English Version
English

کنگره برای کسی امن است که به حرمت‌ها احترام بگذارد

کنگره برای کسی امن است که به حرمت‌ها احترام بگذارد

سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر

واژه حرمت از حرم گرفته شده است و به‌معنای ممنوعیت از انجام کارها و رفتارهایی است که باعث ناهنجاری و بی‌احترامی در مکان یا محیط زندگی ما می‌شوند. کنگره۶۰ از جمله مکان‌های امنی است که به‌واسطه گستردگی، پیچیدگی و اهمیت زیادی که دارد حرمت‌هایی را برای حفظ نظم، آرامش و پیشرفت سیستم خود ایجاد کرده است. این حرمت‌ها و قوانین کاملاً هوشمندانه ومدبرانه توسط بنیان‌گذار این سیستم بزرگ آقای مهندس دژاکام وضع شده است. همه افراد در مجموعه بزرگ کنگره ۶۰ اعم از دیده‌بان‌ها، راهنمایان، مسافران و نیز همسفران، باید به این قوانین و حرمت‌ها توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنند. خوشبختانه یکی از دلایل مهم پیشرفت این مجموعه رعایت و احترام گذاشتن به‌ همین قوانین است.

 یکی از این حرمت‌ها، ممنوع بودن روابط‌کاری، مالی و خانوادگی بین اعضاء کنگره است؛ زیرا هدف اصلی همه افراد از ورود به این مجموعه درمان اعتیاد و رسیدن به رهایی است. هیچ چیز نباید باعث شود که ذهن افراد تحت‌درمان، توسط حاشیه‌هایی چون: داشتن رابطه خانوادگی، کاری و مالی با یکدیگر تحت الشعاع قرا بگیرد و از هدف اصلی خود منحرف شود. اگر افراد چنین روابطی باهم داشته باشند بدون این‌که حتی خودشان متوجه شوند از ادامه درمان باز مانده و حتی ممکن است از آمدن به کنگره هم اجتناب کنند. وقتی دو نفر باهم رابطه خانوادگی برقرار می‌کنند و هر دو هم تحت درمان هستند، ناخودآگاه این رابطه باعث می‌شود پا را فراتر گذاشته و وارد حریم خصوصی و زندگی یکدیگر شوند. گاهی اوقات ممکن است که کار به جاهای باریک هم کشیده شود و باعث درگیری طرفین شود و از درمان باز بمانند. همچنین در رابطه کاری و مالی هم همین‌طور می‌باشد. پس احترام به قوانین و حرمت‌های کنگره از ایجاد چنین تنش‌هایی جلوگیری می‌کند.

سلام دوستان مریم هستم همسفر

 حرمت کنگره ۶۰ به‌قدری مهم است که در کارگاه‌های جلسات عمومی، ۲ بار خوانده می‌شود. هر شخصی با رعایت کردن و احترام گذاشتن به قوانین کنگره در‌واقع به‌ خودش کمک کرده و باعث می‌شود که از حال‌خوش و آرامش بالایی برخوردار گردد. هر چقدر که ما از حال خوب و آرامش برخوردار باشیم به همان اندازه می‌توانیم آموزش‌های کنگره را فرا بگیریم. همین آموزش‌ها است که به ما کمک می‌کند از تاریکی‌ها خارج شویم و به‌طرف روشنایی‌ها و صراط‌مستقیم حرکت کنیم. همچنين رابطه کاری، مالی و فامیلی در کنگره ۶۰ ممنوع می‌باشد‌، باید گفت تجربه ثابت کرده که هر‌گونه رابطه خارج از کنگره باعث تخریب حال و شرایط مسافر شده و او را از ادامه سفر باز می‌دارد. باید بدانیم که هر مسافر در کنگره برای رهایی خود تلاش می‌کند. هر عاملی که مانع از رسیدن مسافر به رهایی می‌شود، نباید وجود داشته باشد. پس همه ما باید حرمت کنگره را رعایت کنیم و به تک‌تک موارد آن پایبند باشیم.

سلام دوستان فرشته هستم یک همسفر 

بزرگ‌ترين و مهم‌ترين چيزی كه خداوند به ما بخشيده است، زندگی و زندگی كردن است. برای برخورداری از اين زندگی، بايد بدانيم كه زندگی قانونمند است. زندگی هم مانند شمارش اعداد است و همان‌طور که اعداد تا بی‌نهایت ادامه دارند، حیات نیز پایانی ندارد. دنيای شما هرچه که هست دقيق انجام بدهيد، تا لازم نباشد دوباره آن را پاك‌نويس کنید. کنگره مجموعه و سازمان مردم نهادی است که کار بسیار مقدسی در آن انجام می‌شود. به‌همین جهت باید از این مکان مراقبت بشود. چیزی که در وحله اول کمک می‌کند تا ساختار کنگره حفظ شود، «حرمت کنگره» است. اگر کسی وارد حریم کنگره شود یعنی قانون‌شکنی کند، چیزی جز تخریب برایش به‌همراه ندارد.

تجربه نشان داده کسانی که حرمت‌ها را رعایت نکرده‌اند، به‌طور خودکار از سیستم خارج می‌شوند؛ پس بهتر است ما در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم و این مسیر چیزی جز تزکیه نفس نیست. حتماً برای شما هم این موضوع پیش‌آمده که در حال رانندگی هستید ناگهان ماشینی فاصله ایمنی را حفظ نکرده و وارد حریم رانندگی شما می‌شود، وضعیت شما چگونه می‌شود؟ باعث آشفتگی، استرس و از دست رفتن تمرکز می‌شود به‌جای این‌که حواسمان به جاده و مسیر حرکت باشد، به این‌که ماشین دیگر برایم مشکلی ایجاد نکند پرت می‌شود. پس حفظ حرمت در وحله اول برای حفظ آرامش و تعادل خود شخص و سیستم است. دلیل ورود من به کنگره آموزش گرفتن است. گاهی اوقات دوستی و محبت بیش‌ از حد در شعبه، من را از هدف اصلی‌ام دور می‌کند و باعث ایجاد این تفکر اشتباه می‌شود که کنگره جای تفریح و برقراری روابط کاری، مالی و فامیلی است. کنگـــره برای کسی امن است که به حرمت و قوانین احترام بگذارد، در غیر این صورت برایش امنیتی نخواهد داشت. ما تنها در چهارچوب قوانین است که می‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
ویراستار: همسفر عفت رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .