English Version
English

سفــر بـا کیفیت؛ نتیــجهٔ رعایت حـــرمتها

سفــر بـا کیفیت؛ نتیــجهٔ رعایت حـــرمتها

جلسه چهارم از دوره پنجاه و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی البرز کرج با استادی راهنمای محترم مسافر فرزاد، نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر امیر، با دستور جلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می‌باشد؟" در روز یکشنبه سوم تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، فرزاد هستم یک مسافر؛ از نگهبان جلسه سپاسگزارم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمود تا خدمت کنم. دستورجلسه امروز؛ حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟
حرمت از حد و حدود و قوانین بر گرفته شده است، مثلاً در مجاورت رودخانه، مسکن و خانه بنا کردن جزو حریم رودخانه می باشد و شخصی که از این حریم تجاوز کند، خانه یا مزرعه بسازد و یا ساختاری را بنا کند، بعدها به دلیل سیل و یک سری مسائل، آن مکان و خانه از هم می پاشد.
حال، یک مصرف کننده با ساختارشکنی ها و ضد ارزش‌ها، مجموعه‌ای از رذائل در کارنامه اش دارد و وقتی به عقبه یک مصرف کننده برگردیم، علت اینکه چگونه مصرف کننده شده و وارد مقوله اعتیاد شده است، می‌بینیم چه مسائل و ساختارهایی را خراب کرده؛ مثلاً ابتدا شب تا صبح بیرون مانده، از مدرسه فرار کرده و یا جواب سربالا به پدر و مادر داده و از این قبیل مسائل که حریم و حرمت یک خانواده، یک شهر و یا یک کشور رعایت نکرده است.
در کنگره 60، جناب مهندس چون می‌داند اعتیاد چیست، ساختار و منشوری را تحت عنوان "حرمت" تنظیم کردند. حال چرا این حرمت را تنظیم نمودند؟ به خاطر آرامش و آسایش یک فرد مصرف کننده و اینکه بدون اختلاف و درگیری و در ثبات و آرامش به سفر خود ادامه دهد.
در ادامه نوشتار حرمت کنگره، ذکر شده است: رابطه کاری و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع می باشد؛ من به رهجوهای خودم می گویم: به هیچ عنوان، شماره تلفن رد و بدل نکنید و در خارج از کنگره مثل یک غریبه باشید، دو سفر اولی که هیچ چیزی برای ارائه ندارند، یک مسیری را طی کرده و بعد مدتی ارتباط خانوادگی شکل می دهند و در ادامه به مصرف دوباره مواد و هزاران ضدارزش دیگر می رسند.
و یا اینکه؛ در کنگره پول به هم قرض می دهند، در بیشتر موارد در طی سفر برای یک سفر اولی تقدیر بر این شده که پول در جیبش نباشد، تا از بازی های ذهن در امان باشد و یا پیشنهاد کار و خرید و فروش به هم می‌دهند و یا ساختاری را در بیرون از کنگره بوجود می آورند که در آینده این ساختار به اختلاف کشیده می شود و در آن صورت رهجو آن آرامش سابق را نخواهد داشت، حال در صورتی که این حرمت ها را رعایت کنیم، سدی بین ما و ضد ارزش ها ساخته می شود.
کنگره مکان مقدس و امنی می باشد که خدماتی به ما ارائه می دهد و مسیر درمان را مشخص می نماید و ما را به درمان می رساند. حال ما برای کنگره چه کاری انجام داده ایم؟ آیا توانسته ایم با لباس پوشیدن مناسب، با درست صحبت کردن و یا رفتار درست، الگویی باشیم برای اشخاص تازه وارد؟
ما با رعایت حرمت ها می توانیم یک سفر خوب داشته باشیم. اعتیاد ساختار شخصیت، ساختار اندیشه و سایر ساختارهای مثبت را از من گرفت و ساختاری به نام لجاجت در من به وجود آورد که این لجاجت در بدو ورود به کنگره و در ادامه سفر بسیار حائز اهمیت می باشد و اینکه منیت خود را کنار بگذاریم، کاملا تسلیم راهنما و مرزبانان باشیم.
در نهایت افراد سفر دومی و افرادی که در پله های آخر سفر خود می باشند، الگویی باشند برای کسانی که تازه برای درمان اعتیاد وارد کنگره شده اند. از اینکه به حرف های من توجه کرده اید سپاسگزارم.

تایپ متن: مسافر علیرضا و مسافر صدرا
عکس: مرزبان خبری مسافر هادی
ویرایش و بارگذاری: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .