English Version
English

حرمت‌های خاص

حرمت‌های خاص

راهنمای تازه واردین همسفر پریسا از نمایندگی رودکی در باب دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» چنین نوشت:
این دستور جلسه یکی از مهم‌ترین دستور جلسات سالیانه کنگره ۶۰ می‌باشد. شاید بهتر است قبل از هر توضیحی این‌گونه بگوییم: یکی از پارامترهای اساسی که باعث می‌شود یک همسفر یا مسافر در کنگره روند درمان را به‌راحتی طی کنند، رعایت کردن و پایبند بودن به اصول و قوانین کنگره هست. اصطلاح حرمت در این دستور جلسه برگرفته از کلمه حریم است؛ حریم یعنی محدوده و قلمرو. هرجایی و هر مکانی حریم خاص خود را دارد.

اگر از حریم و قلمرو جایی عبور کنیم قطعاً باعث بروز مشکلات برای خودمان و دیگران خواهیم شد. به‌طور مثال فضای آموزشی مانند مدرسه یا دانشگاه قوانین و حرمت‌های خاص خود را دارد، قوانینی از قبیل نوع پوشش، زمان دقیق ورود و خروج برای شرکت در کلاس‌های آموزشی، نوع برخورد با اساتید، افراد دیگر و... حال اگر دانش‌آموز یا دانشجویی بخواهد این قوانین را دور بزند و هر یک را به‌درستی انجام ندهد به‌طور حتم باعث ضربه خوردن آن شخص می‌شود و حتی ممکن است از مدرسه یا دانشگاه اخراج شود.

طبیعت نیز حریم و قوانین خودش را دارد؛ مثلاً اگر من بخواهم خانه خود را در حریم رودخانه یا در جنگل، جایی که مسیر زندگی حیوانات وحشی است، بسازم باز هم ممکن است دچار مشکل شوم و با اولین سیلاب هر چه را که ساخته بودم از بین برود. ممکن است در جنگل طعمه حیوانات وحشی شوم. کنگره ۶۰ نیز قوانین و حرمت‌های خاص خود را دارد. بسیاری از قوانین در قالب نوشتار در جلسات کارگاه آموزشی خوانده می‌شود تا از این طریق به افراد تازه‌وارد آموزش داده شود و برای افراد قدیمی‌تر هم حکم تکرار و یادآوری دارد.

این قوانین آن‌قدر مهم هستند که مسافر یا همسفر از بدو ورودشان به کنگره در جلسات مشاوره نیز این قوانین را یاد می‌گیرند؛ بنابراین من به‌عنوان یک همسفر ملزم به رعایت این اصول و قوانین هستم و سرپیچی کردن از آن‌ها باعث ایجاد تخریب در من خواهد شد. حال قوانین کنگره به من چه می‌گوید؟ قوانین به من یادآور می‌شود که اگر یک سفر اولی هستم تمام تمرکز خود را روی درمان مسافرم قرار دهم و بیرون کنگره از هرگونه ارتباط و مراوده با اعضای کنگره خودداری کنم.

حتی اگر یک عضو سفر دومی هستم بایستی همیشه به خودم یادآور شوم که روند فعالیت کنگره بر محور درمان اعتیاد است. از هرگونه فعالیت مالی و مراودات اجتماعی بیرون از کنگره پرهیز کنم؛ چراکه درنهایت باعث ایجاد تخریب در من، مسافرم و سایر افراد خواهد شد. چه‌بسا اگر در جایگاه خدمتی مانند راهنمایی نیز باشم این کار باعث دور شدن من از کنگره می‌شود و آموزش‌ها را آن‌طور که باید دریافت نمی‌کنم و این امر باعث اجحاف در حق رهجوی سفر اولی است که با هزاران امید قدم به کنگره نهاده تا روزی در کنار مسافرش به رهایی برسد.

از دیگر قوانین کنگره نوع پوشش است که باید از پوشش سفید استفاده شود، دیگری نحوه برخورد با اعضا و ممنوعیت در بحث سیاسی و... شاید در نظر برخی افراد این قوانین پیش‌پاافتاده باشد؛ اما باید گفت: اگر امروزه کنگره ۶۰ بعد از چندین سال همچنان محکم و استوار به فعالیت خود ادامه می‌دهد و هرسال بر تعداد شعب در سراسر کشور افزوده می‌شود، یکی از دلایل مهم آن رعایت همین اصول و قوانین است؛ بنابراین باید در این زمینه بکوشیم تا باعث سربلندی یک شعبه باشیم نه سرافکندگی و سقوط آن. باشد که با رعایت قوانین و دریافت آموزش‌های ناب کنگره رستگار شویم.

نگارش: راهنمای تازه‌واردین همسفر پریسا
ویرایش: همسفر غزل رهجوی راهنما همسفر لیلا(لژیون چهاردهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .