English Version
English

دروغ مادر همه فسادها است

دروغ مادر  همه فسادها است

چهاردهمین جلسه از دوره پانزدهم کارگاه‌ های آموزشی و خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی ساوه،ویژه مسافران با استادی راهنمای محترم آقای روح الله ونگهبانی مسافر جواد و دبیری موقت مسافر علی با دستور جلسه(حرمت کنگره۶۰،چرارابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است)روز یکشنبه ۳تیرماه ۱۴۰۳ساعت۱۷ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان روح‌الله هستم مسافر
از دبیر و نگهبان جلسه و دوستانی که نوشتارها را قرائت نمودند تشکر می کنم از ایجنت محترم و گروه مرزبانی و راهنمای عزیزم اقای ابوالفضل کارگر سپاسگزارم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم خدمت کنم و آموزش ببینم، دستور جلسه در  مورد ( حرمت کنگره‌۶۰، چرا روابط کاری و مالی در کنگره ممنوع است)آقای مهندس درروز چهارشنبه همه موارد را توضیح دادند، چرا ما نباید دروغ بگوییم. اگر ما هر کاری را با دروغ شروع کنیم مجبور می‌شویم تا آخر دروغ بگوییم و هیچ  وقت حرف راست نگوییم. کسی که به عنوان تازه وارد به کنگره می‌آید باید دروغ نگوید و هر مقداری که مصرف می‌کند را بگوید تا در ادامه به مشکل برنخورد.

آقای مهندس می‌فرمایند؛ دروغ مادر  همه فسادها است. فساد از دروغ گفتن شروع می‌شود. ما زمانی که مصرف‌کننده شدیم دروغ گفتن هم شروع شد و بیشتر در تاریکی فرو رفتیم و این کار ناشایستی است که من مصرف‌کننده در زمان اعتیاد انجام می‌دادم، من زمانی که می‌خواستم مصرف کنم به بیرون از خانه می‌رفتم وقتی می‌آمدم دروغ‌های ماهرانه را می‌گفتم. آقای مهندس  می‌فرمایند، چرا ما باید حرمت کنگره۶۰ را رعایت کنیم؟ من وقتی مصرف‌کننده شدم در خانواده و اقوام، خیابان، شهر و جامعه یک بهم ریختگی را به وجود آورده‌ام و نظم و انظباط درستی ندارم، حالا وقتی که تعداد زیادی از افراد مصرف‌کننده که برای درمان وارد کنگره می‌شوند اگر حرمت و قوانین را رعایت نکنند چه اتفاقی صورت می‌گیرد؟ کسی به حرف مرزبان ، ایجت و راهنما گوش ندهد و هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد، سرساعت در جلسه حاضر نمی‌شد هرج و مرج به وجود می‌آمد.

  مشکلات زیادی درست می‌شد پس باید من رهجو باید حرمت و قوانین کنگره را رعایت کنم و ارزش قائل باشم تا بتوانم به رهایی برسم.شخصی که با شال نارنجی به عنوان راهنما هست و لژیون و رهجو دارد من رهجو باید احترام بگذارم و بدونه اجازه راهنما کاری انجام ندهم مثلا بدونه اجازه از لژیون بلند نشوم  و یا هر کاری دوست داشتم انجام بدهم.ما نباید از الفاظ ناشایست استفاده کنیم، به قول آقای مهندس اگر حرمت را رعایت نکنیم هر بلایی سرمان می‌آید. ما باید تلاش کنیم تا رفتار درستی داشته باشیم، آقای مهندس در سی‌دی پنجره شکسته می‌فرمایند؛ آن‌هایی که در بهشت هستند باید بیشتر تلاش کنند و آن‌هایی که در جهنم هستند و مصرف‌کننده هستند باید تمرین و تکرار کنند تا به رهایی برسند.

سرزنش کردن، ما در هر جایگاهی که باشیم، اول باید جایگاه را بشناسیم چه در کنگره و چه در خارج از کنگره نباید علیه کسی سرزنش کرد حتی به عنوان نصیحت کردن باشد ولی به عنوان راهنما می‌توان رهجو را در حیطه درمان اعتیاد نصیحت کرد نه چیز دیگر. وقتی ما می‌آییم کنگره باید آموزش و یاد بگیریم من زمانی که دچار اشتباه و خطا می‌شوم از تمثیل‌های که در سی‌دی‌ها آقای مهندس استفاده می‌کنند درس می‌گیرم و تلاش می‌کنم اشتباه خود را درست کنم. و مورد دیگر این که در جلسه و یا در لژیون نباید بدونه اجازه صحبت کنیم و حرف یکدیگر را قطع کنیم، و بدونه اجازه راهنما شماره تلفن دادن، و پوشش مناسب است.

پوشش مناسب در کنگره مهم است که با لباس سفید و تمیز و مرتب باشد. رعایت کردن حرمت باعث می‌شود من رهجو نظم و انظباط را یاد بگیرم و در خارج از کنگره هم استفاده کنم و این رعایت کردن حرمت و قوانین از هفته اول که یک تازه‌وارد به جلسه می‌آید باید با لباس سفید باشد که نشان دهنده این است که حرمت را رعایت می‌کند و ارزش قایل است.

نگارش متن:مسافر علی(لژیون هفتم)
عکاس:مسافر همایون(لژیون‌پنجم)
تنظیم و ارسال:مسافررمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .