English Version
English

حرمت تنها نوشتاری که دو بار در هر جلسه خوانده می‌شود

حرمت تنها نوشتاری که دو بار در هر جلسه خوانده می‌شود

ششمین جلسه‌ از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دامغان با استادی‌ مسافر فرامرز، نگهبانی مسافر محمدرضا، و دبیری مسافر پوریا، بادستور جلسه حرمت در کنگره‌60، چرا رابطه کاری‌ و مالی‌‌ و خانوادگی در کنگره‌ ممنوع است یکشنبه3خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فرامرز هستم یک مسافر:

از نگهبان و دبیرتشکر می‌کنم که این جایگاه‌ را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم وخدمت کنم.خوشحال هستم که بعد ازمدتی‌ در خدمت شما عزیزان هستم. عید غدیر را خدمت همه اعضای کنگره‌60 تبریک عرض می‌کنم. دستور جلسه امروز:حرمت کنگره 60 و اینکه چرا در کنگره رابطه‌کاری و مالی و خانوادگی‌ ممنوع است، می‌باشد.همانطور که مطلع هستید کلمه حرمت از حریم می‌آید یعنی هرچیز که حرمت دارد یعنی‌ حریم دارد.تنها نوشتاری که در کنگره دو بار توسط نگهبان جلسه خوانده می‌شود حرمت کنگره 60 می‌باشد و اهمیت موضوع را روشن می‌کند. اکثر کشاورزان می‌دانند که رودخانه یا حتی جوی آب حریم دارد و کشاورز هرگز به حریم رودخانه تجاوز نمی‌کند و تا فاصله دو متری آن اقدام به ساخت دیوار نمی‌کند و یا مثلا"جاده‌ها هم،حریم دارند و کنار جاده بدون در نظر گرفتن فاصله نمی‌توان خودرو را پارک کرد، ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها ممنوع است، چرا که در صورت وقوع سیل آب تمام ساختمانها و مغازه‌های غیر مجاز را با خود خواهد برد و یا اگر یک خودرو تریلی از جاده منحرف شود هر خودرویی که در کنار جاده باشد را از بین می‌برد و شاید فاجعه‌ای رخ دهد و بعد به زمین و زمان بد می‌گویند که چرا این طور شد.
هر مجموعه‌ای اگر بخواهد که به اهدافش برسد باید یک سری قوانین یا چارچوب را مدنظر داشته باشد اعم از کارکنان، پرسنل، دانش فنی که می‌خواهد از آن استفاده کند و غیره و اگر می‌بینیم که امروز کنگره به این نقطه رسیده از گذرگاه‌های سختی عبور کرده، تجربیات بسیار زیادی را کسب کرده، آزمون و خطاهای زیادی را انجام داده و این نوشتار حرمت به همین ساده‌گی بدست نیامده است. خود من در حیطه فعالیتم در موسسه‌ مالی‌ بودم، زمانی می‌دیدم که در یک روز چندین دستورالعمل به ما داده می‌شد به خاطر اینکه شخصی با مراجعه به یکی از شعب، از بانک کلاهبرداری کرده و این موضوع اعلام عمومی می‌شدچرا که افراد خلافکار و کلاهبردار همیشه یک قدم از قانون جلوترند و باید چنین اتفاقی برای یکی از همکاران می‌افتاد تا بقیه به فکر چاره باشند.

کنگره هم به همین صورت است، ابتدای حرمت می‌خوانیم کنگره مکان امن و مقدسی است، چرا مقدس است؟ به خاطر همان موضوع رهایی از بند اعتیاد، چرا که اعتیاد یک عمل شیطانی است. و اگر گفته می‌شود که مکان امنی است دلیل آن این نیست که من به فرض موبایل خودم را روی میز رها کنم به هوای این امنیت، چرا که جناب آقای مهندس هم بارها گفته‌اند که شاید فردی برای بار اول وارد کنگره می‌شود، فقط صرف ‌آشنایی با این مکان، و حتی از اعضای کنگره هم نباشد، درصورتیکه اعضای کنگره همگی در صراط مستقیم هستند و به حرمت ها آشنایی کامل دارند ولی ما باید همیشه از وسایل شخصی خودمان مراقبت کنیم و همه مدارک شناسایی خود را در یک کیف همراه خودمان نداشته باشیم.
بنیان محترم کنگره‌جمله معروفی دارند که: (دروغ گفتن ام الفساد است) یعنی همه گرفتاری‌های انسان از دروغ گفتن آغاز می‌شود، در کنگره هم بعضی اوقات دیده می‌شود رهجویی به راهنمای خودش دروغ میگوید: مثلا"در مورد میزان مصرف خودش، که دلیل روشنی هم برای این کار ندارد، این رهجو به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. همانطور که می‌دانید کارهای ارزشی کارهایی است که خرد جمعی آن را قبول دارد، یعنی دروغ گفتن، غیبت کردن، سرزنش کردن دیگران، جستجو کردن در امور دیگران، همه اینها جزء مواردی است که جناب آقای مهندس آنها را طراحی و جلوتر آنها را پیش بینی کرده‌اند،چرا نباید رابطه مالی داشت؟ زیرا باعث اختلاف افراد می‌شود. چون کنگره درست مثل بهشت باید مکانی باشد سلاما"سلاما یعنی با حضور در این مکان به آرامش برسیم،به همین دلیل بود که ما مصرف کننده شدیم تا حال خوشی داشته باشیم ولی مسیر را اشتباه رفتیم،حال علت حضور ما هم در کنگره همین است تا آرامش بگیریم و حال خوشی را تجربه کنبم.در کنگره حرف سیاسی زدن غیبت کردن و بسیاری از کارهای ضد ارزشی دیگر ممنوع است، وام دادن یا قرض دادن به دیگران ممنوع است. داشتن ظاهر آراسته و موجه جزء موارد مهم و با اهمیت نوشتار حرمت است. از اینکه به صحبتهای من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

نگارش متن:مسافر فرامرز لژیون یکم
تصویر بردار: مسافر علی لژیون ششم
تهیه و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .