English Version
English

امنیت بهترین سرمایه انسان است

امنیت بهترین سرمایه انسان است

جلسه نهم از دوره پنجاه و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی دیده بان محترم مسافر سعید،نگهبانی مسافر قاسم و دبیری همسفر رضا با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰،چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» در روزیکشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان سعید هستم یک مسافر. همیشه خدا را شکر میکنم که عضوی از کنگره 60 هستم، مکان مقدسی که می‌توانم خسارت‌هایی که ایجاد کردم را جبران نمایم و برای بازپرداخت آن تخریب‌ها راهی ایجاد شد و آن راه همان کنگره ۶۰ بود که در آن قدم گذاشتم.
کنگره مکانی است که انسان با پذیرفتن سختی‌های سفر، مسئولیت خطاهای گذشته خود را می‌پذیرد و آگاهانه در مسیر حرکت می‌کند تا بتواند جبران تخریب‌هایش را بکند. الحق و الانصاف جای شکرگزاری از خداوند را دارد، وقتی‌که موضوع شکرگزاری مطرح می‌شود اگر کسی وارد سیستم و سازمانی می‌شود باید به حرمت و قوانین آن سیستم نیز احترام بگذارد.
وقتی یک سیستم به من کمک کرده و با احترام و محبت برخورد کرده و بهترین روش درمان اعتیاد برای احیای دوباره دراختیارمن گذاشته است، امروز بر من لازم و واجب است که حرمت و قوانین آن سیستم را رعایت بکنم. معمولا در بدو ورود به کنگره وقتی صحبت از پیراهن سفید میشود برای بعضی افراد این سؤال پیش می‌آید که پیراهن و پوشش ما چه ارتباطی با موضوع اعتیاد دارد، همان‌گونه که این مسئله به ذهن من هم خطور کرده بود که من آمده‌ام کراک ام را ترک کنم چکار به این‌ها دارند یا اینکه اگر موضوع، موضوع محبت است چرا من نباید رابطه‌ای با اعضا داشته باشم.
این‌ها در اثر عدم آگاهی و شناخت لازم بود چون در کنگره نمی‌گویند ارتباط نداشته باشید، بلکه میگویند ارتباط کاری و خانوادگی نداشته باشید؛ یعنی مسافران در کنگره باهم ارتباط دارند و باهم بامحبت برخورد می‌کنند، در کنار هم می‌نشینند و از تجربیات هم استفاده می‌کنند، اما تأکیدمی شودکه در مسائل کاری ومالی و خانوادگی باهم ارتباط نداشته باشید.
من خودم زمانی به این نتیجه رسیدم که در پرتو آموزش‌های کنگره هیچ‌چیزی بالاتر از امنیت نیست، شاید انسان بتواند درامد بالایی داشته باشد و وضعیت مالی خوبی داشته باشد ولی بدون امنیت نمی‌تواند زندگی خوبی داشته باشد.


شاید انسان با بهترین ماشین در جاده‌ای قرار بگیرد ولی آن جاده امنیتی نداشته باشد علائم راهنمایی رانندگی نداشته باشد و رانندگان دیگر سرعت مجاز را رعایت نکنند قطعاً اگر بهترین ماشین را هم داشته باشم حرکت در این جاده برایم دشوار و خطرناک است و ممکن است حتی به مقصد نیز نرسم. من خودم این‌گونه متوجه شدم که امنیت بهترین سرمایه انسان است. کنگره مکان امن و مقدسی است و مقدس بودن کنگره درگرو اجرای قوانین و حرمت‌هایش می‌باشد.
صحبت‌های حاشیه‌ای مانند بحث‌های سیاسی ما را از اهداف اصلی کنگره که درمان اعتیاد و آموزش جهان‌بینی و رسیدن به حال خوش است دور می‌کند. یک موضوع مهم دیگر که در حرمت به آن اشاره‌شده دروغ است، دروغ‌گویی انسان را به سمت ضد ارزش‌ها سوق می‌دهد و باعث می‌شود انسان بدخواه دیگران شود و حقایق را پنهان کند. بنده در این سالهایی که درکنگره حضور داشتم چیزی که دریافت کردم این است که اگر کسی خوب باشد برای خودش خوب است، اگر صادق و روراست باشم و در کار دیگران تجسس نکنم و این قوانین را رعایت کنم برای حال خوب و آرامش خودم است.
من در مورد دستور جلسه به همین مقدار بسنده می‌کنم و جلسه را با معارفه ایجنت جدید نمایندگی سمنان آقای حسین و قدردانی و تشکر از ایجنت قبلی آقای مجید که دو دوره خیلی خوب در این جایگاه خدمت کردند ادامه می‌دهیم. در سایه الطاف الهی و همچنین تلاش و کوشش افرادی که ما حتی آن‌ها را ندیدیم شعبه سمنان که اوایل در مکان اجاره‌ای تشکیل می‌شد در حال حاضر به یک مکان مستقل و امکانات مناسبی دست پیداکرده که وظیفه همه ما علی‌الخصوص ایجنت این است که در حفظ و نگهداری و پیشرفت این نمایندگی نهایت کوشش را بکنیم تا آیندگان نیز بتوانند از این خدمات ارزشمند بهره ببرند.

در ادامه مراسم قدردانی و تشکر از ایجنت قبلی مسافر مجید و معارفه و بستن پیمان ایجنت جدید نمایندگی سمنان مسافر حسین برگزار گردید.


نگارش متن مسافر حسینعلی لژیون یازدهم،مسافر مجتبی لژیون یکم
عکاس مسافر مهدی لژیون دهم
ارسال خبر مسافر مجتبی لژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .