English Version
English

کنگره مقدس است چون انسان ها در آن به درمان می رسند

کنگره مقدس است چون انسان ها در آن به درمان می رسند

جلسه  دوم از دور بیستم سری کارگاه ‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیستون کرمانشاه به استادی مسافربهروز ، نگهبانی مسافر امید و دبیری مسافر عادل با دستور جلسه<<حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری،مالی و خانوادگی در کنگره 60 ممنوع است؟ >> در روز یکشنبه مورخ   3 تیر ماه  ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغازبه کار نمود.
سخنان استاد:


از نگهبان جلسه سپاسگزارم که استادی این جلسه را به من واگذار نمودند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه در مورد حرمت کنگره ۶۰ می‌باشد. همانطور که در جلسه خوانده می‌شود ؛ کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که هر کس با ورود به آن باید حرمت آن را رعایت کند. اینجا تاکید شده که باید این حرمت را رعایت کنیم. وقتی می‌گوییم مقدس، به این معنا نیست که اینجا امامزاده یا مسجد است، اینجا جاییست که انسان‌ها به رهایی می‌رسند و به زندگی باز می‌گردند و با حال خوب خانواده‌هایشان از اینجا می‌روند. این است که اینجا مقدس است. امن است چون ما دیگر اینجا مواد مصرف نمی‌کنیم و به سمت ضد ارزش‌ها نمی‌رویم و وقتی وارد آن می‌شویم، باید حرمت آن را نگه داریم. در بند دوم می‌گوید: دروغ نگوییم؛  چون منشا تمام ضد ارزش‌ها دروغ گفتن است .وقتی دروغ می‌گوییم پس از آن چیزهای دیگری می‌آید. مورد دیگر سرزنش کردن است. ما حق سرزنش کردن دیگران را نداریم و باید فقط به درمان خودمان فکر کنیم. اگر بخواهیم دیگران را سرزنش کنیم، وارد غیبت و دروغ می‌شویم. در جای دیگر می‌گوید حرف یکدیگر را قطع نکنیم. به نظر من این یک نکته بسیار مهم است. وقتی هر کدام از رهجوها مشارکت می‌کند، نبایدحرف و سخن او را قطع نکنیم و اگر راهنما یا استاد صحبت می‌کند، سخن او را قطع ننماییم.
بند دیگر بحث سیاسی نمودن است. ما اینجا هیچگونه بحث سیاسی یا انتخاباتی نداریم و کار اینجا درمان مصرف کنندگان مواد مخدر است. در قسمت دیگر به ما گفته می‌شود که دریافت و پرداخت هرگونه وجه، تحت هر عنوانی ممنوع است و اگر کسی این قانون را رعایت نکند،  هم حال خودش خراب می‌شود و هم حال طرف را به هم می‌ریزد و اگر مشکلی پیش بیاید کنگره مسئول بازگشت پول شخص و حل مشکل نیست.

 

در مورد پوشش نامناسب داشتن هم باید گفت: کنگره سال‌هاست پیراهن سفید را الزامی کرده است، زیرا این پیراهن سفید نماد پاکی می‌باشد. وقتی ما پیراهن سفید می‌پوشیم به معنای این است که ما از آلودگی‌ها پاک هستیم و در کتاب ۶۰ درجه هم و در تصاویر به آن اشاره و تاکید شده است و از طرفی  دیگر نظافت بیشتری هم دارد، چون کوچک‌ترین لکه و آلودگی در پیراهن سفید مشخص است.


اگر این نظم در لباس به وجود نمی‌آمد، هر کس با هر نوع پوشش و لباسی وارد کنگره می‌شد، نظم و ترتیب به خوبی و کیفیت اکنون نبود. در جای دیگر برای ما هرگونه ارتباط خارج از کنگره یک امر ضد ارزشی و ضد اخلاقی محسوب شده است و ما در بیرون از کنگره هیچ گونه ارتباطی با هم نداریم. البته درون کنگره همه با هم برادر و دوست هستیم، ولی در خارج از کنگره نباید هیچگونه ارتباط و رفت و آمدی داشته باشیم و متاسفانه از این ارتباط‌ها مشکلات بسیار زیادی در گذشته به وجود آمده بود.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .