حرمت کنگره ۶۰ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، هم در شروع و هم در پایان جلسه قرائت می‌شود. در تک‌تک آموزش‌های کنگره ۶۰ اعم از سی‌دی‌ها، کتاب‌ها، جزوات، کارگاه‌ها و ... هدفی به جهت ارتقا و رشد شخص نهفته است. حرمت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به‌وسیله آن آموزش‌های بسیار مهم و ارزشمندی را به فرد می‌دهد.

در ابتدا وقتی می‌گوید: «کنگره ۶۰ مکان مقدس و امنی می‌باشد.» حقیقت کلمه مقدس را برای ما آشکار می‌کند یعنی مکانی که افراد در تلاش و خدمت برای بازگشت انسان‌ها به زندگی هستند، مقدس می‌باشد. این پیام آسمانی است که اگر یک انسان را احیا کنیم، گویی تمام انسان‌های کره خاکی را احیا کرده‌ایم و در این مکان، انسان‌ها و خانواده‌ها پیوسته احیا می‌شوند.

در ادامه با بیان اینکه کنگره مکان امنی می‌باشد به ما  آرامش و امنیت خاطر می‌دهد تا بتوانیم به‌دوراز هر نوع نگرانی و استرسی به آموزش‌ها بپردازیم. همچنین از مسئله بسیار مهم مسئولیت‌پذیری و خودمراقبتی غافل نشده و با تأکید به عدم سهل‌انگاری و مراقبت از لوازم شخصی خود، آموزش‌های خود را در باب امنیت تکمیل می‌کند.

حرمت‌های کنگره، عادات زشت و مخرب و آفات روابط انسانی از جمله دروغ گفتن و علیه شخصی سرزنش‌کردن را نیز بیان می‌کند؛ زیرا این دو رفتار مخرب آثار بسیار تلخ و شومی به همراه خود دارند. دروغ گفتن و سرزنش‌کردن باعث ایجاد سدی محکم در روابط افراد می‌شود و آسیب‌های روانی و اجتماعی بسیاری از جمله بی‌اعتمادی، بدگمانی، ترس، اضطراب، بی‌آبرویی و رسوایی را به همراه دارد.

قطع‌کردن کلام افراد، بیان الفاظ ناشایست، در جلسه بدون اجازه سخن‌گفتن، بحث سیاسی نمودن، هر گونه وجهی تحت عنوان قرض یا وام، به هر شخصیت حقیقی و یا حقوقی پرداخت نمودن، از لباس و پوشش نامناسب استفاده نمودن، بدون مجوز راهنما تلفن دادن و تلفن گرفتن و یا هر گونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرارکردن نیز شامل حرمت‌ها است و رعایت تمامی این موارد بر تمام اعضا واجب و مورد تأکید می‌باشد.

این موضوعات به‌قدری اهمیت دارد که عدم رعایت آنها ضدارزشی و ضداخلاقی تلقی می‌شود. به بیان دیگر، نوشتار حرمت‌ها خود، آموزشی کامل و جامع است که تکلیف را بر اعضا مشخص می‌کند.


نویسنده: همسفر سمانه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر ماندانا رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)
ویراستاری: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
تصویرگری و ارسال: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .