English Version
English

پروتئین‌ها مواد اولیه برای رشد عضلات هستند

پروتئین‌ها مواد اولیه برای رشد عضلات هستند

لژیون جونز با استادی مسافر هوشنگ، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر مهدی روز پنچ شنبه مورخ 31 خرداد ماه 1403 با دستور جلسه اضافه وزن 3 راس ساعت 14 آغاز بکار نمود.


خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شکر می‌کنم که دوباره زیر سقف کنگره 60 هستم و آموزش می‌گیرم.
تمام مشکلاتی که برای ما پیش می‌آید چه در زمینه مصرف مواد و سیگار و چه اضافه‌وزن همه به دلیل عدم شناخت و آگاهی است، باید تغذیه خود را درست کنیم تا اینکه به دنبال دکتر باشیم و یا در بیمارستان‌ها به دنبال‌ روش صحیح غذا خوردن و تغذیه سالم بگردیم. موارد که در این سی‌دی جناب مهندس عنوان داشتند: چربی‌ها کربوهيدرات و پروتئین‌ها بودند که در سوخت ساز بدن مورداستفاده قرار می‌گیرند، اسیدآمینه‌ها باعث تولید پروتئین می‌شوند و پروتئین‌ها مواد اولیه برای رشد عضلات ما هستند، زمانی که چند اسیدآمینه باهم ترکیب شوند پروتئین در بدن ما به وجود می‌آید. به‌طور مثال: اگر ما بخواهیم یک کلمه بسازیم احتیاج به حروف داریم و اگر حروف کامل نباشند ما قادر به ساخت کلمات نیستیم و مفهوم موردنظر را نمی‌توانیم انتقال دهیم، پس جسم هم برای تولید پروتئین به انواع اسیدآمینه احتیاج دارد.
فیبرهای موجود در بعضی از مواد غذایی مثل غلات، مغزیجات و انواع میوه‌ها باعث بهبود فعالیت روده بزرگ و کمک به دفع مواد زائد بدن می‌شود، فیبر موجود در پوست میوه‌ها حجم قابل‌توجهی می‌باشد و باپوست کندن ميوه از این ارزش غذایی خود را بی‌بهره می‌سازیم. کربوهیدرات‌ها نیز به دو گروه مضر و مفید تقسیم می‌شوند، کربوهیدرات‌های مضر که از آرد سفید و مواد فرآوری شده درست می‌شوند و گروه کربوهیدرات‌های مفید مانند حبوبات، آرد گندم کامل، کدوحلوایی و سیب‌درختی، سلامتی ما به استفاده از مواد غذایی طبیعی بستگی دارد زیرا استفاده از مواد طبیعی باعث می‌شود که انسان بدنی سالم با سیستم ایمنی قوی و کارآمد داشته باشد.
فیبرها بدون شکسته شدن ساختار آن‌ها در سیستم گوارشی بدن مستقیم از مجاری گوارشی عبور می‌کنند و وارد روده بزرگ می‌شوند دستگاه گوارشی شامل مری، معده، روده کوچک و روده بزرگ که به مقعد منتهی‌ می‌شود، استفاده از فیبرها باعث سالم ماندن دستگاه گوارش، تنظیم قند خون، فشارخون، کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سرطان و طول عمر می‌شود.

درگذشته انسان‌ها طول عمر بیشتری داشتند بدون اینکه یک‌بار به دکتر مراجعه کنند این به‌واسطه تغذیه سالم و مواد غذایی طبیعی بود که استفاده می‌کردند، امیدوارم با رعایت کردن تغذیه سالم بر آگاهی ما افزوده شود، بسیاری از بیماری‌هایی که بشر درگیر آن است، ازجمله کولیت روده، هموروئید، ريزش مو و حتی چروک شدن پوست به علت تغذیه ناسالم و استفاده از مواد شیمیایی در برنامه غذایی ما می‌باشد.
یکی دیگر از مواد موردنیاز بدن پروتئین می‌باشد و روزانه 35 کالری احتیاج دارد، که می‌توان آن را از طریق مصرف روزانه دو عدد تخم‌مرغ برای صبحانه و یا استفاده از گوشت، مغزیجات، حبوبات، در طول روزدریافت کنیم، اما بعضی از پروتئین‌ها در طبیعت وجود ندارند و آن‌ها در بدن انسان براثر فعل‌وانفعالات به وجود می‌آیند. ما باید مواد اوليه را در اختیار جسم قرار دهیم و شرایط مناسب را برای تولید این پروتئین‌ها به وجود بیاوریم، اگر ما به بدن پروتئین لازم را نرسانیم خود بدن پروتئین لازم را از عضلاتی مثل ماهیچه‌های صورت، دست‌وپا  و مغز استخوان‌ها تأمین می‌کند و این باعث بروز مشکلاتی در بدن می‌شود.
20درصد بدن ما را پروتئین‌ها تشکیل داده‌اند و این رقم بالایی می‌باشد که نشانگر مهم بودن این موادها در ساختمان جسم می‌باشد. دستگاه گوارش اسیدآمینه موجود در مواد غذایی را جذب می‌کند و از این طریق پروتئین موردنیاز بدن ساخته‌و مورداستفاده قرار می‌گیرد. جناب مهندس می‌فرمایند: که من هر کاری که به شما می‌گویم انجام دهید اول خودم انجام داده‌ام و نتيجه گرفته‌ام بعد به شما می‌گویم انجام بدهید، ما در روش کاهش وزن به روش کنگره 60 احساس ضعف، ریختن صورت و شل شدن پوست نداریم و این مسائل نشان‌دهنده روش صحیح می‌باشد

تنظیم: مسافر ارسلان مکوندی لژیون 25

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .