English Version
English

خلاصه سی دی موسی 2

خلاصه سی دی موسی 2

سلام دوستان فوزیه هستم همسفر
استاد‌ امین در سی دی موسی ۲ می‌فرماید: مطلب مهمی که در داستان موسی هست خواسته‌های نفس بود که برای رسیدن به خواسته‌ها و هدف دو الگو برای ما مطرح شده است.
یکی الگوی فرعون که به هر قیمتی می‌خواهد به خواسته‌هایش برسد و دیگری الگوی خداوند که با کمترین کنش و تخریب عمل می‌کند.
خداوند فرموده است؛ کسی که برای رسیدن به خواسته‌اش از هر روشی استفاده می‌کند و دیگران را نابود می‌کند «تبهکار» است و چیزی که باعث استفاده از این روش می‌شود «تکبر» است.
در این داستان خداوند از موسی می‌خواهد که فرعون را هدایت کند و قوم بنی اسرائیل را نجات بدهد ولی با اینکه فرعون نشانه‌ها و معجزات حضرت موسی را می‌بیند‌ ایمان نمی‌آورد چون نمی‌خواهد قدرتی را که دارد از دست بدهد که در نهایت در دریا غرق می‌شوند.
موضوع دیگری که در کلام الله مطرح شده؛ اینکه جادو وجود دارد چون نیرو‌های منفی و شیطانی وجود دارند و از طریق القا روی ذهن انسان اثر می‌گذارند تا وارد افکار و دنیای منفی شوند ولی جادو به انسان اثر نمی‌کند مگر به اذن الهی.
خب این داستان حضرت موسی در زندگی ما هم جاری است و آن شکافته شدن دریا می‌تواند شکافتن دریای علم باشد. وقتی دریای علم شکافته می‌شود و دانش بوجود می‌آید کسانی که در اسارت هستند به واسطه‌ی دانشی که کسب می‌کنند از اسارت آزاد می‌شوند مثل ر‌هایی از اعتیاد.
در این داستان باز مطرح شده زمانی که حضرت موسی قوم بنی اسرائیل را نجات می‌دهد می‌رود که فرامین را برای آن‌ها بیاورد ولی در این فاصله این قوم باز به تاریکی برمی گردند و می‌خواهند مثل فرعون خواسته‌های خودشان را دنبال کنند. نکته‌ای که هست عزت و بزرگی نزد خداوند است و کسی که می‌خواهد به خواسته‌اش برسد باید به خداوند نزدیک شود ولی قوم بنی اسرائیل بعد از اینکه حضرت موسی آن‌ها را از شرایط بد و تاریکی نجات می‌دهد دوباره خواسته‌های خودشان را اولویت می‌دهند و دوباره در تاریکی فرو ‌می‌روند.
این مطالبی که مطرح شد برای ما درسی است که وقتی از جهان اعتیاد خارج شدیم با تلاش و کوشش و حرکت درست به جایی برسیم که دیگر تلاش‌هایمان سخت و دشوار نباشد بلکه لذت بخش هم می‌شود.

منبع:سی دی موسی 2 از استاد امین دژاکام
تهیه: همسفر فوزیه رهجو راهنما همسفر زهره(لژیون پنجم)
ویراستاری و تایپ: راهنما همسفر زهره (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر فروغ خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی دانیال اهواز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .