English Version
English

کمال آرامش و امنیت

کمال آرامش و امنیت

در کنگره ۶۰ حریم‌هایی در نظر گرفته‌شده که اعضاء هیچ‌گاه نبایستی از آن‌ها عبور نمایند؛ زیرا عبور از آن‌ها، به معنی وارد شدن به مسائلی است که به‌احتمال قطع به‌یقین به شخص آسیب می‌رساند و او را از ادامه درمان یا بعد از درمان، از ادامه سفر دوم بازمی‌دارد. ما می‌خواهیم در کمال آرامش و فراغت، اعتیاد خود را درمان کنیم و پس‌ازآن در سفر دوم به ادامه آموزش و خدمت خود بپردازیم. می‌خواهیم با خیال راحت و بدون اضطراب به کنگره بیاییم و باکسی خرده‌حساب نداشته باشیم.

در باب دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در خدمت ایجنت همسفر حکمت هستیم تا با ایشان گفت‌و‌گویی داشته باشیم.

همسفر حکمت و مسافرشان با آنتی ایکس مصرفی تریاک وارد کنگره شدند. با متد DST و داروی OT به مدت ۱۱ ماه و ۱۲ روز به راهنمایی مسافر عباس و همسفر زهره سفر مردند. هم‌اکنون به مدت ۹ سال و ۴ ماه است که با دستان پرتوان آقای مهندس آزاد و رها هستند. ورزش مسافر ایشان در کنگره شنا و ورزش همسفر حکمت تنیس روی میز و دارت هست.

دلیل پایه‌گذاری حرمت‌ها در کنگره ۶۰ و توجه بسیار زیاد در اجرای آن چیست؟

هر سازمان و سیستمی برای حفظ بقا باید قوانینی داشته باشد که کنگره ۶۰ هم یک ساختار قدرتمندی است که از همان ابتدا با وضع قوانین و حرمت‌ها توانسته است بقای خودش را حفظ کند و رشد و گسترش پیدا کند. کنگره ۶۰ یک جمعیت احیای انسانی است که کارش احیای انسان‌ها و برگرداندن آن‌ها به چرخه حیات است؛ بنابراین کار بزرگی را به عهده دارد برای این‌که این عمل عظیم ادامه‌دار باشد؛ باید قوانین و حرمت‌هایی داشته باشد و تمام آن اعضاء باید تمام قوانین را بشناسند و اجرا کنند؛ چون شرایط درمان را برای خود فرد فراهم کنند و در کل رعایت حرمت‌ها برای بهتر زندگی کردن خود انسان‌ها و جلوگیری از هرج‌ومرج است و امنیت و آرامش و اطمینان خاطر را برای خود شخص به وجود می‌آورد. اتصالات و ارتباطات بین اعضاء را قوی می‌کند و در صورت رعایت نکردن آن‌ها پیوندهای بین اعضاء ذره‌ذره از بین می‌رود. درواقع راز ماندگاری در کنگره ۶۰، حفظ و رعایت حرمت‌ها و قوانین آن است؛ بنابراین بر همه اعضاء در هر جایگاهی که باشند رعایت آن‌ها الزامی است و کنگره هم با احترام و رعایت حرمت‌ها است که با این نظم به کار خودش ادامه می‌دهد.

چرا  رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع هست؟ لطفاً از تجربه خود برایمان بگویید؟

وقتی در کنگره رابطه کاری، مالی، خانوادگی ممنوع شده است اگر به‌عنوان یک عضو در کنگره رابطه مالی و کاری برقرار کنیم مطمئناً باعث به وجود آمدن ناراحتی، کینه، دلخوری و خراب شدن و تغییر حس در فرد می‌شود و برای هر دو این مشکل ایجاد می‌شود و قطعاً بازخورد منفی خواهد داشت و ممکن است فردی که با دیگری رابطه مالی برقرار کند و قرض بدهد، در ادامه نتواند سر موعد مقرر قرضش را ادا کند و همین امر باعث دور شدن آن از کنگره و خارج شدن از مسیر درمانش می‌شود؛ بنابراین روابط بین اعضاء کنگره ۶۰ باید در حد تعادل باشد و از حد خودش تجاوز نکند؛ چون هم برای خودمان و هم برای دیگران و هم برای کنگره مشکل ایجاد می‌کنیم و به قول فرمایش آقای امین «اگر قوانین را انجام ندهیم راه برایمان نامرئی می‌شود». وقتی حریم‌ها را حفظ نمی‌کنیم راهی که برایمان آشکارشده به‌واسطه رعایت نکردن همین حرمت‌ها راه برایمان نامرئی می‌شود؛ اما تجربه‌ خودم در این مورد، خدا را شکر در طول حضورم در کنگره خیلی برایم مهم بود که تمام حرمت‌ها و قوانین را رعایت کنم و به‌هیچ‌وجه با اعضاء کنگره رابطه مالی و کاری و رفت‌وآمد خانوادگی برقرار نکنم و حتی در بیرون از کنگره هم در هرجایی قرار بگیرم رابطه‌ها و حد و حدود آن را رعایت کنم؛ چون اگر از حریم خود خارج شوم، دیگران هم از حریم خودشان خارج خواهند شد. وقتی من به دیگران احترام بگذارم آن‌ها هم متقابلاً به من احترام خواهند گذاشت؛ حتی به درک این موضوع رسیدم که اگر رابطه‌ها در جای خودش باشد واقعاً نظم در  بی‌نظمی فرو نمی‌رود و آن اتفاقات و به‌هم‌ریختگی‌ها ایجاد نمی‌شود.

سخن شما به تازه‌واردین که تازه‌ وارد کنگره می‌شوند، چگونه می‌توانند خود را با قوانین و حرمت کنگره هماهنگ کنند؟

یک تازه‌وارد در ابتدای حضورش قطعاً باحال بسیار خراب و حس‌های منفی وارد کنگره می‌شود. در ابتدا باید با آغوش باز پذیرفته شود تا احساس امینت پیدا کند؛ چون این افراد از همه‌جا رانده و مانده هستند و با دنیایی از بی‌اعتمادی تفکرات و باورهای غلط و ... به این مکان پا گذاشته‌اند؛ پس باید در ابتدا بامحبت و زبانی ساده و قابل‌فهم با مثال‌های واقعی برایشان توضیح داده بشود. در ابتدا باید حرمت‌ها و قوانین را برایشان بیان کرد؛ ولی همیشه نمی‌شود از تازه‌واردین انتظار داشته باشیم که همه قوانین را رعایت کنند؛ چون ممکن است که خیلی از آن‌ها را اصلاً متوجه نشوند و نیاز به گذشت زمان و تفکر‌های متعدد داشته باشد تا ملکه ذهنشان شود؛ حتی در قوانین کنگره هم بیان‌شده شرط پذیرفتن اعضاء رعایت حرمت و قوانین است؛ ولی نحوه بیان آن بسیار مهم است.

پایبند بودن به اصول و حرمت کنگره چه تأثیری درروند زندگی شما داشته است؟

وقتی به بندبند حرمت کنگره فکر می‌کنم، برای من مانند یک دوره درس کامل است که از ما خواسته می‌شود عملی کنیم و فکر نمی‌کنم هیچ جایی را پیدا کنیم کلاس درس به این مهمی باشد؛ یعنی در هر جلسه دو بار برای ما حرمت تکرار می‌شود و از ما خواسته می‌شود یکسری کارها را انجام ندهیم، مثل دروغ گفتن، سرزنش نکردن، حرف همدیگر را قطع نکردن و ... که واقعاً بندبند آن‌یک دوره آموزشی بلندمدت است که در کنگره عملی می‌شود و بحث ارتباط‌ ما را که در چه حدی باشد و این‌که ارتباط ما مثل ستون‌های یک معبد یا مسجد است که اگر زیاد به هم نزدیک باشد، سقف فرومی‌ریزد، خیلی هم دور باشد باز همین اتفاق می‌افتد که با یادگرفتن آن‌ها برای حفظ ارتباطم با خانواده، همسر، فرزند و دیگران بسیار به من کمک کرده است و از زمانی که رابطه‌ام را با دیگران حفظ کردم واقعاً چه تأثیرات مثبتی بر روی من داشته است؛ چون قبل از کنگره وارد حریم دیگران می‌شدم؛ ولی وقتی حدو‌حدود خودم را رعایت کردم، آن‌ها هم احترامشان به من بیشتر شد و وارد حریم من نمی‌شوند و واقعاً چه قدر باید زمان می‌گذاشتم و در چه کلاسی این حد و حدود با دیگران را می‌شناختم که به‌واسطه حرمت این اتفاق افتاد و خیلی از ناهنجارها که در رفتارها و مسائل زندگی داریم با این تکرار و تمرین که در حرمت وجود دارد می‌توانیم از بین ببریم و به تعادل لازم برسیم.

راز رسیدن به جایگاه ایجنتی چه بوده است و چه چیزی به حرکت شما در کنگره قدرت می‌دهد؟

به نظر من مهم‌ترین مسئله، فرمان‌بردار بودن است. کسی که در جایگاه قبلی‌اش مثلاً اگر راهنما بوده، فرمان‌بردار بوده و به‌درستی عمل کرده و سعی کرده صد در صد توان خودش را به کار ببرد، خواه‌ناخواه دیده می‌شود و برای این جایگاه انتخاب می‌شود؛ البته یکسری شرایطی دارد این‌که توانسته باشد جایگاه راهنمایی را پشت سر گذاشته باشد و تعداد قابل قبولی، راهنما داده باشد و مورد تأیید ایجنت و دیده‌بان بخش همسفران، خانم آنی کماندار و تأیید نگهبان کنگره رسیده باشد؛ ولی زمانی این‌ها را به‌دست می‌آورد که هم در صور آشکار و هم در صور پنهان یکسری تغییرات و رشد را در خودش به وجود آورده باشد و با تمام وجود خدمت قبلی‌اش را انجام داده باشد؛ ولی انتخاب شدن برای این جایگاه این نیست که اگر من انتخاب شدم؛ یعنی من انسانی بودم که کاملاً رشد کرده‌ام و بدون عیب و بی‌نقص هستم. نه! مطمئناً قرار هست به‌واسطه قرار گرفتن در این جایگاه یکسری توانایی‌های بیشتری به دست بیاورم و با این دید نگاه کردن، به من کمک می‌کند که در ادامه بتوانم در این جایگاه موفق باشم؛ ولی اگر دیدگاهم این باشد که اگر من انتخاب شدم از بقیه برترم، مطمئناً با قرار گرفتن در این جایگاه ممکن است هم برای خودم و هم برای دیگران تخریب ایجاد کنم. در مورد قسمت دوم باید بگویم: به نظر من جهان‌بینی و دیدگاه من نسبت به جایگاه خدمتی که در آن قرار گرفته‌ام این‌که خودم را به‌عنوان خدمتگزار اعضاء بدانم، نه سرور و آقای آن‌ها که این خودش خیلی می‌تواند به مسیرم کمک کند و هرگز فراموش نکنم که خداوند اجازه خدمت به بندگانش را به هرکسی نمی‌دهد؛ اما به من داده که این خودش می‌تواند به من قدرت و انرژی بدهد که سختی‌های مسیر را برای خودم هموار کنم و یکی‌یکی پشت سر بگذارم و درست حرکت کنم و نخواهم حکومت کنم یا دستوری بدهم.

کلام آخر:

باید بدانیم که رعایت حرمت‌ها و قوانین کنگره ۶۰ از اهمیت بالایی برخوردار است و تک‌تک ما اعضاء کنگره ۶۰ چه سفر اولی، چه سفر دومی و در هر جایگاهی قرار داریم لازم است آن‌ها را رعایت و اجرا کنیم و تمام این حرمت‌ها و حریم‌ها برای این است که ما اعضاء کنگره، در کنار یکدیگر در کمال آرامش و امنیت و آسوده‌خاطر به مسیر و هدفمان ادامه بدهیم و بدون هیچ‌گونه نگرانی و استرس آموزش‌ها را دریافت کنیم و با رعایت قوانین و حرمت‌ها، حافظ اهداف کنگره باشیم.

تهیه و تنظیم: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر الهام خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی اردستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .