English Version
English

کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد

کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد

جلسه نهم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی ملایر با دستورجلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی راهنما همسفر معصومه، نگهبانی راهنما همسفر سمیرا و دبیری همسفر الهام روز یک‌شنبه ۳ تیر‌ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

حرمت از حریم گرفته شده است؛ هر جایی که حریم نداشته باشد دیگران می‌توانند وارد بشوند و تخریب ایجاد کنند. یک شخص باید حریم داشته باشد که هر کسی وارد نشود، یک خانه باید حریم داشته باشد اگر خانه در و دیوار نداشته باشد مشکل ایجاد می‌شود؛ پس داشتن حرمت برای هر ساختاری واجب و لازم می‌باشد. حرمت کنگره مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی است و قوانینی است که من همسفر باید آن‌ها را اجرا کنم؛ مانند قوانین حاکم بر جامعه یا قوانین حاکم بر یک خانواده. 

در کنگره قوانینی است که با هدف خروج انسان‌ها از ظلمت به طرف نور است اگر قوانین درستی جاری نباشند انسانی احیا نمی‌شود. چرا اسم این مکان را کنگره گذاشته‌اند؟ زیرا از هر قوم و ملیت‌های متفاوتی با فرهنگ‌های مختلف وارد این مکان می‌شوند اگر قوانین درستی در آن حاکم نباشد ممکن است باعث ایجاد تنش و اختلاف‌نظر بشود؛ پس جناب‌ آقای‌‌مهندس بهترین راه را انتخاب کردند و یک قانون مشترک را به‌نام حرمت ایجاد نمودند تا مورد تأیید خرد جهانی باشد؛ یعنی بندهایی که در حرمت کنگره‌۶۰ آمده است چیزی است که همه ادیان و مذاهب آن را قبول دارند برای مثال: همه افراد جهان می‌‌دانند که دروغ گفتن، غیبت و قضاوت کار ضد‌ارزشی است.

حرمت همان است که در ابتدا و انتهای جلسه دوبار خوانده می‌شود؛ ابتدای حرمت می‌گوید: «کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد.» چرا مقدس است؟ آقای‌مهندس گفتند: «به این دلیل که می‌خواهیم از یک عمل شیطانی، دست برداریم» آیا ما چیزی مقدس‌تر از احیای یک انسان و برگشت او به خانواده‌اش داریم؟ آیا مقدس‌تر از جایی که از ضدارزش‌ها دور شویم و بتوانیم خودمان و خداوند را بشناسیم و به خلق خدا خدمت و محبت کنیم داریم؟ کنگره به‌دلیل وجود قوانین محکم و حرمت‌ها امن است البته برای کسانی که قوانین را رعایت کنند. اگر من مطابق چهارچوب‌هایی که برای من تعیین شده حرکت کنم در امنیت و آسایش تمام سفر می‌کنم اما اگر بخواهم قوانین را زیر پا بگذارم و از خط قرمزها عبور کنم برایم باعث بی‌امنی و مشکلات می‌شود.

آقای مهندس در یک سی‌دی‌ فرمودند: «دروغ مادر فسادها است.» یعنی اگر من دروغ بگویم مجبورم به‌خاطر آن دروغ دست به هر ضد‌ارزشی دیگری بزنم اما همان‌جور که در کتاب منطق آمده است، حقیقی بودن ترسی ندارد اگر من بخواهم حقیقی، واقعی و خودم باشم نیاز به هیچ نیرنگ و حیله و دروغی ندارم. آقای‌مهندس گفتند: «هیچ‌کس در کنگره نباید حرف دیگری را قطع کند یا بدون اجازه صحبت کند حتی در جلسه‌ای که آقای‌مهندس با دیده‌بان‌ها دارند کسی بدون اجازه گرفتن صحبت نمی‌کند. بحث سیاسی در کنگره چه در مشارکت‌ها و چه در لژیون و هر جای دیگری ممنوع است؛ زیرا ما این‌جا هدفمان درمان و خروج از تاریکی است.

درکنگره ارتباط مالی، پول قرض دادن و قرض گرفتن ممنوع است. آقای‌مهندس فرمودند: «در کنگره نباید خرید و فروش انجام شود که من لباس یا لوازم آرایش می‌فروشم؛ زیرا باعث مشکلات و دور شدن از کنگره می‌شود ما این‌جا باید لباس و پوشش مناسب داشته باشیم هرجا که می‌رویم نوع پوشش ما فرق می‌کند عروسی می‌رویم یک نوع لباس مخصوص دارد، بانک می‌رویم همان‌جور، ورزش می‌رویم لباس مخصوص ورزشی و کنگره از ما یک پوشش کاملاً ساده اما مرتب و تمیز می‌خواهد هرگونه ارتباط و قراری خارج از کنگره گذاشتن ممنوع است مگر با اطلاع و هماهنگی.

باز هم مهندس اشاره کردند به آیه ۲۵ و ۲۶ سوره واقعه که در آن‌جا هیچ سخن بیهوده و سخن گناه‌آلودی شنیده نمی‌شود جز سلام و احترام هیچ‌چیزی نگویید و نشنوید. آخر حرمت می‌گوید: «بر مسئولین واجب است که از وقوع این کارها جلوگیری کنند پس همان‌طور که انجام این کارها بر ما حرام شده است؛ بر خدمت‌گزاران هم واجب شده که جلوگیری کنند. من این نتیجه را گرفتم که اگر به سیستم کنگره‌۶۰ احترام بگذارم و قوانینش را رعایت کنم کنگره هم به من احترام می‌گذارد و به هرچیزی که بخواهم من را می‌رساند.

در ادامه همسفر الهام از دبیر پیشین جلسات، راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا با پاکت تقدیر و تشکر کردند.

مرزبانان کشیک: همسفر‌ رعنا و مسافر علی
عکس: مرزبان خبری، همسفر رعنا
تایپ: همسفر افسانه رهجوی راهنما همسفر فائزه (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .