English Version
English

کنگره، مکان پاک و مقدسی‌ است

کنگره، مکان پاک و مقدسی‌ است

جلسه دوم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی جهان‌بین به استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فریبا، نگهبانی همسفر صدیقه و دبیری همسفر سهیلا با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» روز یک‌شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

قبل از هر صحبتی شاکر خداوند هستم که این فرصت را به من دادند تا در کنگره حضور داشته باشم و بین شما دوستان محبت قرار بگیرم، از همه شما ممنون و سپاسگزارم، از راهنمای عزیزم خانم فریبا که امروز من را لایق این جایگاه دانستند و اجازه دادند این جایگاه را تجربه کنم و آموزش بگیرم از نگهبان و دبیرجلسه که به من اجازه‌ خدمتگزاری دادند نیز متشکرم.


دستور جلسه؛ حرمت کنگره ۶۰ و چرا رابطه مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین دستور جلسات سالیانه کنگره همین موضوع حرمت‌هاست. ما در کنگره دو سری قوانین داریم؛ یکی این‌که در۱۴ بند در همه جلسات خوانده می‌شود و دیگری، قوانینی که تحت عنوان حرمت‌ها شناخته شده است و این حرمت‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ چون رعایت نکردن به آن قوانین می‌تواند به سیستم کنگره آسیب وارد کند و هم به خود شخص آسیب می‌زند، که ممکن است جبران ناپذیر باشد. حرمت‌ها دو مرتبه در جلسات خوانده می‌شود؛ یکی اول جلسه و یک‌بار آخر جلسه، که نشان از اهمیت بالای حرمت‌هاست و به رعایت کردن آن قوانین، توسط همه اعضا تاکید زیادی شده است، از طرفی در نوشتار ذکر شده که باید حرمت آن حفظ شود.


قوانین و حرمت‌ها در کنگره ۶۰؛ نتیجه تفکر عمیق و تجربه آقای مهندس در طول سال‌ها کار در کنگره بوده‌است و تمامی این حرمت‌ها و قوانینی که ما باید به آن‌ها احترام بگذاریم و تک تک ما به آن‌ها پایبند باشیم، به‌خاطر آرامش و امنیت خودمان، چه همسفران و چه مسافران کنگره 60، تا یک مکانی سرشار از آرامش داشته باشیم.


هدف کنگره درمان است و این کاملا مشخص است، حال دو نفر که با هم رابطه مالی و کاری برقرار می‌کنند و درنتیجه اختلاف و کدورت بین آن‌ها پیش می‌آید و برای این‌که دیگر همدیگر را نبینند به کنگره نمی‌آیند و از هدف اصلی که همان درمان بود، دور می‌شوند و از رهایی محروم می‌شوند.


ما مسافران و همسفران با کوله‌باری از ناامیدی و ناآگاهی و بیماری وارد کنگره می‌شویم و اگر بخواهیم خودمان را درگیر این مراودات مالی و کاری کنیم به نتیجه‌ مطلوب نمی‌رسیم. یکی از مواردی که در حرمت‌ها خوانده می‌شود؛ مراقبت از وسایل شخصی، کیف و موبایل است که رعایت نکردن از آن‌ها، فضای امن کنگره را می‌تواند ناامن کند. ما می‌دانیم که کنگره مکان پاک و مقدسی است و قطعا جای مقدسی است؛ چون انسان‌ها را از تباهی نجات می‌دهد و از بند شیطان نجات می‌دهد و کسی که از وسایل شخصی خودش به هوای این‌که این‌جا امن است، مراقبت نکند اگر مشکلی پیش آید، با افکارمنفی که سراغش می‌آید؛ فضای پاک این‌جا را آلوده می‌کند و تقدس این‌جا را زیر سوال می‌برد و مسئولیتش با کسی است که از وسایلش خوب مراقبت نکرده‌است.


دیگر این‌که علیه شخصی سرزنش کردن: همان طور که آقای مهندس در صحبت‌های کارگاه آموزشی روز چهارشنبه هفته قبل، به این موضوع اشاره کردند و مثال زیبایی زدند و فرمودند: «چطور می‌شود که یک انسانی خودش در خانه‌ شیشه‌ای نشسته باشد و به شیشه خانه‌ همسایه سنگ بزند»، یعنی این‌که وقتی ما انرژی و توان خودمان را برای سرزنش و اظهارنظر در کار دیگران و غیبت دیگران هدر بدهیم و آن انرژی پاک خود را برای دیگران از دست بدهیم که درست نیست و اول از همه به خودمان آسیب می‌زنیم، پس اجازه ندهیم که افکار‌مان آلوده و درگیر قضاوت و سرزنش کردن دیگران شود.


از الفاظ ناشایست استفاده کردن: این‌که مواظب حرف زدنمان باشیم و سعی کنیم از الفاظ زشت و ناپسند و شوخی‌های ناپسند استفاده نکنیم که جز عادت‌ها می‌شود و شأن و مقام و منزلت انسانی ما را پایین می‌آورد.


در رابطه با دروغ گفتن: آن جمله‌ معروفی که همه ما می‌دانیم؛ که دروغ گفتن مادر همه‌ی فسادهاست و سرچشمه همه بدی‌هاست و با دروغ گفتن هر ضدارزش دیگری انجامش برای ماراحت می‌شود، مسافری که در بدو ورود به کنگره در مورد مصرف، مقدار و میزان مواد مصرفی‌اش به راهنما دروغ می‌گوید، خودش متضرر می‌شود و درمان انجام نمی‌گیرد و یا همسفری که بعد از یک سال، راهنمایش متوجه می‌شود که او نیز مصرف کننده است، این کار به خود شخص ضرر می‌زند.


در مجموع حرمت‌ها برای ما، تمرین آموزش جهان‌بینی هستند و این‌ها همان قوانین الهی هستند که در کتاب‌های آسمانی به آنها اشاره شده است و رعایت و احترام به این حرمت‌ها کمک می‌کند حتی شخصی که احساس ناامنی دارد، این‌جا راحت بنشیند و در این مکان مقدس حضور داشته باشد و به‌واسطه رعایت حرمت‌ها و قوانین در کمال آرامش، آموزش ببیند.

من قبل از ورود به کنگره، احساس ناامنی داشتم که از زمان‌های گذشته این حس همراهم بود و حتی با این‌که چندبار خانه و محل زندگی‌ام را عوض کردم، باز این حس درونم بود ولی با آمدن به کنگره و قرار گرفتن در این مکان، دیگر چنین حسی ندارم و حس امنیت می‌کنم. من و مسافرم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا تمام این قوانین و حرمت‌ها را درخانه نیز اجرا کنیم و مواظب انرژی پاکی که به واسطه ورودبه کنگره کسب می‌کنیم، باشیم و آن‌را حفظ کنیم و آن‌را برای کارهای ضدارزشی هدر ندهیم، کمااین‌که هرکس وارد خانه ما می‌شود از آرامش و انرژی مثبت خانه ما لذت می‌برد و این حس و حال و هوا را تماما مدیون آموزش‌های کنگره هستیم.


خداوند را شکر می‌کنم که به من اجازه ورود به چنین جای مقدس و امنی را داد تا بتوانم به آرامش برسم و از خداوند می‌خواهم به من کمک کند تا بتوانم حریم کنگره را حفظ کنم چون می‌دانم اگر حرمت آن را زیرپا بگذارم، قطعا از این فضای پاک محروم و دور می‌شوم.

در ادامه جلسه، اهدا لوح تقدیر به راهنما همسفر فاطمه، جهت پایان دوره چهار ساله خدمت راهنمایی، توسط ایجنت نمایندگی تقدیم و تکریم گردید، از طرف اعضا شعبه جهان‌بین به ایشان خداقوت و تبریک عرض می‌کنیم.

مرزبانان کشیک: همسفر کبری و مسافر مرتضی
تایپ: همسفر مهسا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .