English Version
English

کنگره60 یک مهد آموزش است

کنگره60 یک مهد آموزش است

دوازدهمین جلسه از دوره‌ی سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بنیان به استادی مسافر رامین، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر وحید، با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» یکشنبه سوم تیرماه 1403 رأس ساعت 17 آغاز شد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رامین هستم یک مسافر؛ از ایجنت محترم شعبه، لژیون مرزبانی، نگهبان و دبیر عزیز سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم. همچنین از راهنمای خوبم آقا داریوش که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم، تشکر می‌کنم. در مورد حرمت کنگره 60 بخواهم بگویم، من در سفر اول وظایفی دارم؛
مانند این که سر وقت در لژیون شرکت کنم، دارو را بموقع بخورم و همچنین سی دی های اعلام شده را مرتب بنویسم؛ و در سفر دوم اصول و حرمت های کنگره60 را در داخل کنگره و خارج از کنگره رعایت کرده و کاربردی نمایم. اگر این موارد را که بعنوان حرمت اعلام گردیده، در زندگی خودم رعایت کنم، خیلی از مسائل زندگی من مرتفع خواهد شد.
خیلی از مشکلاتی که در زندگی با آن ها درگیر هستم، به دلیل رعایت نکردن حرمت‌ها است. جناب مهندس روی موضوع حرمت خیلی تاکید دارند. یکی از مسائل مهم حرمت، رفت‌وآمد در کنگره است؛ برای مثال در لژیون، با یکی از هم لژیونی‌ها مسیر رفت و آمدمان یکی است. او به من می‌گوید،  چون من ماشین دارم دنبال تو می‌آیم با هم برویم.
یک روز که دوستم ماشینش خراب می‌شود و نمی‌آید، من هم حالم خراب می‌شود و به کنگره نمی‌آیم و به دلیل نبود وسیله نقلیه، ممکن است دیگر به کنگره نیایم و برای همیشه از سفر باز بمانم. جناب مهندس خیلی روی این مسائل تفکر کرده‌اند تا این موضوعات را به‌صورت نوشتار درآورده‌اند و موضوع حرمت آن قدر مهم است که در جلسه عمومی دو بار قرائت می‌شود.

یکی دیگر از حرمت‌ها این است که در جلسه عمومی، باید سکوت کنید و با بغل‌دستی خود صحبت نکنید. به نظر من، کنگره60 یک مهد آموزش است. من رامین در زمان مصرف بازیگوش بودم و خیلی از مسائل را یاد نداشتم. حرمت‌ها و آموزش های کنگره60 به من کمک می‌کند، درس‌هایی را در زندگی آموزش بگیرم و مسائلی را که خیلی‌ها رعایت می‌کردند و من رعایت نمی‌کردم، یاد بگیرم.
باید سعی کنم موضوعاتی که به حرمت‌ها ربط دارد، در زندگی خودم اجرایی کنم تا آن مثلث دانایی درست رشد کند. در کنگره گفته می‌شود به یکدیگر پول قرض ندهید. وقتی من به یک نفر پول قرض می‌دهم، شاید من از آن پول گذشته باشم و توانایی‌اش را داشته باشم که به کسی کمک کنم؛ اما آن شخص ممکن است به دلیل بدهی که به من دارد،
سفرش را خراب کند و دیگر به کنگره نیاید؛ و همین باعث می‌شود  یک خانواده و یک طایفه زندگی‌شان خراب شود. حرمت‌ها این مطلب را به من یاد می‌دهد که در خیلی از موارد، رودربایستی را کنار بگذارم. ممکن است من در کنگره با فردی در ارتباط باشم که خارج از کنگره با من دوست است. نباید به دلیل این موضوع، سفر خودم را به او وابسته کنم.
هرکسی باید مسیر خودش را برود و تمام حواسش به سفر خویش و فرامین راهنما باشد. از این که به صحبت‌های من توجه کردید، ممنون و سپاسگزارم.

مرزبان خبری: مسافر علیرضا
تصویربردار: مسافر احمد
نگارش: مسافر علی
ویرایش و ارسال خبر: مسافر جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .